Nu ik iets meer dan een jaartje rijd in de Lupo, kan ik iets zeggen over jaarverbruik.
Vanaf de 2e tankbeurt ben ik de bonnen gaan bewaren en de kilometerstand bij gaan houden.
De verbruiksmeter heb ik sindsdien ook niet meer gereset en staat momenteel (nog) op 3,7L/100km. Dit was afgelopen nazomer 3,4...
Record op een tank (met iets extra's genippeld) : 1100,7 km
Per 13-05-2013 t/m 07-05-2014:
15.893 kilometer
548,84 Liter
gem: 1: 28,96 / 3,45L/100km
Nietsnut schreef:Prachtig toch? Met welke andere auto ga je dit verbruik evenaren?
euhh een Audi A2 1.2 TDI ????
Nee ik ben er ERG CONTENT mee !!! ik ging ervan uit, dat ik 3L op 100 km niet zou halen, daar ik ook kleinere afstanden maak. Ik had het streven om in iedergeval boven de 1:25 te komen, en dat is meer dan goed gelukt!
Het verbruik gaat inderdaad de goede kant op.
Waarom dan meer bio-sap?
Niet omdat het moet maar omdat het kan
Nee, even zonder dollen.
Ik wil minder afhankelijk zijn van de grote kartels, het recycle-principe staat me aan, net zoals de prijs en natuurlijk de geur van een rijdende patatkraam.
Dat je er dan wat meer werk mee hebt neem ik op de koop toe evenals het iets hogere verbruik.
Nu alleen nog kijken hoe ik e.e.a. nog netjes op kan slaan zonder de rug nog verder in de kreukels te helpen.
Voordeel voor mij is dat Niek in de buurt zit zodat ik niet 10 jerrycans op voorraad hoef te zetten.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets