dnadave schreef:Het is een hele aardige gozer! Begin 30, en hij deelde wel mijn enthousiasme voor de 3L.
verwarring ontstaat doordat er iemand is met bijna dezelfde naam uit een dorp vlakbij : Wim Bremer uit grijpskerk. (jaartje of 60+ volgens Robin )
Maar dit is dus een ander persoon : Alwin Bremer uit Burum. Ongeveer halverwege de 30 jaar,.
De vader van Alwin kwam 's middags ook nog langs....maar die heette ook geen Wim of iets wat er op lijkt.
Conclusie....misschien wel neven of familie van elkaar, maar niet dezelfde persoon.
Alwin vertelde mij dat hij veel "last" heeft van zijn bijna naamgenoot, omdat mensen met klachten perongeluk bij hem aankwamen.
Maargoed, dat even verduidelijkt :
Eenmaal aangekomen trof ik een grote loods aan, met een keurig logo erop. De loods ernaast was ook van Alwin.
Ik mocht mijn Lupo meteen naar binnen toe rijden.
deze 3L stond voor de deur, van Alwin zelf. Met trekhaak
Na een korte babbel en rondje om mijn mooie 3L, begon Alwin met het demonteren van mijn motorkap.
In principe is dat een eitje, maar hij de extra draden voor de originele ruitensproeierverwarming vielen hem al snel op.
Eerst gingen we er beide van uit dat deze niet was aangesloten, en dat we deze zouden laten zitten in mijn stalen motorkap, en dat ik die dus zou kwijtraken.
totdat alwin tegen mij zei : "als ik eerlijk ben....dan moet ik je zeggen dat ze toch wel zijn aangesloten David....kijk maar....(en toen kreeg ik de stekker in kwestie te zien die op mijn kabelboom was aangesloten".
Dat betekende dus extra werk voor alwin. En zo begon hij mijn ruitensproeiers met bekabeling uit de motorkap te peuteren.
Dat was een karwijtje, maar het was gelukt.
Ik vroeg hem de vreemde vraag : "heb je misschien een weegschaal, dan kunnen we de gewichten vergelijken"
hij vond dat wel grappig, en zo gezegd, zo gedaan.
15 kilo staal versus 7 kilo aluminium. Wat een verschil!
die aluminium pak je zo op met één hand....maar die stalen moet je toch even goed vastpakken.
Het viel Alwin op dat de laklaag van de stalen klep een beetje sinasappeliger was. Blijkbaar is mijn oude klep dus ooit een andere kleur geweest.
De nieuwe klep is veel sprankelender
hier de twee kappen naast elkaar :
rechts is de nieuwe.
slang uit de motorkap :
nieuwe motorkap erop :
Ruitensproeier verwarming op kabelboom
bekabeling in motorkap :
Alwin bezig onder de motorkap. Hij had hem bevestigd, maar is hem tot 2x toe wezen bijstellen om hem mooier recht te krijgen.
Ondanks dat ik het eigenlijk al mooi zat vond...
Maargoed. Motorkapprojectje klaar....
op naar de 2e loods, daar staan de 3L's.
Hier het lege chassis van een 2002'er.
ja...enerzijds is het heiligschennis.
Maar anderzijds....deze 3L heeft wel tientallen 3Ls geholpen
Wat hebben Alwin Bremer en Pim met elkaar gemeen? Juist....liefde voor wielboutafdekdopjes verzamelen
de donoren naast elkaar ;
dit is de koppelingshevel op de bak van de groene donor 3L
Ik wilde ook graag het pookje uit de groene 3L hebben. Deze was veel netter dan de mijne...maar zoals hierboven gezegd, het pastte niet, omdat vanaf mei 2000 de palletjes in de pook breder zijn, en de metalen staaf dus ook een bredere sleuf heeft.
Alwin heeft best lang lopen proberen het passend te maken.....al met al ben ik er 2 uur geweest.
Maar het pookprojectje is niet gelukt helaas.
Want ik had graag een nieuwe pook gehad....
fotos van de onderdelen :
LMM voor hiraj
ECO knop met hele box erbij voor Hiraj
dinges ding voor Martin
relais 109, gewoon omdat het kan
fliebeltjes om speling op de rechter stoel op te heffen
1 van deze boutjes is voor Robin. deurscharnier. Is niet meer leverbaar bij vw
nieuwe grill voor mij. ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken. Misschien als iemand mijn zwarte mooi vindt staan op zijn 3L....
kap isolatie voor Broodplank. Clipjes heb ik er ook bij
2 sleepoogafdekdopjes
onderweg naar huis, even een plaspauze....dat is belangrijk, heb ik ondervonden in Maart van dit jaar
Bremer trading (Alwin Bremer)
Moderator: NicoTDI
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
Bremer trading (Alwin Bremer)
Handschakel = Probleemloos!