Willemvee schreef:Ik vind het geweldig knap. Het echte nut ontgaat me nog een beetje, wordt hij er zuiniger van? Maar dat het een stukje vakwerk is, is zeker.
In principe wel, want je kunt de motor beter in zijn optimale toerengebied houden.
Wat is het gewicht van de DSG-bak met alle toebehoren ten opzichte van de originele 3L-bak met gangsteller etcetera? Eventueel extra gewicht werkt vanzelfsprekend enigzins in het nadeel.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
Grootste nu lijkt mij het soepelere schakelgedrag van de DSG tov de schakelrobot met normale bak. En ik denk de betrouwbaarheid en minder onderhoudsgevoeligheid van de DSG, maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Mooi werk Richard! Voordelen zijn er zat. Schakelen gaat 10x beter en sneller, betrouwbaarheid is ook een factor 10 of meer beter .
Schakelgedrag benadert een natuurlijk verloop, schakelt zonder dat je het voelt.
Dikke chapeau kerel, echt een knap staaltje werk. Op de volgende meeting moet je er zeker zijn om dit technisch hoogstandje te laten zien aan iedereen!
Willemvee schreef:Ik vind het geweldig knap. Het echte nut ontgaat me nog een beetje, wordt hij er zuiniger van? Maar dat het een stukje vakwerk is, is zeker.
Ik zie in je omschrijving dat je een handbak rijdt... Nog nooit een Lupo 3L automaat gereden zeker..?
Willemvee schreef:Ik vind het geweldig knap. Het echte nut ontgaat me nog een beetje, wordt hij er zuiniger van? Maar dat het een stukje vakwerk is, is zeker.
Ik zie in je omschrijving dat je een handbak rijdt... Nog nooit een Lupo 3L automaat gereden zeker..?
LOL
"Onze" Willem was al onderweg met 3L's toen de meesten van ons nog op een roze wolk zaten!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
Willemvee schreef:Ik vind het geweldig knap. Het echte nut ontgaat me nog een beetje, wordt hij er zuiniger van? Maar dat het een stukje vakwerk is, is zeker.
Ik zie in je omschrijving dat je een handbak rijdt... Nog nooit een Lupo 3L automaat gereden zeker..?
LOL
"Onze" Willem was al onderweg met 3L's toen de meesten van ons nog op een roze wolk zaten!
Iedereen die ook maar 1 keer file heeft gereden, voor een stoplicht heeft geremd die net weer op groen springt, of gewoon een rotonde heeft genomen met een 3L automaat weet toch het antwoord op deze vraag...
Rijstijl, anticiperen, pook even naar de tiptronic. En ver vooruitkijken.
maarja, met dsg hoeft dat niet echt meer. Dus vind het super dat het toch blijkt te kunnen.
Toch weer een auto waar ik in het kader van onderzoek graag mee wil rijden.
Net als dat bommetje van een ibiza van rassel.
En de zuipbaru van BYM
Voeg de zuipbaru van Mike ook maar aan dat lijstje
3L-Emiel schreef:Rijstijl, anticiperen, pook even naar de tiptronic. En ver vooruitkijken.
maarja, met dsg hoeft dat niet echt meer. Dus vind het super dat het toch blijkt te kunnen.
Toch weer een auto waar ik in het kader van onderzoek graag mee wil rijden.
Net als dat bommetje van een ibiza van rassel
Seat Mii Sport met drive pakket VW Lupo 3l moonsilver
Rich@rd schreef:Zit met 60 a 70 km al in de 6de versnelling.
Hij heeft 6 versnellingen... Dat wil ik ook!
*edit* een DSG-bak heeft toch 7 versnellingen? Dat wil ik dan nog meeeeer!
Rich@rd schreef:Ik had de auto voor de ombouw op de weegbrug gehad met stalen wielen het gewicht was 860 kg.
Als die klaar is zal ik het nog eens eens doen.
Ben benieuwd!
Rich@rd schreef:Nu druk bezig met een A2 kombiinstrument aan te sluiten en te laten werken.
Ik krijg deze week een andere binnen, de huidige is kapot gegaan....hobbies kosten geld...
Lupo heeft motometer en Audi A2 heeft VDO.
Er moet nogal wat omgeprogrammeerd worden in de VDO maar komt allemaal goed
Mèèèèn! Ooit heb ik een diploma MTS elektronica gehaald, maar toen bestond deze digitale grappenmakerij nog niet. Lijkt me interessant om te zien hoe je dit voor elkaar krijgt. Topper!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
Rich@rd schreef:Zit met 60 a 70 km al in de 6de versnelling.
Hij heeft 6 versnellingen... Dat wil ik ook!
*edit* een DSG-bak heeft toch 7 versnellingen? Dat wil ik dan nog meeeeer!
Ligt eraan... Eerste generatie zijn 6 bakken en later pas 7 bakken... maar van introductie tot eind 2007 was DSG6 de norm. In de snellere modellen(Golf GTI, GTD, R)wordt trouwens nog steeds DSG6 geleverd omdat die meer koppel kunnen hebben(350nm ipv 250nm voor DSG7). Trouwens, bij Audi kan het allemaal wel, die hebben een DSG7 bak die 550NM aankan.