Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Moderator: NicoTDI
-
- 3L Makker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 22:21
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 254000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: weert
Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Zal me ten eerste een klein beetje voorstellen.
Ben jeroen en kom uit weert.
Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een zuinigere auto voor het afleggen van woon-werk verkeer uitgekomen bij de lupo 3l.
Na veel zoeken op het internet al heel veel wijzer geworden over de ins en outs van de 3l.
Nu heb ik een lupo op het oog(bj 2001 met 238dkm)
Alleen is het probleem dat hij niet automatisch opschakelt tot de 5e versnelling.
Hij gaat bij de 4e versnelling in de noodloop en moet de auto opnieuw gestart worden.
De auto doet het handmatig met de tiptronic wel alleen de 4e versnelling niet.
De eigenaar vertelde dat hij direct vanuit de 3 naar de 5 schakelt.
Wel werkt volgens hem het start en stop systeem wel naar behoren.
Er zijn de laatste tijd geen basisafstellingen meer uitgevoerd op de auto.
Nu is de auto niet even om de hoek om te gaan kijken en er zelf in te gaan rijden.
Vandaar dat ik eerst opzoek ben naar mogelijke oplossingen en bijbehorende kosten.
Ben al het een en ander tegen gekomen over gebroken schakelvorken/gangstellers defect of bak revisie maar is nog steeds onduidelijk.
Ben jeroen en kom uit weert.
Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een zuinigere auto voor het afleggen van woon-werk verkeer uitgekomen bij de lupo 3l.
Na veel zoeken op het internet al heel veel wijzer geworden over de ins en outs van de 3l.
Nu heb ik een lupo op het oog(bj 2001 met 238dkm)
Alleen is het probleem dat hij niet automatisch opschakelt tot de 5e versnelling.
Hij gaat bij de 4e versnelling in de noodloop en moet de auto opnieuw gestart worden.
De auto doet het handmatig met de tiptronic wel alleen de 4e versnelling niet.
De eigenaar vertelde dat hij direct vanuit de 3 naar de 5 schakelt.
Wel werkt volgens hem het start en stop systeem wel naar behoren.
Er zijn de laatste tijd geen basisafstellingen meer uitgevoerd op de auto.
Nu is de auto niet even om de hoek om te gaan kijken en er zelf in te gaan rijden.
Vandaar dat ik eerst opzoek ben naar mogelijke oplossingen en bijbehorende kosten.
Ben al het een en ander tegen gekomen over gebroken schakelvorken/gangstellers defect of bak revisie maar is nog steeds onduidelijk.
Laatst gewijzigd door Nietsnut op 07 feb 2016, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verplaatst van "Nieuwe problemen" naar "Observatorium"
Reden: verplaatst van "Nieuwe problemen" naar "Observatorium"
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: niet schakelen 4e versnelling
Allereerst hartelijk welkom.
Dit is typisch een kilometerstand, waarbij je uit moet kijken voor terug klokken. Je moet echt ter plekke gaan kijken, anders wordt je niks wijzer.
Die versnellingsbak duidt dacht ik wel op meer werk, maar daar kunnen mensen die de automatiek van de Lupo beter kennen dan ik, vast meer over zeggen.
Dit is typisch een kilometerstand, waarbij je uit moet kijken voor terug klokken. Je moet echt ter plekke gaan kijken, anders wordt je niks wijzer.
Die versnellingsbak duidt dacht ik wel op meer werk, maar daar kunnen mensen die de automatiek van de Lupo beter kennen dan ik, vast meer over zeggen.
-
- 3L Makker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 22:21
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 254000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: weert
Re: niet schakelen 4e versnelling
Verder is zoals de verkoper het tegen mij verteld heeft de auto goed onderhouden en heeft de beurten op tijd gehad en distributieriem is pas vervangen.
Volgens hem aantoonbaar dmv rekeningen. Alleen is dit probleem na de pas gedane kosten de druppel die hem tot verkopen doet.
Ik heb ook gevraagd of er een km historie bijzit. Hij vertelde me dat alles inzichtelijk is en via de rdw in te zien
Volgens hem aantoonbaar dmv rekeningen. Alleen is dit probleem na de pas gedane kosten de druppel die hem tot verkopen doet.
Ik heb ook gevraagd of er een km historie bijzit. Hij vertelde me dat alles inzichtelijk is en via de rdw in te zien
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: niet schakelen 4e versnelling
Jeroen,
De verkoper kan wel vertellen dat ie de beurten heeft gehad, maar zolang jij niets onder ogen gehad hebt is het wat mij betreft niet waar. Bakrevisie loopt in de bedragen met drie nullen, dus dat kun je bij je auto optellen als aanschaf. Is paticulier dan wel goedkoper?
De verkoper kan wel vertellen dat ie de beurten heeft gehad, maar zolang jij niets onder ogen gehad hebt is het wat mij betreft niet waar. Bakrevisie loopt in de bedragen met drie nullen, dus dat kun je bij je auto optellen als aanschaf. Is paticulier dan wel goedkoper?
HIER staat mijn topic.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: niet schakelen 4e versnelling
Via de RDW kan je alleen de in Nederland geregistreerde tellerstanden zien. Aangezien de meeste 3L's het grootste deel van hun leven in Duitsland hebben doorgebracht zegt dit meestal niet zo veel. De meeste teruggeklokte auto's zijn direct bij import teruggeklokt.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: niet schakelen 4e versnelling
Welkom Jeroen uit Weert,
wellicht gaat het je een hoop ergernis en geld schelen als je onze Wiki eens doorpluist, daar staat exact op hoe je een 3L dient uit te kiezen en welke technische zaken je op moet letten. De link vind je boven op iedere pagina.
wellicht gaat het je een hoop ergernis en geld schelen als je onze Wiki eens doorpluist, daar staat exact op hoe je een 3L dient uit te kiezen en welke technische zaken je op moet letten. De link vind je boven op iedere pagina.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
De advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1016216919
De auto is wel een poos van de huidige eigenaar en dat wekt vertrouwen, wat dit weer volledig ongedaan maakt is dat de advertentie niet rept van dit schakel/noodloop probleem. In een geval als dit moet je gewoon uitgaan van een worst-case scenario en mag je € 2000 aftikken voor een bakrevisie, nieuwe koppelingcylinder en koppeling. Hou daar dus rekening mee.
DET: 08-05-2001
eerste registratie NL: 12 januari 2011
laatste registratie: 14 november 2013
De auto is wel een poos van de huidige eigenaar en dat wekt vertrouwen, wat dit weer volledig ongedaan maakt is dat de advertentie niet rept van dit schakel/noodloop probleem. In een geval als dit moet je gewoon uitgaan van een worst-case scenario en mag je € 2000 aftikken voor een bakrevisie, nieuwe koppelingcylinder en koppeling. Hou daar dus rekening mee.
DET: 08-05-2001
eerste registratie NL: 12 januari 2011
laatste registratie: 14 november 2013
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Melvn,
Helemaal gelijk, bijna €4000 euro voor een particuliere 3L, kijk dan eens bij de gerenormeerde bedrijven.
En Jeroen zeg niet van dat gebeurt mij niet, ik spreek uit ervaring. Mijn auto had ook een revisie nodig. Kostte 1500 euro bij een particulier ook met "schakelproblemen", hier bleek dus ook een complete bakrevisie, druklager, koppeling, enzovoort achter weg te komen. De mijne was van 2002 met iets meer dan twee ton, alleen had die van mij een compleet custom interieur in leer, rekening ruim 1200 euro, auto was bijna gratis dus. Zoals Melvin al zei, kijk op de Wiki, en misschien kun je nog een aankoopkeuring regelen bij een van de specialisten.
Helemaal gelijk, bijna €4000 euro voor een particuliere 3L, kijk dan eens bij de gerenormeerde bedrijven.
En Jeroen zeg niet van dat gebeurt mij niet, ik spreek uit ervaring. Mijn auto had ook een revisie nodig. Kostte 1500 euro bij een particulier ook met "schakelproblemen", hier bleek dus ook een complete bakrevisie, druklager, koppeling, enzovoort achter weg te komen. De mijne was van 2002 met iets meer dan twee ton, alleen had die van mij een compleet custom interieur in leer, rekening ruim 1200 euro, auto was bijna gratis dus. Zoals Melvin al zei, kijk op de Wiki, en misschien kun je nog een aankoopkeuring regelen bij een van de specialisten.
HIER staat mijn topic.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Ik zou verder kijken. Deze is geimporteerd, dus km.stand kan je via rdw nooit zien. De bak zal aan waarschijnlijk revisie toe zijn.
Voor 1750 euro kan je geluk hebben, maar je kan er ook een hoop staatsloten voor kopen.
Bij 3l's heb je volgens mij op dit moment 2 opties:
1. je koopt bij een 3l-specialist met garantie of een gereviseerde bak
2. of je koopt een 3l met een kapotte bak...daar is de prijs meestal ook naar (500-750 euro) dan en doet dan zelf het onderhoud / of laat je doen.
Alleen dan weet je waar je aan toe bent, anders moet je zorgen dat je voldoende geld achter de hand hebt voor (dure) reparaties.
Voor 1750 euro kan je geluk hebben, maar je kan er ook een hoop staatsloten voor kopen.
Bij 3l's heb je volgens mij op dit moment 2 opties:
1. je koopt bij een 3l-specialist met garantie of een gereviseerde bak
2. of je koopt een 3l met een kapotte bak...daar is de prijs meestal ook naar (500-750 euro) dan en doet dan zelf het onderhoud / of laat je doen.
Alleen dan weet je waar je aan toe bent, anders moet je zorgen dat je voldoende geld achter de hand hebt voor (dure) reparaties.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- 3L Makker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 22:21
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 254000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: weert
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
heren alvast bedankt voor jullie tijd.
Het is idd heel dubbel. De verkoper kwam er zelf meteen toen ik hem aan de telefoon kreeg dat er sinds kort een mankement aan de auto was. Hij was er in mijn ogen heel open over. En idd dat de auto 2 eigenaren heeft gehad sinds zijn invoering doet ook wel vertrouwen wekker. Heb al veel lupos´s bekeken op het internet en die waren zo goed als allemaal vaak gewisseld van eigenaar en als je dan door ging vragen over onderhoud zakte ze zo goed als allemaal door de mand. Ik had van te voren 1400 euro geboden op de auto vanwege de plekken op de motorkap en de achterklep(die voor mij snel te repareren zijn) zonder te weten van het bakprobleem. Toen de verkoper het vertelde heb ik aangegeven dat 1400 euro veel te veel en dat dit probleem zoiezo 1000 euro gaat kosten. Daar was volgens hem over te praten en kwamen we wel aan uit. Het nadeel nu dus dat dat ook weer vertrouwen op wekte maar ook argwaan.
Ook heb ik inmiddels contact gehad met PAULDS65 van de vriendenwiki. Hij vertelde dat het de bak was en incl plaatsen 900 euro zal kosten.
Het budget waar ik voor zoek ligt op 2500 eigenlijk.
Alleen is het gek dat de kenteken gegevens hier in de post staan( kan me niet heugen dat ik die erbij gezet heb). Niet dat het uitmaakt maar viel me op.
Het is idd heel dubbel. De verkoper kwam er zelf meteen toen ik hem aan de telefoon kreeg dat er sinds kort een mankement aan de auto was. Hij was er in mijn ogen heel open over. En idd dat de auto 2 eigenaren heeft gehad sinds zijn invoering doet ook wel vertrouwen wekker. Heb al veel lupos´s bekeken op het internet en die waren zo goed als allemaal vaak gewisseld van eigenaar en als je dan door ging vragen over onderhoud zakte ze zo goed als allemaal door de mand. Ik had van te voren 1400 euro geboden op de auto vanwege de plekken op de motorkap en de achterklep(die voor mij snel te repareren zijn) zonder te weten van het bakprobleem. Toen de verkoper het vertelde heb ik aangegeven dat 1400 euro veel te veel en dat dit probleem zoiezo 1000 euro gaat kosten. Daar was volgens hem over te praten en kwamen we wel aan uit. Het nadeel nu dus dat dat ook weer vertrouwen op wekte maar ook argwaan.
Ook heb ik inmiddels contact gehad met PAULDS65 van de vriendenwiki. Hij vertelde dat het de bak was en incl plaatsen 900 euro zal kosten.
Het budget waar ik voor zoek ligt op 2500 eigenlijk.
Alleen is het gek dat de kenteken gegevens hier in de post staan( kan me niet heugen dat ik die erbij gezet heb). Niet dat het uitmaakt maar viel me op.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Jij bedankt voor het plaatsen van de vraag. Je had het kenteken inderdaad niet geplaatst al is dat altijd wel handig, zo kan er gekeken worden of het een auto van een bekende is of dat er een vreemde geschiedenis aanzit. Als je de Wiki bekeken heb weet je dat je het chassisnummer nodig hebt om een dealer onderhoudsgeschiedenis op te vragen en dat de computer uitgelezen moet worden om de km-stand te verifieren. Helaas lukt het niet bij alle ECU's om de echte stand te achterhalen.Jeroentdi schreef:heren alvast bedankt voor jullie tijd.
...knip knip.....
Alleen is het gek dat de kenteken gegevens hier in de post staan( kan me niet heugen dat ik die erbij gezet heb). Niet dat het uitmaakt maar viel me op.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Makker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 22:21
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 254000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: weert
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
klopt idd, alleen heb ik het bij onze gezinsauto toen ook gedaan om de tellerstanden zowel via de dealer als via de rdw op te vragen(kan alleen de kentekenhouder zover ik weet) Bij de laatste optie is het idd minder zker maar ook dat kan al een beeld vormen.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Mij lijkt het vrij simpel: laten staan.
Wat Paulsds65 zegt, is wat er zeker aan moet gebeuren, want alles lijkt op een defect in de versnellingsbak, komt vaker voor en kost je een gereviseerde bak plus uurloon.
En een gereviseerde bak is geen garantie op probleemloos rijden, daarin vergissen velen zich.
Wat Paulsds65 zegt, is wat er zeker aan moet gebeuren, want alles lijkt op een defect in de versnellingsbak, komt vaker voor en kost je een gereviseerde bak plus uurloon.
En een gereviseerde bak is geen garantie op probleemloos rijden, daarin vergissen velen zich.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Voor de juiste aankoopprijs moet het geen probleem zijn, de verkoper weet dat er een probleem is dat duur is om te fixen en is op de hoogte dat dat de prijs drukt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Ik citeer uit de MP advertentie:
Auto ziet er netjes uit, rijdt goed en is zeer zuinig.
Dan ben je toch snel klaar.
Auto ziet er netjes uit, rijdt goed en is zeer zuinig.
Dan ben je toch snel klaar.
-
- 3L Makker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 22:21
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 254000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: weert
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
ik heb inmiddels besloten dat ik hem laat staan. De kosten van de bakrevisie zullen idd als de aankoopprijs omlaag niet het probleem zijn. Maar ga steeds meer twijfelen dus laat hem staan.
Heren bedankt voor de info/hulp/overtuiging
Heren bedankt voor de info/hulp/overtuiging
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Heb je al gekeken in de bedrijfsvoorraad van de specialisten? Helaas voor jou zitten ze niet heel erg in de buurt maar het zou je een hoop ergernis en financiele ellende kunnen schelen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Jeroentdi schreef:ik heb inmiddels besloten dat ik hem laat staan. De kosten van de bakrevisie zullen idd als de aankoopprijs omlaag niet het probleem zijn. Maar ga steeds meer twijfelen dus laat hem staan.
Heren bedankt voor de info/hulp/overtuiging
verstandig besluit
-
- 3L Makker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 22:21
- Echte naam: Jeroen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 254000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: weert
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Heb al bij ecomotive gekeken en die heeft er 1 staan. Heeft volgens de advertentie 190dkm gelopen maar is al 90 dkm teruggedraaid. Verder zijn daar al de dure uitgaven aan gedaan. Dat is een pluspunt. Ook kwam ik bij deniz uit Apeldoorn uit terrecht hij doet ook veel onderhoud aan 3l voor zover ik kon vinden op het internet niet verkeerd. Alleen vertrouw ik de km stand niet.
Heb er met 1 gebeld op mp uit Lelystad. Krijg morgen het chassisnummer van de meneer en is kijken wat dat opleverd.
Verder moet ik zeggen de afstand heb ik niet zo'n probleem mee. Als ik maar duidelijk heb voordat ik hier weg rij.
Heb ook al in Duitsland gekeken maar schelen kwa prijs niet zoveel en zijn er veel met ook bakproblemen of niet kloppend onderhoud.
Heb er met 1 gebeld op mp uit Lelystad. Krijg morgen het chassisnummer van de meneer en is kijken wat dat opleverd.
Verder moet ik zeggen de afstand heb ik niet zo'n probleem mee. Als ik maar duidelijk heb voordat ik hier weg rij.
Heb ook al in Duitsland gekeken maar schelen kwa prijs niet zoveel en zijn er veel met ook bakproblemen of niet kloppend onderhoud.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Lupo zwart, 2001, 238dkm, 49-PGP-6, 4e versn. probleem
Een hoge km-stand is geen probleem als er maar onderhoud gepleegd is, ik wens je veel succes met je zoektocht toe en als je een mooi exemplaar gevonden hebt mag je als je wilt in het "Introductie" board je auto etaleren.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.