Aller eerst maar mijn reacties op de jullie reacties.
Riggard schreef:Lol, wazige shit met die vbakcomputer, mooi dat je dan bij een expert bent, zodat je in ieder geval de reservedelen hebt om het e.a. te testen.En mooi dat het weer opgelost is
Rij zelf ook een automaat, maar een goed afgestelde handbak is ook niet verkeerd hoor
ben er erg happy mee. hoop dat er straks nog een duidelijke oorzaak is te geven over waarom de schakelpc er mee stopte.
Nietsnut schreef:Fijn dat het opgelost is Emiel, kijk ook even in de oude computer hoe hij er uitziet, misschien zie je slechte verbindingen of soldeerpunten.
Jeps. david ging dit aan Foppe vragen.
steevo schreef:haha ik met gelach je stuk gelezen over de handschakel
bak probleem zeer apart. het blijven beestjes met een eigen wil die 3elletjes
Daar was het voor bedoelt.. en ja zowel handschakel als oem robot schaken blijven soms een eigen willetje hebben.
Joch3m schreef:Fijn dat het weer opgelost is Emiel en het klussen aan handschakels moet je ook aan de experts overlaten
Deels, maar daar kom ik zo op terug
EJR Autotechniek schreef:Bak computer komt niet vaak voor zo zie je maar weer fijn dat het opgelost is.
mijn drama heeft de unieke eigenschap alleen maar weinig voorkomende problemen te bedenken.. maar kan er gelukkig steeds beter mee om gaan....
Nietsnut schreef:Als de auto met een slechte steun binnenkomt kan dat toch nooit aan Emiel liggen?
Hier had ik duidelijker moeten zijn.
3L-Emiel schreef:helaas werd het zachte kunststof door de kracht op/van de kabel door het kleine gaatje heen geperst.
hier mee bedoelde ik dus het kunststof einde dat weer op de mantel zit... Deze kwam er stuk uit, en natuurlijk kan dit 101 oorzaken hebben. van geleide bus tot de kabel zelf...
3L-Emiel schreef:Ik begrijp dat de auto inmiddels is terug geweest bij zijn bouwer, En dat hier de fijnafstelling is gedaan.
Alles werkt dus weer zoals het moet..... En graag schakel ik er een keer in nu alles "goed" staat.
Ook hier had ik duidelijker moeten zijn. Qwa fijn afstelling moet je vaker met deze omgebouwde autos werken. dit is dus niet de ervaring die ik heb. Ben blij dat het snel weer ge finetuned kon worden...
de volgende reactie heb ik alleen de speerpunten uit gepakt.
Don 3L Jose schreef:De besproken handschakel komt uit de stal van Sam.
Tja. dit vind ik jammer. ik geef een beschrijving van mijn dag met een auto, en de dingen die we moesten doen. en wat we tegen kwamen.
Dit zelfde doe ik vaker, bv post over Jochems auto. Waar deze post met die van Jochem verschild, is dat ik expres de naam er uit heb gelaten.
het doel van de posting was het delen van de dag, en niet alle handschakels over 1 kan scheren.. tuurlijk heb ik mijn mening.... maar mijn mening kan ook wijzigen zoals de zware handschakel van David al weer heeft bewezen. Wanneer het doel was handschakels of Sam zwart maken was, dan had ik het wel in een handschakel topic of sams topic gedaan...
Don 3L Jose schreef:verkeerde begin diagnose stellen waarschijnlijk door onwetendheid op handschakel ombouwtechniek.
diagnose was correct. afstelling van de versnellingen/pook idd niet.. niet genoeg ervaring mee...
Don 3L Jose schreef:De bak loshalen was niet nodig geweest en dat de drukgroep kapot is gegaan is een gevolg van.
koppeling en bakrevisie doe je niet wanneer de bak aan de motor zit.
Don 3L Jose schreef:De een noemt het een fijn afstelling, de ander noemt het puin van een ander ruimen.
check.. qwa afstelling compleet met je eens...
David schreef:Wel merkte ik op dat het schakelbakje op de schakelstang geen vaste positie heeft, fijner was geweest als daar een gat in was geboord of iets degelijks zodat het schakelbakje een vaste positie krijgt. Dit heb ik met Sam besproken maar dit is niet mogelijk vanwege de gevoeligheid met het afstellen.
wat ik hier uit begrijp is dat wegens het verschil tussen 2 handgeschakelde autos je niet een vaste plek zal krijgen waar het op vast gezet kan worden. Is dit wel te doen na de fijn afstelling.. dus afstellen, rijden, en wanneer goed de schroef er uit en er een markering in plaatsen?
ook hier de speerpunten
Sam schreef:Beste mensen, ik schrok toen ik dit sprookje las van Emiel en dat ik hier zo zwart gemaakt en hier de ombouw de schuld van geeft!
Sam, zwart ben je nooit gemaakt door me, nog steeds niet. dat jou naam toch als reactie is gepost, daarvoor mijn excusses.
Sam schreef:het gaat hier om een toetje van een koppelingskabel die in een rubberen steuntje valt wat origineel op de pedalensteun zit.
idd. die.. en zoals boven beschreven had ik daar duidelijker in moeten zijn
Sam schreef:Nu duikt Emiel onder een handschakel en komt als een specialist hier een verhaal plaatsen sat voor geen kant klopt.
Niemand maar dan ook niemand zal en heeft ooit van mij gehoord dat ik een ''specialist'' ben. sterker nog ik van niet eens in de vrij-tijd sleutel categorie.
ik vind het leuk om te doen, maar maak me geen illusies. ik doe wat daaf aangeeft, en wat ik niet snap vraag ik. (30 % van de tijd dus)
Sam schreef:Ik ben hier erg woest over!!!
Dat kan ik geheel begrijpen, niet meer dan logische denk ik. Het was niet de bedoeling dat te veroorzaken.
Sam schreef:Waarom wordt mijn reactie hier verwijderd ? Het wordt steeds gekker! De waarheid mag niet gelezen worden hier blijkt..
Deze snapte ik niet. en nog steeds niet.. je reactie is nooit weggeweest/ aangepast op of een andere manier onleesbaar gemaakt.
hij is dus niet weg, en niet terug gezet door wie dan ook..
3L-Emiel schreef:Inhoudelijk reageer ik na mijn werk, Dus 6a7uur in de avond.
Dit liep even anders, excus voor het nu pas kunnen reageren
Joch3m schreef:Ik wil even wat rechtzetten: In het verhaal van Emiel las ik een hoop sarcasme, ik weet dat hij niet van handschakels houdt maar las het verhaal niet zo om de ombouwer af te kraken. Mijn
Check voor het eerste deel. Check voor het 2de deel al moet ik zeggen dat ik ook al weer heb gezien dat ze nagenoeg perfect kunnen zijn....
Don 3L Jose schreef:@ Emiel:
Voorop gesteld hoef ik Sam geen excuses aan te bieden dat ik zijn naam heb genoemd. Je post alsof hij daar boos over is. Geloof mij dat is hij zeker niet.
Maar ik ben daar wel pissig over geweest... en dat mag je best weten...
Don 3L Jose schreef:Wel post ik als er een scheef en vooral een incompleet beeld wordt geplaatst waarbij een persoon, in dit geval toevallig Sam, wordt gezet als 'prutser'. Misschien onbedoeld maar dit lees ik niet als mening maar als zwartmakerij.
Ik snap hem,, type op een forum is aan de ene kant erg gemakkelijk, maar daarbij ook erg gevaarlijk. wanneer iemand je wat beter kent is het al gouw duidelijk hoe is bedoelt wordt, en wanneer iets als sarcasme aangeduid kan worden, Jochem kent moi redelijk en las het goed.
Don 3L Jose schreef:Tot slot heb ik niet lang geleden heb ik bij Sam een 3L gezien, welke bij hem gebracht was doordat de ombouwpoging van de eigenaar/garage niet was gelukt. Sam heeft mij laten zien waarom sommige mensen met geen verstand van 3L handschakels geen ombouw een zouden moeten doen. Dit was werkelijk prutswerk: koppelingskabel doorgeknipt om door het schutbord te krijgen om deze vervolgens weer aan elkaar te zetten, koppelingspedaal met tie-wraps aan de steun vastgezet, etc. Levensgevaarlijk. Moraal hiervan: vergelijk Sam niet met zulke gasten.
Sam is geen prutser.
Sam doet is wat maar weinig mensen kunnen, en wat nog minder mensen goed kunnen. en ik vergelijk Sam met niemand, Ik heb daar nog de ervaring, nog de skills voor.
Kan me trouwens niet bedenken of ik ooit in een handschakel heb gezeten die niet van Sam af kwam...
lupocor schreef:hier mag iedereen zijn mening ventileren.
het lijkt mij niet zinvol om kwaad te worden over iemand zijn mening.
dat je het er niet mee eens bent ? , dat mag en kan.
Dat is het voordeel en meteen het nadeel van een forum.
Soms komt het over zoals je niet bedoelt.. en loopt het binnen de kortste keren uit de hand.... note to me... volgende keer eerst even een bericht terug lezen...
3L-Emiel schreef:en deze voelde redelijk tot goed.. geen moeite versnellingen te vinden, los van foutjes die elke bestuurder maakt. Helemaal gezien het feit dat ik al 5 jaar geen handschakels rij....
koppeling was ''normaal'' voor ze ver ik dat goed kan beoordelen. Enige manco is dat hij iets minder lekker in de achteruit ging....
Gaatje van de koppelings kabel heb ik niet op de foto. maar lijkt een slagje kleiner te zijn. Kort om. hier zou ik wel een week in kunnen rijden....
onduidelijkheid van mijn kant... dit was mbt het gat in het schutbord..
Eindconclusie..
Zo leuk als topic en forums zijn, zo makkelijk is het om verkeerd geïnterpreteerd te worden.
De begin post was ter vermaak en te beschrijving van mijn dag. Niet om sam af te branden/af te kraken/ zwart te maken.
Mijn verontschuldigingen omdat dat dus anders is overgekomen, en dat het dus wel is gebeurd.,
Ik hoop dat de situatie weer wat kan normaliseren, en zal komende week even contact zoeken met Sam om het een en ander te bespreken..
Daarna zal ik even met de Mods bespreken wat we met alle postings doen...