Pagina 3 van 3

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:07
door atg
En hoeveel ltr gaat er in ons koelsysteem ?

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 17 apr 2015, 20:24
door pinkpanter
Naar mijn idee 6,5 liter maar meestal iets minder omdat je het systeem moeilijk helemaal leeg krijgt

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 17 apr 2015, 22:53
door foppe
Ik weet wel een leuke locatie in Amsterdam Zuidwest, daar hebben we ooit eens een OBD reader inbouwmeeting gedaan. :grin:
We zouden Kanerr even kunnen vragen :?:

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 12:57
door Homer
:mrgreen:

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 13:05
door Bresjee99
Homer schreef::mrgreen:
Inmiddels reactie van Homer, hij zou het gezellig vinden als we het bij hem komen doen!

Ik zal later deze week wat tijd en aandacht besteden aan een datumprikkertje! Hij had zelf een periode dat hij niet beschikbaar was.

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 13:54
door reichbus
Bresjee99 schreef:! Hij had zelf een periode dat hij niet beschikbaar was.
Mooi. Kunnen we meteen dat landgoed van hem verbouwen :mrgreen:.

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 14:06
door Homer
elke druppel koelvloeistof op de dam kost jullie een biertje :dance:

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 14:15
door reichbus
Heeej Homer leeft nog :banana-dance:

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 14:19
door Homer
Ben meelezert he

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 18:36
door foppe
Dan neem ik wel een kratje mee Ries :obscene-drinkingbuddies:

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 apr 2015, 19:16
door Homer
mocht er trouwens nog iemand snijdraad meenemen die dag... thermostaat hoeft van mij niet maar klapraampjes daarentegen ... haha ik loop altijd een meeting achter....

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 08 jun 2015, 15:38
door Joch3m
Had een paar dagen de auto niet nodig dus zelf de stoute schoenen aangetrokken, klusje is goed te doen, multiriem is nog het lastigst. Hieronder de howto :)

http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=50&t=2622&p=42207#p42207

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 08 jun 2015, 16:03
door reichbus
Mooie how-to, Jochem. Ik ga eerst kijken wat er nou bij mijn remmen of voorwiellager aan de hand is en dan kijk ik of ik hem ga vervangen.

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 22 nov 2015, 11:17
door 3L-Dnadave
Mijn thermostaat was ook al lange tijd (jaren) stuk, en ik had al die tijd al een nieuwe thermostaat bij me. Het inbouwen was er alleen nog nooit van gekomen.

De temp was altijd steevast 69 a 70 graden. En als ik een grillblock installeerde dan had dat direct veel effect. De temp steeg met een grillblock dan tot 90 graden. Eigenlijk zou een grillblock bij een goedwerkende thermostaat niet zoveel effect moeten hebben, dus uit het feit dat het wel erfect had kon ik opmaken dat de thermostaat stuk was.

Mn dynamo moest toch los, dus kon dit makkelijk worden meegepakt door david.
Met direct effect! Ik heb nu keurig 89 tot 90,6 graden!

Re: Thermostaat/koelvloeistof

Geplaatst: 27 okt 2017, 15:29
door rob.showa
Oud topic maar toch.
De eerste jaren gereden en altijd gevonden dat het lang duurde voordat de Lupo warm werd.
Ook regelmatig problemen gehad met de koelvloeistoftemperatuursensor.
Blauw knipperend.
Met de laptop aan de OBD gaf hij een waarde aan van 51 graden.
Nieuwe sensor hielp allemaal niet.
David in Heerhugowaard er naar laten kijken en wat bleek...er zat een kabelbreuk.
Deze gerepereerd en het blauwe geknipper was verleden tijd, maar de kachel reageerde niet anders.
Na het plaatsen van de Foppereader kon ik meteen mooi zien dan op een afstand van Foppe terug naar huis (in de zomer) mijn temperatuur niet verder kwam dan 71-72 graden.
Thermostaat dus laten vervangen.
Volgens de Foppereader loopt hij nu gewoon naar de 90 graden.
Nu met de dichte grilblock en een buitentemperatuur van 13 graden loopt hij op de snelweg ( +/- 100kmh) op tot 94,5 graden maar dan zit de gril wel helemaal dicht met alleen een gat van 75mm voor de intercooler.
Met mijn vorige grilblock scheelde het een paar graden dat hij minder warm werd.
Straks wordt de grilblock regelbaar dmv een schuif die 3 gaten afdekt of open zet voor de radiator.