Hallo tot vanmiddag schakelde mijn lupo gewoon toen ben ik ergens even een bakje koffie gaan drinken en toen ik weg wou en m in de achteruit wou zetten deed die niks en t lampje van de r bij de pook ging knipperen .... en als ik hem dan in de vooruit wou zetten begon die te klokken alsof de homokeneet stuk was na een tijdje deed die ook niks meer als ik hem vooruit zette toen accu pollen dr af en op gehad toen opnieuw geprobeerd weer dat klokken maar als ik hem dan een klein stukje vooruit duwde ging die wel in de versnelling en kon ik nog we naar huis rijden dus iemand een idee ?
En mij werd verteld door een kennis dat je onder de kap bij het vaatje met het groene dopje de olie een keer bij moest vullen dat dat miss ook kon helpen maar welke olie moet ik daar in gooien
Hoor t graag
Schakel probleem
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 08:10
- Echte naam: Michael
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 09 jul 2002
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Schakel probleem
Eigenlijk moet je je schamen.
Dit forum is bij uitstek bedoelt voor de problemen die jouw 3L heeft.
En daarmee ben je niet de eerste, nee sterker nog, misschien wel de 100e.
Heb je als eens de moeite genomen om te kijken of jouw probleem al eens eerder is besproken?
Niet dus, want dan zou je je schamen deze vraag nog te stellen.
Doe nou eerst eens je huiswerk en kom je er niet uit, zijn wij zeker bereid je te helpen.
Jouw probleem (je auto dus) is het bekendste probleem van de 3L.
Zelfde verhaal met je noodloop (van een paar dagen geleden) Ook dat is geen nieuw probleem.
Dit forum is bij uitstek bedoelt voor de problemen die jouw 3L heeft.
En daarmee ben je niet de eerste, nee sterker nog, misschien wel de 100e.
Heb je als eens de moeite genomen om te kijken of jouw probleem al eens eerder is besproken?
Niet dus, want dan zou je je schamen deze vraag nog te stellen.
Doe nou eerst eens je huiswerk en kom je er niet uit, zijn wij zeker bereid je te helpen.
Jouw probleem (je auto dus) is het bekendste probleem van de 3L.
Zelfde verhaal met je noodloop (van een paar dagen geleden) Ook dat is geen nieuw probleem.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 08:10
- Echte naam: Michael
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 09 jul 2002
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Schakel probleem
Hey ja sorry na wat meer zoeken heb ik al wel dingen gevonden wat in de richting kwam van wat ik had maar nog niet precies t zelfde
Maar klopt je hebt helemaal gelijk
Alleen ik zat zo in de stres aangezien ik hem maandag ook weer nodig ben voor t werk
En hier de enige plek is waar je ook een beetje vatsoenlijk en helpend advies krijgt als je vragen hebt
En ik had zoiets moet het zo snel mogelijk weten / oplossen dat ik het dr ook zo donder over na te denken en/of zoeken t er op gezet heb
Mijn excuses
Gr
Maar klopt je hebt helemaal gelijk
Alleen ik zat zo in de stres aangezien ik hem maandag ook weer nodig ben voor t werk
En hier de enige plek is waar je ook een beetje vatsoenlijk en helpend advies krijgt als je vragen hebt
En ik had zoiets moet het zo snel mogelijk weten / oplossen dat ik het dr ook zo donder over na te denken en/of zoeken t er op gezet heb
Mijn excuses
Gr
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Schakel probleem
Ja, het is natuurlijk ook zo dat je in de stress schiet en snel wil weten wat er aan is.
Snap ik ook wel, ik heb het ook vaker meegemaakt met die 3Lletjes.
Ik hoop dat je snel uit de problemen bent, maar vrees dat het misschien wel eens een miskoop is geweest.
Veel van dit soort autootjes lopen op de laatste benen en reparatie is niet rendabel meer (denk aan verschillende honderdjes tot over de duizend Euro.
Heb je nu dan ook al gevonden wat het kan zijn. Heb je het oliereservoir al bijgevuld? (met van die groene olie). Soms kan het zoiets simpels ook zijn.
In dat vaatje waarover je spreekt moet die olie en bijvullen moet je op een speciale manier doen, ook dat is uitvoerig besproken hier op het forum
Er is ook een afdeling "how to" daarin vind je veel praktische werkzaamheden.
Bijvullen is simpel maar moet wel in bepaalde volgorde.
Nog een tip: ga NIET naar een VW garage of vakgarage. Die hebben geen kaas gegeten van dit soort auto's en beginnen gelijk met een nieuwe versnellingsbak of ze helpen je domweg niet eens.
Nee, zoek in jouw buurt een 3L specialist (en die zijn er niet heel veel in NL) In het noorden enkele, in het zuiden erg schaars.
Snap ik ook wel, ik heb het ook vaker meegemaakt met die 3Lletjes.
Ik hoop dat je snel uit de problemen bent, maar vrees dat het misschien wel eens een miskoop is geweest.
Veel van dit soort autootjes lopen op de laatste benen en reparatie is niet rendabel meer (denk aan verschillende honderdjes tot over de duizend Euro.
Heb je nu dan ook al gevonden wat het kan zijn. Heb je het oliereservoir al bijgevuld? (met van die groene olie). Soms kan het zoiets simpels ook zijn.
In dat vaatje waarover je spreekt moet die olie en bijvullen moet je op een speciale manier doen, ook dat is uitvoerig besproken hier op het forum
Er is ook een afdeling "how to" daarin vind je veel praktische werkzaamheden.
Bijvullen is simpel maar moet wel in bepaalde volgorde.
Nog een tip: ga NIET naar een VW garage of vakgarage. Die hebben geen kaas gegeten van dit soort auto's en beginnen gelijk met een nieuwe versnellingsbak of ze helpen je domweg niet eens.
Nee, zoek in jouw buurt een 3L specialist (en die zijn er niet heel veel in NL) In het noorden enkele, in het zuiden erg schaars.