Audi voorsprong door techniek
Er is een formule voor om te berekenen welke weerstand je nodig hebt .
Het nadeel van jou oplossing is dat de boordspanning nog al eens kan schommelen zeker bij een 3L daar gaat een potmeter geen rekening mee houden .
Ik zou gaan voor een spannings regelaar uit de LM serie om op deze manier een mooie schone +5v naar het info Scherm te sturen .
Hou er wel rekening mee dat de pin out ,en de bedrading kleuren die ik je door gegeven heb alleen een leidraad zijn je moet het dus wel checken . Meten is weten en gissen is missen .
De +5v is een schatting van mij en dat moet je onderzoeken die +5v is gebaseerd op ervaring veel sensoren in de moderne auto's geven een high +5v signaal of kort naar massa -0v .
Ideaal zou zijn om een contra stekker te vinden zodat de kabelboom origineel blijft zo hou je de mogelijkheid om de sensor in de toekomst weer netjes te kunnen aansluiten .
Er zijn vast hier forum gebruikers die je advies kunnen geven hoe een schakeling met transistor te maken voor een paar euro moet dit te doen zijn.
Mijn advies is ga meten liefst met een schema er bij en post je ondervindingen weer hier .
Ga niet zomaar in de bedrading prikken overtuig je zelf ervan waar deze draden voor zijn het is best mogelijk dat er meer componenten gebruik maken van deze draden .
Ik heb al vaak meegemaakt dat door het betere knip en plak werk de auto redelijk van slag was en je zoekt je zelf een bochel om het probleem weer optelossen