Frisse buiten lucht schakelaar

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Gebruikersavatar
Robico2
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2014, 19:20
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 14 apr 2001
Kilometerstand: 231.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Planetsilver - LR7V

Re: Frisse buiten lucht schakelaar

Bericht door Robico2 »

Ok Johan,
Het is een reactie op Willemvee z'n bericht
Als eerste zijn zin: Ik voel een Foppe luchtcirculatieautomaat aan komen...
http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf ... 1797.lynkx
Elektor is een elektronica tijdschrift en hij doelt op een bouwkit die CO2 kan detecteren en de recirculatieklep e.v.t. kan aansturen.
Vandaar leuk dat elektor project ie
De tweede zin gaat over dat zijn Opel een automatische detectie heeft voor co2 in de lucht en daarmee de recirculatie klep kan aansturen maar ook als er mestlucht in z'n auto komt en dat is methaangas.
En met dat elektor kitje gaat dat niet.
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frisse buiten lucht schakelaar

Bericht door Johan »

Kijk, ik had misschien beter eerst het voorgaande moeten lezen.
Sorry voor de dommigheid.
Dat komt er nou van als er teveel leesvoer is en te weinig tijd.

Bedankt voor je uitleg.
Gebruikersavatar
Jeroen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 260.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
Locatie: Haarlem

Re: Frisse buiten lucht schakelaar

Bericht door Jeroen »

Robico2 schreef:
Jeroen schreef:@ dave: dank voor je aanbod! Ik hoop echter dat ik gewapend met deze nieuwe kennis de boel aan de praat krijg. Morgen een stuk rijden en klooien.

@ robico: van dit soort schema's word ik bang...
Schema lezen is een vaardigheid .
In het grijze vlak staat SB26 7,5A: Dit is een zekering van 7,5 ampère en zit in je zekering houder plek 26 en zorgt voor de spanning voor je stelmotor(V154) en lampje.(onder de letter K114) en rechts hiervan zie drukknop (boven de letters T8g/8).
Druk je hierop dan dan gaat het lampje branden (onder K114) en krijgt de motor (V154) spanning via bl/ge =blauw / geel op punt 2 en begint te draaien totdat de motorschakelaar (in het grijze vlak links van V154) de andere kant bereikt zodat schakelaar 1 verbindt.
Druk je weer op de schakelaar in je interieur dan krijgt de motor weer spanning via punt 1 en loopt weer om todat punt 2 is bereikt.
Als je het verhaal niet snapt kan ik me het voorstellen

Ik denk dat ik het nog volgen kan ook, tot mn eigen stomme verbazing..
Toch hoop ik dat lampje morgen toch dat het lampje het gewoon zal doen.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”