airbagring
-
wibo
- Nieuwe vriend

- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 345.000km
airbagring
hallo,
Mijn airbagring met artikelnr 1H0959653F is defect.
Deze is praktisch niet te vinden op het net.
Is er misschien airbagring met een alternatief nummer ook toepasbaar zoals b.v. 1H0959653E?
m.v.g.
Wibo
Mijn airbagring met artikelnr 1H0959653F is defect.
Deze is praktisch niet te vinden op het net.
Is er misschien airbagring met een alternatief nummer ook toepasbaar zoals b.v. 1H0959653E?
m.v.g.
Wibo
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: airbagring
Auto met esp? Aka dubbele sleepring?
- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
- Kilometerstand: 000.000km
Ik heb ooit die van een polo gepakt op de sloop, volgens mij was dat de E. geen problemen mee gehad.
-
wibo
- Nieuwe vriend

Dank voor de reacties.
Ik heb geen esp.
Heb wel voor een redelijke prijs inmiddels wel een F-variant op de kop getikt en gemonteerd.
Dit heeft het probleem van het tikken van het knipperlicht relais opgelost.
Helaas licht nu nog steeds het airbaglampje op het dashboard niet op als ik de auto op contact zet.
Uitlezen met een Vagcom lukt ook niet.
Het lijkt me toch sterk dat net dat ene led-je op de printplaat kapot is.
Is er iemand die hier mogelijk een oplossing voor heeft
Ik heb geen esp.
Heb wel voor een redelijke prijs inmiddels wel een F-variant op de kop getikt en gemonteerd.
Dit heeft het probleem van het tikken van het knipperlicht relais opgelost.
Helaas licht nu nog steeds het airbaglampje op het dashboard niet op als ik de auto op contact zet.
Uitlezen met een Vagcom lukt ook niet.
Het lijkt me toch sterk dat net dat ene led-je op de printplaat kapot is.
Is er iemand die hier mogelijk een oplossing voor heeft
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: mario
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
Lukte het uitlezen voor dat je de ring ging vervangen wel ?
En welke Led bedoel je als je het airbag Ledje bedoelt en hij brand is hij in ieder geval niet kapot
En welke Led bedoel je als je het airbag Ledje bedoelt en hij brand is hij in ieder geval niet kapot
Wat niet kapot is moet je niet repareren 
-
wibo
- Nieuwe vriend

Het uitlezen lukte ook voor het vervangen van de ring niet.
De led van de airbag zie ik niet oplichten en dus of defect of krijgt geen signaal.
De led van de airbag zie ik niet oplichten en dus of defect of krijgt geen signaal.
- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
- Kilometerstand: 000.000km
Deze heb ik ooit nog eens opgeslagen. Het is al even terug, maar uit m'n hoofd is dit het type dat ik gemonteerd heb.
https://www.ebay.nl/itm/New-Spiral-Cabl ... 1438.l2649
https://www.ebay.nl/itm/New-Spiral-Cabl ... 1438.l2649
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

Als je de airbag module niet kunt uitlezen moet je gaan onderzoeken waarom niet .
In veel gevallen krijgt de module geen stroom of geen massa (-).
Dit moet je als eerste oplossen voor dat je verder gaat met het vervangen van onderdelen .
Ik krijg sterk het idee dat een of andere hamer en bijtel monteur het airbag Ledje heeft af geplakt of verwijderd .
Om te beginnen moet ik je wel waarschuwen om NIET !!!!! zomaar in de bedrading van je airbag systeem te gaan prikken met een spanning zoeker .
De reden daarvoor is dat de airbags spontaan af kunnen gaan en ze zijn Nl slecht weer op te vouwen plus dat je het dashboard en het voorraam mogelijk moet vervangen bij af gaan van bijde airbags .
Ik ontkoppel in dit geval bijde airbags voor dat ik ga meten .
Ga opzoek naar het schema van de airbags en meet of de airbag module de juiste voeding en massa krijgt .
Als de module wel stroom krijgt meet je of de data lijnen goed zijn normaal moet je dan uit kunnen lezen.
De eerste 3 codes die je krijgt zijn 1 stroom onderbroken 2 bestuurders airbag 3 passagier airbag .
Haal nu de spanning van het systeem door de massa kabel van de accu los te nemen .
Koppel de passagier airbag weer aan en de bestuurders airbag .
Sluit de massa kabel weer aan en set voertuig op kontakt lees de airbag uit en reset de codes.
Mochten er weer codes komen los die dan op in veel gevallen de airbag ring bestuurders airbag .
Ik zou graag willen weten hoe je tot de conclusie gekomen bent om de airbag ring alvast te vervangen ?
In veel gevallen krijgt de module geen stroom of geen massa (-).
Dit moet je als eerste oplossen voor dat je verder gaat met het vervangen van onderdelen .
Ik krijg sterk het idee dat een of andere hamer en bijtel monteur het airbag Ledje heeft af geplakt of verwijderd .
Om te beginnen moet ik je wel waarschuwen om NIET !!!!! zomaar in de bedrading van je airbag systeem te gaan prikken met een spanning zoeker .
De reden daarvoor is dat de airbags spontaan af kunnen gaan en ze zijn Nl slecht weer op te vouwen plus dat je het dashboard en het voorraam mogelijk moet vervangen bij af gaan van bijde airbags .
Ik ontkoppel in dit geval bijde airbags voor dat ik ga meten .
Ga opzoek naar het schema van de airbags en meet of de airbag module de juiste voeding en massa krijgt .
Als de module wel stroom krijgt meet je of de data lijnen goed zijn normaal moet je dan uit kunnen lezen.
De eerste 3 codes die je krijgt zijn 1 stroom onderbroken 2 bestuurders airbag 3 passagier airbag .
Haal nu de spanning van het systeem door de massa kabel van de accu los te nemen .
Koppel de passagier airbag weer aan en de bestuurders airbag .
Sluit de massa kabel weer aan en set voertuig op kontakt lees de airbag uit en reset de codes.
Mochten er weer codes komen los die dan op in veel gevallen de airbag ring bestuurders airbag .
Ik zou graag willen weten hoe je tot de conclusie gekomen bent om de airbag ring alvast te vervangen ?
-
wibo
- Nieuwe vriend

Hier ga ik mee aan de gang, dank.
De reden dat ik de sleepring vervangen heb is dat het knipperlichtrelais bleef tikken tijdens het rijden.
Na controle van de sleepring zag ik dat deze sterk vervuild en versleten was.
Aangezien dit een relatief goedkope en simpele klus is, heb ik hem vervangen.
De reden dat ik de sleepring vervangen heb is dat het knipperlichtrelais bleef tikken tijdens het rijden.
Na controle van de sleepring zag ik dat deze sterk vervuild en versleten was.
Aangezien dit een relatief goedkope en simpele klus is, heb ik hem vervangen.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

De airbag ring heeft niets te maken met je R A W vaak komt het voor dat de RAW hendel vervuilt is door slijpsel van het claxon contact .
In sommige gevallen komen de boutjes van de kolomschakelaars los en dan kan het zijn dat de claxon aan blijft tijdens het sturen
Sterkte met het zoeken naar de storing
In sommige gevallen komen de boutjes van de kolomschakelaars los en dan kan het zijn dat de claxon aan blijft tijdens het sturen
Sterkte met het zoeken naar de storing
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
En toch heb ik dat één keer meegemaakt dat er een spoortje van een led in een tellerunit was doorgebrand. Deze kan je dus niet volledig uitsluiten.wibo schreef:Het lijkt me toch sterk dat net dat ene led-je op de printplaat kapot is.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers