Pagina 1 van 9

Lupo zwart 2002

Geplaatst: 15 jan 2014, 14:42
door Rich@rd
Inmiddels gestart met de ombouw naar een DSG 6 bak.

Afbeelding

Afbeelding


Motor achterover gekanteld en DSG vliegwiel gemonteerd.
Afbeelding

DSG bak gemonteerd
Afbeelding

[youtube][/youtube]
[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 21:54
door Rich@rd
Het valt mij allemaal tegen tot nu toe.
De AMF motorsteun past niet 1 op 1 zoals ik gedacht had het leek er wel op bij eerste montage..
Dit is de steun aan de linkerkant die de motor laat kantelen.
Je moet ook de ijzeren kappen bij de distributie riem nog wat aanpassen.
Het chassisgedeelte van deze steun moet je ook nog iets aanpassen,maar is te overzien.
Voor de rest zijn alle slangen aan de achterzijde van de motor te lang en aan de voorzijde te kort maar dit is logisch en te overzien.
Rechterzijde motorsteun waar de dsg hangt maak ik aangepast en heb het oude ophang gedeelte uit het chassis verwijderd/geslepen.
Onderzijde motorsteun moet ook niet echt een probleem zijn.
Uitlaat heb ik afgezaagd waar hij boven het subframe langs komt,ben je gelijk van de rare kronkels en en roetkat af en is ook best te doen.
Steekassen moeten ook op maat al lijken de tripode koppelingen veel op elkaar.
En als laatste moet de dsg mechatronic nog kunnen communiceren met de edc15 van de 3L,nog genoeg slapeloze nachten denk ik...

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 21:55
door Rich@rd
DSG mechatronic stekker klaargemaakt en console aangepast.
Afbeelding

Afbeelding


Mechatronic aangesloten op de bedrading van de auto en uitleesbaar via OBD
[youtube][/youtube]

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 21:56
door Rich@rd
DSG hendel aangepast zodat ie in oude 3L behuizing past en binnen in de auto alles terug geplaatst.
Bedrading van start relais zo aangepast als bij ombouw naar handschakel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 21:57
door Rich@rd
Motorsteunen allemaal vast en motor uit de takel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 21:58
door Rich@rd
Vandaag uitlaat pas gemaakt en gemonteerd(roetkat verwijderd)
Meeste koelslangen aangesloten.
Voorfront past totaal niet meer...
Radiator en koelvin verder naar voren geplaatst.
Morgen intercooler nog verplaatsen.

Afbeelding

Idd wat Jos zegt erg veel werk en achterna valt het mij ook tegen...
Morgen maar even starten en goed laten warm draaien en zien wat het vliegwiel doet.
Moet daarvoor eerst de ecu flashen aangezien er geen reactie van het gaspedaal komt zonder canbus aansluitingen.(DSG sluit ik eerst nog even niet aan)

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 21:59
door Rich@rd
Vandaag de motor tot 75 graden laten warmdraaien en ligt er stil in,zelfs stiller als met standaard bak en vliegwiel.
Morgen koelvloeistof verder afvullen en laten warmdraaien tot 90 graden.
Starten gaat elke keer hetzelfde dus ook helemaal goed.
Laatste is nog steekassen afmeten en laten aanpassen,ze zijn beide te lang nu.

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 22:00
door Rich@rd
Ben er ook blij mee.
Is het toch niet voor niks geweest.

[youtube][/youtube]

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 22:02
door Rich@rd
Luchtfilter en intercoolerslangen aangepast,helaas past niks meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube][/youtube]

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 22:03
door Rich@rd
[quote=foppe]Je ziet in bovenstaande foto's goed dat de motor nu achterover is gekanteld.
Maar kan niet goed zien waarom je dat gedaan hebt.

Kan je daar iets meer over vertellen Richard :?: [/quote]

Foppe,

Zie deze foto van de bak motorsteun dat verklaart alles wel.

Afbeelding

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 22:03
door Rich@rd
Ik heb natuurlijk wel contact gehad met Jos over dit project.
De doorslag om het wel te proberen was het verschil van vliegwiel van 1.4 tdi en 1.2 tdi.(en een tikkeltje eigenwijs zijn..)
Ik heb een HXU bak gebruikt mede op aanraden van JD deze bakken zijn van de eerste lichting en standalone te programmeren zodat ook een snelheidssignaal niet nodig is.
Mits er Cxxxxx software in zit en dat heeft deze HXU bak die ik gebruik.
Dus dat het gaat werken is zeker...bakverhoudingen moet ik echter nog zien..

Wel gaaf zijn al die positieve reacties van jullie!

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 22:04
door Rich@rd
Jos_br schreef:
Don Jose schreef:
jos_br schreef:Nu met de bak van de 2,0tdi gaat het allemaal net, 1000tpm in 6 is 102km/u, ongeveer vergelijkbaar met de 3L bak.
1000tpm bij 102 km p/u? Wow dat is echt weinig. Is er wel koppel genoeg met zo weinig toeren? Btw, mijn 3L bak draait echt meer toeren bij 100km p/u...

Maak er maar 2000tpm van........ :oops:

Jos.

Hoeveel rpm deed de 1.9 tdi bak dan bij deze snelheid Jos?

Inmiddels de auto weer afgebouwd.
Morgen de steekassen weer terug en ben nog op zoek naar het stekkertje van de dsg pook.
De dealer kan deze niet in het systeem vinden....
Morgen sloperijen bij langs om te zien of ernog ergens een sloop dsg staat.

DSG bak aangesloten op de bedrading van de auto.
De motor ecu heeft geen foutcodes.
DSG bak heeft 7 foutcodes wat betreft stuurhoeksensor,comfortmodule,gewijzigde ecu,onaanemelijksignaal abs,stuurwiel,missend signaal van schakelpook(2x)

[]

Geplaatst: 15 jan 2014, 23:00
door Rich@rd
Ben wel blij met een korte bakverhouding hoor..,ik wil er geen spaarwonder van maken.
Andere turbo en injectoren moet toch leuk gaan met een kleine 900 kg.
15 inch past ook probleemloos,maar wil hem weer helemaal 3L maken dus ook met de standaard wielen.

[]

Geplaatst: 16 jan 2014, 23:34
door Rich@rd
Vandaag schakelunit aangesloten en alles werkt weer dus het het groene lampje met voetje brand op contact en P-stand.
Bij intrappen van de rem schakelt de DSG pook vrij.
Steekassen zijn nog niet klaar(ik laat de huidige aanpassen ipv DSG assen)
Ik heb deze film gemaakt zonder steekassen en dus zonder ABS signaal en er gaat tot nu toe niks in de noodloop.
Eerst remsignaal test wat ook via canbus gaat daarna P,R,N en dan D met zefschakelen(tiptronic) tot 6de versnelling en dan terug in D en automatisch laten opschakelen door DSG in D stand alles gaat tot nu toe

[youtube][/youtube]


[]

Geplaatst: 18 jan 2014, 13:41
door Rich@rd
7 traps heeft droge koppeling en de 6 traps nat.

Btw,de lupo heeft de standaard software in de ecu,dus niks gewijzigd behalve chiptuning.
Ik denk wel dat het nog aangepast moet worden aangezien de 3L een bijzondere koppelbegrenzer map heeft.

[]

Re: DSG-bak inbouw

Geplaatst: 18 jan 2014, 14:17
door Joch3m
In dat laatste filmpje loopt hij volgens mij toch wel heel mooi (en snel?)

Re: DSG-bak inbouw

Geplaatst: 18 jan 2014, 16:20
door -Ap-
Dat gaat goed komen!!!! :pray: :pray: :pray:

Geplaatst: 23 jan 2014, 22:41
door Rich@rd
Klopt.
Dat zijn ook tevens de belangrijkste signalen die de mechatronic moet binnenkrijgen om uberhaupte te werken is mijn mening.
Motorkoppel,gaspedaalstand,remsignaal en connectie met schakelunit.
K-line gaat ook veel info over maar weet niet of dit bij mechatronic alleen uitgaand is of ook ingaand..

Zie dit topic een DSG achter een Opel motor.

http://www.vagcomforum.de/index.php?showtopic=13521&st=0

[]

Re: DSG-bak inbouw

Geplaatst: 24 jan 2014, 12:10
door -Ap-
Rich@rd schreef:Ecu nu aangepast zodat deze probleemloos met de dsg werkt.
Nu zoekende naar een abs/eps apparaat voor de lupo.
Nice!!!! Snelheidssignaal al kunnen oppakken?

Re: DSG-bak inbouw

Geplaatst: 24 jan 2014, 22:52
door Lupo2002
Rich@rd schreef:Ben er blij mee.
Is het toch niet voor niks geweest.
[youtube] [/youtube]
Leuk project maar olgende keer de camera 90 graden gebruiken dan hebben we breedbeeld ;)