Ok Johan,
Het is een reactie op Willemvee z'n bericht
Als eerste zijn zin: Ik voel een Foppe luchtcirculatieautomaat aan komen...
http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf ... 1797.lynkx
Elektor is een elektronica tijdschrift en hij doelt op een bouwkit die CO2 kan detecteren en de recirculatieklep e.v.t. kan aansturen.
Vandaar leuk dat elektor project ie
De tweede zin gaat over dat zijn Opel een automatische detectie heeft voor co2 in de lucht en daarmee de recirculatie klep kan aansturen maar ook als er mestlucht in z'n auto komt en dat is methaangas.
En met dat elektor kitje gaat dat niet.
Frisse buiten lucht schakelaar
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Frisse buiten lucht schakelaar
Kijk, ik had misschien beter eerst het voorgaande moeten lezen.
Sorry voor de dommigheid.
Dat komt er nou van als er teveel leesvoer is en te weinig tijd.
Bedankt voor je uitleg.
Sorry voor de dommigheid.
Dat komt er nou van als er teveel leesvoer is en te weinig tijd.
Bedankt voor je uitleg.
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Frisse buiten lucht schakelaar
Robico2 schreef:Schema lezen is een vaardigheid .Jeroen schreef:@ dave: dank voor je aanbod! Ik hoop echter dat ik gewapend met deze nieuwe kennis de boel aan de praat krijg. Morgen een stuk rijden en klooien.
@ robico: van dit soort schema's word ik bang...
In het grijze vlak staat SB26 7,5A: Dit is een zekering van 7,5 ampère en zit in je zekering houder plek 26 en zorgt voor de spanning voor je stelmotor(V154) en lampje.(onder de letter K114) en rechts hiervan zie drukknop (boven de letters T8g/8).
Druk je hierop dan dan gaat het lampje branden (onder K114) en krijgt de motor (V154) spanning via bl/ge =blauw / geel op punt 2 en begint te draaien totdat de motorschakelaar (in het grijze vlak links van V154) de andere kant bereikt zodat schakelaar 1 verbindt.
Druk je weer op de schakelaar in je interieur dan krijgt de motor weer spanning via punt 1 en loopt weer om todat punt 2 is bereikt.
Als je het verhaal niet snapt kan ik me het voorstellen
Ik denk dat ik het nog volgen kan ook, tot mn eigen stomme verbazing..
Toch hoop ik dat lampje morgen toch dat het lampje het gewoon zal doen.