Nieuw type koppeling cilinder????

Alles over de motor, versnellingsbak, gangsteller, hydrolische pomp, koppelingscilinder etc.

Moderator: reichbus

ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door ralph »

Hoi mede 3L rijders ik heb iets gehoord over een nieuw type koppeling cilinder .... Die veel beter is voor de bak en langer mee gaat dan de rommel van Volkswagen/Audi zelf nu was ik benieuwd of iemand daar al mee rond rijd en zijn/haar ervaringen kan delen :grin:
BOBS3L
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2018, 16:42
Echte naam: Bob Brouwer
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door BOBS3L »

Nieuwe cilinder inlaten bouwen door (jack) msstona.
Zouden nooit meer anders willen.
Auto schakeld veel soepeler en vlotter!

Als je meer wilt weten kan je me altijd een pb sturen!
Gebruikersavatar
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1564
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zaanstad

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door BYM »

BOBS3L schreef:Nieuwe cilinder inlaten bouwen door (jack) msstona.
Zouden nooit meer anders willen.
Auto schakeld veel soepeler en vlotter!

Als je meer wilt weten kan je me altijd een pb sturen!

Lijkt mij persoonlijk het handigste als je die informatie gelijk met iedereen hier deelt :duhpompom:
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Bluehouse307
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 apr 2017, 14:50
Echte naam: hendrik
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2001
Kilometerstand: 446.740km
Transmissie: Automaat
Kleur: Atlantikblau Perleffekt, 4F - LZ5R
Brandstof: Normale diesel
Locatie: amersfoort

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door Bluehouse307 »

Ik ben benieuwd. Die van mij is kortgeleden kapot gegaan en de nieuwe lijkt niet van goede kwaliteit.
Groet, Hendrik.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door ralph »

Bleuhouseik heb ook een nieuwe gekocht bij Audi zelf .... 2000 km verderop geen hydraulische olie meer .... Alles na gekeken en na grondige inspectie bleek het de cilinder te zijn die met elke schakel olie stond te pissen....
Terug naar Audi met de aankoop bon zegt Audi ja je hebt hem zelf ingebouwd en dan vervalt elke garantie dus koop maar een nieuwe......
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 sep 2014, 19:03
Echte naam: sjoerd
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Enkhuizen

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door sjoerd »

Benieuwd, kun je de specs/partnummer\leverancier hier delen met ons?? Dank
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door 3L-Emiel »

sjoerd schreef:Benieuwd, kun je de specs/partnummer\leverancier hier delen met ons?? Dank
tegen wie heb je het? tegen Ralph of tegen Bluehouse307 of tegen BOBS3L



Hier wat info zover ik het weet.

De koppelingcilinders hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.
soms gaan ze lekker, soms is de verstelling stuk. maar meestal sneuvelt de pot meter op de cilinder.

En deze potmeter kan je met wat werk vervangen voor een nieuwe van beru.
zo uit mijn herinnering 20 euro op ebay.

nu zijn er 3 mogelijk heden.

1. een nieuwe koppelingscilinder voorzien van een beru potmeter. en verkopen als nieuwe verbeterde koppelingsclinder. (400 euro nieuw+100 voor werk en aanschaf potmeter)
2. een 2dehands koppelingscilinder met een stukke potmeter voorzien van een beru potmeter en verkopen als nieuwe verbeterde koppelingscilinder (400 euro nieuw+100 voor werk en aanschaf potmeter)
3. een 2dehands koppelingscilinder met een stukke potmeter voorzien van een beru potmeter en verkopen als 2dehand met een nieuwe potmeter. (100/150 euro 2dehands + 100 voor werk een aanschaf potmeter)


ik heb geen idee welke prijzen er betaald en gevraagd worden. heb er ook nog nooit een meter mee gereden.
Dus ik kan niet aangeven welke verbeteringen er zijn, en bij gebrek aan prijzen kan ik ook daar niks over zeggen.

@ Bluehouse307/Hendrik heb je een nieuwe gekocht bij de dealer, of heb je ergens een verbeterde koppelingscilinder gekocht?
@ ralph. nieuw product bij de dealer, ook dan heb je volgens de wet gewoon recht op een deugdelijk product. en dus garantie.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door ralph »

Het heeft even geduurd maar ik ga mijn ervaringen met jullie delen over de verbeterde koppeling cilinder en de verkopers er van

De verbeterde cilinder heeft veel voordelen:
- Veel beter schakelen
- Sneller reageren
- Minder snel terug schakelen wanneer het eigenlijk niet moet
- Bij goede afstelling minder bokken en stoten tijdens schakelen
- Kick down netjes 1 versnelling terug zonder lang na te denken en vervolgens te hokken en bokken maar gewoon netjes zoals het hoort


Aleen, voor de verkoop bij Jack wil ik jullie wel waarschuwen, mijn cilinder bleek binnen een week veel olie te verliezen en ik heb direct na constatering hiervan contact opgenomen met Jack. Hij wilde de cilinder niet terugnemen, aangezien ik hem zelf ingebouwd heb. Ik moest maar contact opnemen met de Duitse maker van deze cilinder en dat hij er verder geen verantwoording voor wou nemen....

Hier baal ik wel flink van, het heeft me nl. wel flink veel geld gekost. Gelukkig wil de Duitse maker wel onder garantie een andere opsturen, maar het gevolg is nu wel dat ik de cilinder bij een ander moet laten uitbouwen, op moet sturen naar Duitsland en dat het wel 2 weken kan duren voordat ik de cilinder terug heb en weer rijden kan.

Dus in het kort gezegd een goede cilinder is een hele verbetering, alleen de koop bij Jack zou ik niemand aanraden.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door 3L-Emiel »

oke, jack maakt ze dus niet zelf maar heeft een adresje in Duitsland.


nou, ik vind het mooi om te horen dat hij het 1 week beter deed dan een nieuwe cilinder.
Maar de aftersales vind ik eerlijk gezegd waardeloos (natuurlijk een mening op wat ralph typt, misschien dat jack zijn kant wil laten horen). of sta achter wat je verkoopt of verkoop het niet.
BOBS3L
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2018, 16:42
Echte naam: Bob Brouwer
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door BOBS3L »

Mijn cilinder had helaas ook een lek doordat ze in duitsland verkeerde ringen geplaatst hebben.

Jack lost dit keurig op door er een nieuwe in te bouwen.

Het is natuurlijk ook maar net hoe je er zelf in staat.

Jack is een top gozer en wil iedereen vooral graag helpen is mijn ervaring.

Niemand is verplicht iets bij hem te laten doen maar ik zou nooit meer anders willen.

Altijd prima service voor een hele nette prijs.

Dit probleem kon hij helaas ook niet voorkomen maar hij lost het wel degelijk netjes op!

Verder is het echt een verademing die nieuwe cilinder.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door foppe »

Dat is wel balen hoor Ralph. Dan denk je dat je voor een kleine 300 euro goed spul koopt, gaat ie al snel lekken.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik altijd wel goed contact met Jack heb. Vind het wel raar dat het bij Bob wel wordt opgelost, maar bij Ralph niet, Jack moet er van hebben geweten dat er een probleem is met de ringen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door 3L-Emiel »

nouw jack, ik weet dat je mee leest.
wat is jou deel/kant van het verhaal?

Kan je je vinden in wat er getypt is of is het verhaal toch anders?
Gaarne een reactie.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door ralph »

Geen antwoord dat zegt toch al genoeg lijkt me.
BoB woont bij Jack in de buurt is mij verteld en ja je buren moet je te vriend houden hé
Iemand die 260 km verderop woont die zie je toch niet snel weer .
Helaas voor Jack het internet is groot en machtig en je kan andere mensen heel snel op de hoogte brengen hoe de gang van zaken gaan .

Ja Jack was op de hoogte gesteld door de de ingineur die de cilinders heeft getest en gemaakt dat er een partij waren met verkeerde dicht ringen en dat deze hoogstwaarschijnlijk gingen lekken omdat hydraulische olie wat agressief kan zijn en dus langzaam de ringen op eet .
Maja terug sturen naar Duitsland kost een paar centjes en daar had hij even geen zin aan ...
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door ralph »

3L Emiel zelfs lek rijd die cilinder beter Maja om wekelijks je hydroliek olie bij te moeten vullen dat lijkt me niet helemaal de bedoeling

De ontwikkelaar heeft mij ook eerlijk gezegd dat hij in het begin eigenlijk zonder het te weten verkeerde dicht ringen had ingebouwd
En daar dus later achter kwam omdat verschillende mensen met die klacht bij hem kwamen
En ja hij heeft die mensen kosteloos geholpen
En mij nu dus ook dat vind ik heel netjes van de beste man
Maar goed ik heb niet bij hem gekocht maar bij Jack dus Jack had het op moeten lossen vind ik .
Bluehouse307
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 apr 2017, 14:50
Echte naam: hendrik
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 0- 0-2001
Kilometerstand: 446.740km
Transmissie: Automaat
Kleur: Atlantikblau Perleffekt, 4F - LZ5R
Brandstof: Normale diesel
Locatie: amersfoort

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door Bluehouse307 »

Ik heb uiteindelijk EJR gevraagd het op te lossen, zoals hij dacht dat het het beste was. Hij had ook de vorige cilinder, die na een paar weken begon te lekken, er opgezet. Ik begrijp dat EJR wat onderdelen heeft gecombineerd. Eerlijk gezegd vertrouw ik EJR dit geheel toe en had ik geen tijd me te verdiepen en daarom kan ik nu slechts beperkt feedback geven. Sorry. Wel weet ik dat er 3000 km later geen lekkage is en dat alles loopt als een zonnetje. En dat EJR een heel redelijke factuur stuurde.
Gebruikersavatar
EJR Autotechniek
Bevriend 3L garagebedrijf
Bevriend 3L garagebedrijf
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
Echte naam: Eldert-Jan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 26 feb 2002
Kilometerstand: 231545
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Locatie: Drogeham (Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door EJR Autotechniek »

Helaas zijn de nieuwere originele koppeling cilinders niet van de beste kwaliteit, naar mijn mening zijn ze vanaf 2011 door een ander bedrijf geproduceerd de ouwere cilinders waren beter.
Ik heb inmiddels al heel veel moeten vervangen of repareren wegens lekken of defecte potmeters, helaas krijg ik niets maar dan ook niets door de dealer vergoed, reden hier voor zeggen ze omdat ik ze zelf heb gemonteerd :roll: als het bij de dealer gebeurd zou zijn was het wel garantie heb hier al heel veel discussie over gehad maar kom niet een stap verder helaas.
Bij Bluehouse307 ging na een tijd de cilinder lek, deze heb ik onder garantie gerepareerd door het cilinders gedeelte te vervangen, de meeste klanten snappen gelukkig de situatie.
Ik ben een tijd geleden ook bezig geweest met het bouwen van een cilinder met een nieuw type potmeter, maar wegens drukte heb ik dit nooit af gemaakt, ook durfde ik het niet aan deze cilinders te gaan verkopen wij monteren wekelijks nieuwe cilinders en ik durfde het niet aan deze cilinders te monteren zonder deze echt goed en lang te hebben getest, dit dus om negatieve dingen te voorkomen.
Helaas is het gewoon dus zo dat je van de 10 originele cilinders er misschien 2 terug krijgt die binnen een jaar lek of stuk gaan, dit lossen we dan gewoon onderling op.
Mvrgr Eldert-Jan

Afbeelding
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door ralph »

Leuk om te lezen ik heb vorrige jaar ook een nieuwe cilinder gekocht bij Audi deze zelf gemonteerd en na 2000 km lek kreeg ook niets geen garantie de cilinder dateert inderdaad van 2011
Ik heb dan ook van een oude cilinder en deze weer 1 gemaakt en heeft precies 1 jaar gefunctioneerd en was helemaal dicht
Na precies een jaar begonnen de problemen met het instellen (bassis instellingen) die iedere 200 km opnieuw gedaan moesten worden .... Conclusie cilinder kapot...
Hierna dus de nieuw ontwikkelde cilinder bij jack gekocht en er later achter gekomen dat een ingineur die zelf ook een A2 rijd deze cilinders maakt en vol achter zijn product staat
Rambo36
3L Maat
3L Maat
Berichten: 174
Lid geworden op: 02 mei 2014, 08:35
Echte naam: Arie
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 0- 3-2000
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door Rambo36 »

Ik heb nog een defecte koppelingscilinder liggen en wil deze weer inzetbaar maken.
Hiervoor heb ik een andere potmeter nodig want deze reageert niet meer.
Wie weet welke type potmeter erop past met wat aanpassing? Ik hoorde iets van een BERU!
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door foppe »

Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Rambo36
3L Maat
3L Maat
Berichten: 174
Lid geworden op: 02 mei 2014, 08:35
Echte naam: Arie
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 0- 3-2000
Kilometerstand: 000.000km

Re: Nieuw type koppeling cilinder????

Bericht door Rambo36 »

heb hem die vraag al gesteld alleen krijg geen reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Versnellingsbak en motor”