Wat heb je vandaag gedaan?
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
Balen rob, voor je vrouw helemaal.
Wat doe je bij nxp eigenlijk?
Wat doe je bij nxp eigenlijk?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Hopen dat het meevalt voor jou Rob!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Ik ken het probleem, Rob. Mijn vrouw komt in januari 2015 op de keien te zitten. Wij hebben nog het geluk dat we ons daar lang van tevoren op voor kunnen bereiden.
Een kleine troost: een goedkope auto heb je al.
Ik hoop voor jullie dat jij in elk geval je baan nog kunt houden.
Een kleine troost: een goedkope auto heb je al.
Ik hoop voor jullie dat jij in elk geval je baan nog kunt houden.

- Rick-3L
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Kleur: Planetsilver - LR7V
Ik duim voor je Rob!
Erg jammer dat ze je gewoon behandelen als uitwisselbaar onderdeel van een machine.
Denken ze dat het niet meer nodig is dan krijg je dit.
Je staat compleet machteloos, erg om zo met mensen om te gaan.
-Rick
Erg jammer dat ze je gewoon behandelen als uitwisselbaar onderdeel van een machine.
Denken ze dat het niet meer nodig is dan krijg je dit.
Je staat compleet machteloos, erg om zo met mensen om te gaan.
-Rick
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Dirk
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Contacteer:
Een huis verkocht...
Nu nog een nieuwe oprit voor de 3L vinden... dat is lastiger dan gedacht. Ze hebben allemaal gelijk. De huizenmarkt zit inderdaad op slot. Verkopen is een makkie, maar kopen is lastiger dan gedacht. Sommige mensen hebben wel een bord in de tuin, maar eigenlijk zou daar op moeten staan "ik wil niet verkopen" 
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
Gefeliciteerd, dat wordt dan op de camping wonen dus 
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Wolf

- Echte naam: Dirk
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Contacteer:
Dat is inderdaad een optie
...dan alleen nog even een plekje vinden voor de inboedel...
Onbegrijpelijk. We hebben inmiddels al aardig wat huizen bekeken. Sommige huizen stonden al vanaf 2007/2008 te koop. Het gras was in sommige gevallen ook in 2007 voor het laatst gemaaid en sommige verkopers hebben dan ook echt de huizenprijs van 2008 nog in gedachten...tja. Die staat de komende 7 jaar nog wel te koop.
Onbegrijpelijk. We hebben inmiddels al aardig wat huizen bekeken. Sommige huizen stonden al vanaf 2007/2008 te koop. Het gras was in sommige gevallen ook in 2007 voor het laatst gemaaid en sommige verkopers hebben dan ook echt de huizenprijs van 2008 nog in gedachten...tja. Die staat de komende 7 jaar nog wel te koop.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Ik vraag me af hoe ze dat toch doen. Dat betekent dat je al die tijd in één of andere vorm dubbele woonlasten hebt. Ik snap wel dat mensen dan mogelijk met een restschuld blijven zitten, maar wat is dan erger? Dubbele woonlasten of die restschuld?Wolf schreef:Dat is inderdaad een optie...dan alleen nog even een plekje vinden voor de inboedel...

- Niek
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nicolaas Simon
- Kilometerstand: 368000
- Kleur: Zwart - L041
Opmerkelijk. Hier in Lelystad is het precies andersom, woningen staan een eeuwigheid te koop omdat er nauwelijks kijkers zijn, laat staan kopers. Als je wilt kopen is er keuze genoeg tegen marktconforme prijzen. Diverse kennissen hier raken hun woning aan de straatstenen niet kwijt, ondanks dat ze de prijs meermaals flink naar beneden hebben bijgesteld. Het probleem lijkt dus lokatiegebonden.Wolf schreef:Ze hebben allemaal gelijk. De huizenmarkt zit inderdaad op slot. Verkopen is een makkie, maar kopen is lastiger dan gedacht. Sommige mensen hebben wel een bord in de tuin, maar eigenlijk zou daar op moeten staan "ik wil niet verkopen"

- Niek
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nicolaas Simon
- Kilometerstand: 368000
Een restschuld kun je in eigen tempo aflossen. Aan dubbele woonlasten valt niet zoveel te sleutelen lijkt me.reichbus schreef:Ik vraag me af hoe ze dat toch doen. Dat betekent dat je al die tijd in één of andere vorm dubbele woonlasten hebt. Ik snap wel dat mensen dan mogelijk met een restschuld blijven zitten, maar wat is dan erger? Dubbele woonlasten of die restschuld?Wolf schreef:Dat is inderdaad een optie...dan alleen nog even een plekje vinden voor de inboedel...

- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Dagje gesleuteld bij David in Heerhugowaard. Hij heeft me vanmorgen van m'n werk opgehaald met de autoambulance. Eerst gelijk een koppelingscilinder vervangen en basisinstellingen. Dat was zo gepiept! Daarna de schroefset installeren. Dat was het meeste werk en daarna nog een grote beurt. Tussendoor nog een broodje gegeten en heel veel koffie gedronken...
Proefritje gemaakt. Hij rijdt/stuurt en schakelt weer als een zonnetje.
Overig verslag te lezen in m'n topic vanavond. Eerst eens een bordje eten.
Proefritje gemaakt. Hij rijdt/stuurt en schakelt weer als een zonnetje.
Overig verslag te lezen in m'n topic vanavond. Eerst eens een bordje eten.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Vandaag Ingrid met de Peugeot naar het werk gestuurd en zelf lekker in de Lupo gestuurd. Auto gewassen en hij ziet er weer netjes uit, alhoewel Kaner vast een lekke hartklep krijgt van alle krasjes die er nog zo her en der zitten.
Zo direct nog even tanken op woensdagmazzel bij de Tinq, want Ingrid durft niet te nippelen en ik wil persé dat er genippeld wordt. Oplossing: dan tank ik toch gewoon.
Zo direct nog even tanken op woensdagmazzel bij de Tinq, want Ingrid durft niet te nippelen en ik wil persé dat er genippeld wordt. Oplossing: dan tank ik toch gewoon.

- NicoTDI
- 3L Speurvriend

- Echte naam: Nico
Fotootje van t resultaat Guusreichbus schreef:Vandaag Ingrid met de Peugeot naar het werk gestuurd en zelf lekker in de Lupo gestuurd. Auto gewassen en hij ziet er weer netjes uit, alhoewel Kaner vast een lekke hartklep krijgt van alle krasjes die er nog zo her en der zitten.

Handschakel = Probleemloos!
-
Don 3L Jose
- Handgeschakelde vriend

- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
Een vrouw die niet kan nippelen...reichbus schreef:Vandaag Ingrid met de Peugeot naar het werk gestuurd en zelf lekker in de Lupo gestuurd. Auto gewassen en hij ziet er weer netjes uit, alhoewel Kaner vast een lekke hartklep krijgt van alle krasjes die er nog zo her en der zitten.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Daar is toch niets geks aan? Het is toch meestal de man die nippelt?Don 3L Jose schreef:Een vrouw die niet kan nippelen...reichbus schreef:Vandaag Ingrid met de Peugeot naar het werk gestuurd en zelf lekker in de Lupo gestuurd. Auto gewassen en hij ziet er weer netjes uit, alhoewel Kaner vast een lekke hartklep krijgt van alle krasjes die er nog zo her en der zitten.

-
vwt2b
- 3L Buddy

- Echte naam: Rene
- Productiedatum: 13 dec 1999
- Kilometerstand: 260.000
Niks apart maar gewoon lekker gewassen!!
- Kanerr

- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Ach Guus, schrale troost.. mijne staat er ook niet lekker bij hoor! Al maanden niet aan kunnen raken ivm tijdstekort
Ontopic: ja school geweest vamdaag, en morgen nog meer school en zo maak ik mn week compleet..
Ontopic: ja school geweest vamdaag, en morgen nog meer school en zo maak ik mn week compleet..
Low is a lifestyle..
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Mijn dochter uit Venezuela is hier. We hadden elkaar nog nooit ontmoet. De kans dat het nog een keer kan is gering, want de situatie in Venezuela is zodanig dat het land verlaten om te reizen een hel is. Acht dagen hebben we samen, waarvan we elke minuut benutten. Kortom, als je me even weinig hoort hier, is het daardoor...

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- BYM

- Kilometerstand: 300067km
Mijn Lupo accu is overleden ... ondanks dat er een zonnelader aan hangt, is al de tweede zonne lader die me dit flikt. Maar komt ook omdat hij inmiddels alweer 3 weken stilstaat op de zaakKanerr schreef:Ach Guus, schrale troost.. mijne staat er ook niet lekker bij hoor! Al maanden niet aan kunnen raken ivm tijdstekort![]()
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
rob.showa
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Rob
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Brandstof: 100% biodiesel
Ik ben sinds 2005 warehouseoperator bij NXP (voorheen Philips Semiconductors Nijmegen).
Wat doen we zoal .....
Waar zal ik beginnen.
Men heeft al diverse malen getracht ons te outsourcen maar de werkzaamheden blijken te divers.
Mijn hoofdtaak is het bevoorraden van de productiefab die boven ons zit (die mooie blauwe kathedraal in Nijmegen).
https://www.google.nl/maps/search/nijme ... a=!3m1!1e3
Daarvoor heb je dus contact met de technicians via mail en Electronisch Order Form.
Dit gebeurt nu nog in 5 ploegendienst, volcontinu.
Verder doen wij eigenlijk alles vanaf het ontvangst bij de chauffeur, het ontvangst boeken, wegleggen in het warehouse, tot en met de uitgifte van de onderdelen en het voorraad beheer.
Verder doen we nog het interne transport m.b.v. een accuwagen (Spijkstaal zoals in de Efteling) en een electrische vorkheftruck (Still).
Ben zelf in 1989 bij Philips begonnen.
De eerste 6 jaar in de productie, gevolgd door 10 jaar vervangen van chemicalien vaten, gascylinder wisselaar, reinigen van machine onderdelen m.b.v. chemicalien en ook toen al uitgifte van onderdelen en het bijhouden van de ploegenadministratie.
Het werk heb ik altijd leuk gevonden, lekker divers en toch met een bepaalde vorm van vrijheid.
Enige nadeel is dat we bij dit bedrijf altijd in een zeer fluctuerende markt zitten.
Het maken van chips is nog al gevoelig voor impulsen van buitenaf.
Instortende autoverkopen voelen wij al een jaar van te voren.
Gelukkig worden er iedere keer weer nieuwe markten aangeboord en staan we al weer aan de vooravond van nieuwe technische snufjes in telefoons, auto's, en nog veel meer.
Nu maar hopen dat we het hier nog even vol zullen houden
Wat doen we zoal .....
Waar zal ik beginnen.
Men heeft al diverse malen getracht ons te outsourcen maar de werkzaamheden blijken te divers.
Mijn hoofdtaak is het bevoorraden van de productiefab die boven ons zit (die mooie blauwe kathedraal in Nijmegen).
https://www.google.nl/maps/search/nijme ... a=!3m1!1e3
Daarvoor heb je dus contact met de technicians via mail en Electronisch Order Form.
Dit gebeurt nu nog in 5 ploegendienst, volcontinu.
Verder doen wij eigenlijk alles vanaf het ontvangst bij de chauffeur, het ontvangst boeken, wegleggen in het warehouse, tot en met de uitgifte van de onderdelen en het voorraad beheer.
Verder doen we nog het interne transport m.b.v. een accuwagen (Spijkstaal zoals in de Efteling) en een electrische vorkheftruck (Still).
Ben zelf in 1989 bij Philips begonnen.
De eerste 6 jaar in de productie, gevolgd door 10 jaar vervangen van chemicalien vaten, gascylinder wisselaar, reinigen van machine onderdelen m.b.v. chemicalien en ook toen al uitgifte van onderdelen en het bijhouden van de ploegenadministratie.
Het werk heb ik altijd leuk gevonden, lekker divers en toch met een bepaalde vorm van vrijheid.
Enige nadeel is dat we bij dit bedrijf altijd in een zeer fluctuerende markt zitten.
Het maken van chips is nog al gevoelig voor impulsen van buitenaf.
Instortende autoverkopen voelen wij al een jaar van te voren.
Gelukkig worden er iedere keer weer nieuwe markten aangeboord en staan we al weer aan de vooravond van nieuwe technische snufjes in telefoons, auto's, en nog veel meer.
Nu maar hopen dat we het hier nog even vol zullen houden
Laatst gewijzigd door rob.showa op 03 apr 2014, 04:05, 1 keer totaal gewijzigd.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets