Hallo,
Bij mij duurt het na het starten lang voordat de versnelling ingeschakeld wordt zodat ik kan wegrijden.
De motor starten gaat wel direct binnen een seconden. In de versnelling geen zowal achteruit as voorruit duurt dus even.
Wat kan dit zijn? moet de pomp nog op druk komen. is dit te verhelpen?
Ik heb al een nieuwe koppeling en een nieuwe koppelingcilinder.
Het laatste half jaar rij ik zonder problemen. km stand is nu 440.000km.
Het duurt lang voordat ik kan weg rijden na starten.
- TDi driver
- 3L Maat
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 apr 2014, 10:15
- Echte naam: Dennis
- Autotype: Zoekende naar een geschikte 3L
- Kilometerstand: 000.000km
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Het duurt lang voordat ik kan weg rijden na starten.
5 tot 10 seconden wachten is normaal, heeft elke lupo
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Het duurt lang voordat ik kan weg rijden na starten.
Maar terug naar de vraag.
Waarom duurt het zo lang.
Dat kan verschillende oorzaken zijn.
1. de drukbol heeft te weinig olie en komt daardoor langzamer op de juiste druk;
2. de deurschakelaar is stuk, waardoor de drukbol pas "gaat lopen" als je het contact aanzet;
3. de drukbol is oud en versleten en moet vervangen worden.
Normaal start de drukopbouw zodra je de deur opent. Je hebt dan na het starten voldoende druk om weg te rijden (de versnelling werkt dan)
Je probleem zit 'm echt niet in de koppeling(-scylinder).
Maar eigenlijk vertel ik hiermee toch niet echt iets nieuws?
Waarom duurt het zo lang.
Dat kan verschillende oorzaken zijn.
1. de drukbol heeft te weinig olie en komt daardoor langzamer op de juiste druk;
2. de deurschakelaar is stuk, waardoor de drukbol pas "gaat lopen" als je het contact aanzet;
3. de drukbol is oud en versleten en moet vervangen worden.
Normaal start de drukopbouw zodra je de deur opent. Je hebt dan na het starten voldoende druk om weg te rijden (de versnelling werkt dan)
Je probleem zit 'm echt niet in de koppeling(-scylinder).
Maar eigenlijk vertel ik hiermee toch niet echt iets nieuws?
- TDi driver
- 3L Maat
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 apr 2014, 10:15
- Echte naam: Dennis
- Autotype: Zoekende naar een geschikte 3L
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Het duurt lang voordat ik kan weg rijden na starten.
Hallo,
Ik weet dat het daar niet aan ligt, maar ik heb die onderdelen vervangen wegens defect en kan daarom de koppelingcilinder en koppeling uitsluiten.
Ik denk dat bij mij ook de deurschakelaar kapot is. ik hoor nooit die pomp draaien als ik hem open doe, of ik heb niet goed opgelet dat zou kunnen.
Ik weet dat het daar niet aan ligt, maar ik heb die onderdelen vervangen wegens defect en kan daarom de koppelingcilinder en koppeling uitsluiten.
Ik denk dat bij mij ook de deurschakelaar kapot is. ik hoor nooit die pomp draaien als ik hem open doe, of ik heb niet goed opgelet dat zou kunnen.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Het duurt lang voordat ik kan weg rijden na starten.
Nog simpeler om dat te controleren het volgende:
Doe je de deur open, moet je interieurlampje gaan branden.
Brandt die niet? duidelijk de schakelaar stuk (daarover uitvoering gesproken op forum)
Brandt interieurlampje wel? moet je zoeken in het circuit van (de aansturing) pomp.
Doe je de deur open, moet je interieurlampje gaan branden.
Brandt die niet? duidelijk de schakelaar stuk (daarover uitvoering gesproken op forum)
Brandt interieurlampje wel? moet je zoeken in het circuit van (de aansturing) pomp.