Auto schakelt af en toe niet
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Auto schakelt af en toe niet
Ik heb sinds gisteren (opnieuw)problemen met m’n versnellingen..
Bij het inparkeren ging hij niet meer in de achteruit en bleef de ‘R’ in het dashboard knipperen. Vervolgens zette ik hem dmv de stopstand uit en ging nu ook de ’S’ knipperen(niet op het dashboard, maar bij de pook). Ik kan vervolgens niks meer. Niet meer handmatig schakelen, niks.. Starten deed hij dan alleen in de ’N’.
Auto paar keer aan en uit gezet, toen deed de achteruit het weer een keer en heb ik hem kunnen inparkeren. Na een paar keer van de ‘D’ naar de ‘R’ kreeg hij hetzelfde probleem weer. Hij staat gelukkig op z’n plek, maar dit deugt niet.
Vorige week pook vervangen, paar maanden geleden bak.
Update:
Vandaag computer eraan gehangen.
Eerste keer aansluiten
Resultaat:
2 Faults Found:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communication - Intermittent
Foutcodes verwijderd
Resultaat:
1 Fault Found:
00811 - System Not Ready for Interrogation (Ross-Tech; Check Fault Codes Later)
35-00 - -
Foutcodes nogmaals verwijderd
Resultaat:
No Faults Found
Foutcodes nogmaals verwijderd
Resultaat:
00811 - System Not Ready for Interrogation (Ross-Tech; Check Fault Codes Later)
35-00 - -
Dit doet hij nu steeds. Meestal geeft hij de 0811 en af en toe geen foutcodes. Heb het vermoeden dat er iets met de bekabeling of de stekkers is.
Ik ben toen een stukje gaan rijden en heb daarbij veel geschakeld tussen de ‘R’ en de ‘D’. Niks aan de hand. Geen problemen. Rijdt goed, schakelt prima en voelt verder normaal.
Heb de stekkers van de robot en de gangsteller gehaald om te bekijken of ze vies zijn, maar deze zien er prima uit.
Toen nog maar een keer uitgelezen.
Resultaat:
4 Faults Found:
00263 - Transmission
27-00 - Implausible Signal
01605 - Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
16-00 - Signal Outside Specifications
01612 - Valve for Clutch Actuator (N255)
36-00 - Open Circuit
00841 - Transmission Hydraulic Pressure Sensor (G270)
35-00 - -
Deze foutcodes hebben met de losgetrokken stekkers te maken gehad, lijkt me. Foutcodes gewist.
Doet nu weer hetzelfde als eerst. Wisselen tussen de 0811 code of geen fouten.
Ideeën?
Bij het inparkeren ging hij niet meer in de achteruit en bleef de ‘R’ in het dashboard knipperen. Vervolgens zette ik hem dmv de stopstand uit en ging nu ook de ’S’ knipperen(niet op het dashboard, maar bij de pook). Ik kan vervolgens niks meer. Niet meer handmatig schakelen, niks.. Starten deed hij dan alleen in de ’N’.
Auto paar keer aan en uit gezet, toen deed de achteruit het weer een keer en heb ik hem kunnen inparkeren. Na een paar keer van de ‘D’ naar de ‘R’ kreeg hij hetzelfde probleem weer. Hij staat gelukkig op z’n plek, maar dit deugt niet.
Vorige week pook vervangen, paar maanden geleden bak.
Update:
Vandaag computer eraan gehangen.
Eerste keer aansluiten
Resultaat:
2 Faults Found:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communication - Intermittent
Foutcodes verwijderd
Resultaat:
1 Fault Found:
00811 - System Not Ready for Interrogation (Ross-Tech; Check Fault Codes Later)
35-00 - -
Foutcodes nogmaals verwijderd
Resultaat:
No Faults Found
Foutcodes nogmaals verwijderd
Resultaat:
00811 - System Not Ready for Interrogation (Ross-Tech; Check Fault Codes Later)
35-00 - -
Dit doet hij nu steeds. Meestal geeft hij de 0811 en af en toe geen foutcodes. Heb het vermoeden dat er iets met de bekabeling of de stekkers is.
Ik ben toen een stukje gaan rijden en heb daarbij veel geschakeld tussen de ‘R’ en de ‘D’. Niks aan de hand. Geen problemen. Rijdt goed, schakelt prima en voelt verder normaal.
Heb de stekkers van de robot en de gangsteller gehaald om te bekijken of ze vies zijn, maar deze zien er prima uit.
Toen nog maar een keer uitgelezen.
Resultaat:
4 Faults Found:
00263 - Transmission
27-00 - Implausible Signal
01605 - Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240)
16-00 - Signal Outside Specifications
01612 - Valve for Clutch Actuator (N255)
36-00 - Open Circuit
00841 - Transmission Hydraulic Pressure Sensor (G270)
35-00 - -
Deze foutcodes hebben met de losgetrokken stekkers te maken gehad, lijkt me. Foutcodes gewist.
Doet nu weer hetzelfde als eerst. Wisselen tussen de 0811 code of geen fouten.
Ideeën?
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Auto schakelt af en toe niet
811 is geen fout code.
Gebeurd wel eens na vaak wissen codes. Dan geef je hem een commando terwijl hij nog aan het denken is.
Koppelingswaarde? Oliebakjes op de pomp tot de Max gevuld ( wanneer drukloos)
Gebeurd wel eens na vaak wissen codes. Dan geef je hem een commando terwijl hij nog aan het denken is.
Koppelingswaarde? Oliebakjes op de pomp tot de Max gevuld ( wanneer drukloos)
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Ik heb alleen de laptop en geen lader meegekregen en de laptop is leeg . Kan op dit moment dus niet verder uitlezen. Wat ik wel kan vertellen is dat hij vorige week bij het vervangen van de pook zonder problemen in 1 keer door de basisinstellingen is gekomen. De koppeling en drukgroep/druklager zijn vorig jaar vervangen. Die kunnen nog niet versleten zijn, maar zodra ik weer verder kan uitlezen zal ik die waardes nakijken.
Wel een goed idee inderdaad om even naar de olie te kijken. Wanneer is hij precies drukloos? Kan ik dat doen door de zwarte bol los te draaien? En als er te weinig olie in zit, betekent dat dan dat er ergens een lek zit?
Wel een goed idee inderdaad om even naar de olie te kijken. Wanneer is hij precies drukloos? Kan ik dat doen door de zwarte bol los te draaien? En als er te weinig olie in zit, betekent dat dan dat er ergens een lek zit?
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Auto schakelt af en toe niet
Drukloos.
Rij een rondje met de auto.
Parkeer de auto en ontgrendel de motor kap. Sleutel uit contact
Verlaat de auto via de achterklep. Er zitten immers sensoren in de deur die de hydropomp aanzetten als je deze opent.
Na een 30 min. Motorkap open. Stekker van de pomp los maken.
Dan de vuldop los en de accumulator los draaien.
Olie komt om hoog. En dan kan je indien nodig vullen tot de max
Stekker terug. Sleutel mee. Auto in via de achterklep.
Van binnen portier links open maken, en het systeem komt weer op druk.
Rij een rondje met de auto.
Parkeer de auto en ontgrendel de motor kap. Sleutel uit contact
Verlaat de auto via de achterklep. Er zitten immers sensoren in de deur die de hydropomp aanzetten als je deze opent.
Na een 30 min. Motorkap open. Stekker van de pomp los maken.
Dan de vuldop los en de accumulator los draaien.
Olie komt om hoog. En dan kan je indien nodig vullen tot de max
Stekker terug. Sleutel mee. Auto in via de achterklep.
Van binnen portier links open maken, en het systeem komt weer op druk.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Auto schakelt af en toe niet
Je kan toch ook aan de passagierskant uitstappen?3L-Emiel schreef:Drukloos.
Rij een rondje met de auto.
Parkeer de auto en ontgrendel de motor kap. Sleutel uit contact
Verlaat de auto via de achterklep. Er zitten immers sensoren in de deur die de hydropomp aanzetten als je deze opent.
Na een 30 min. Motorkap open. Stekker van de pomp los maken.
Dan de vuldop los en de accumulator los draaien.
Olie komt om hoog. En dan kan je indien nodig vullen tot de max
Bolletje vast draaien, doppie rerug
Stekker terug. Sleutel mee. Auto in via de achterklep.
Van binnen portier links open maken, en het systeem komt weer op druk.
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Bij mij niet. Reageert alleen aan de bestuurderskant. Sensor aan de bijrijderskant bedient alleen het interieurlicht.
Scheelt weer klimmen
Scheelt weer klimmen
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Auto schakelt af en toe niet
Ooo dan is de paxkant defect.
Of het is 1 april, en ik had je post graag willen lezen als je idd via de achterklep naar buiten was gekomen.
Of het is 1 april, en ik had je post graag willen lezen als je idd via de achterklep naar buiten was gekomen.
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Ja had al zo’n vermoeden
Toch thnx voor je input
Toch thnx voor je input
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 feb 2019, 15:04
- Echte naam: rick
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Auto schakelt af en toe niet
ik heb ongeveer hetzelfde als ik een tijdje rij dan houd hij er in een keer mee op hij rijd dan niet meer hij zegt dat hij in de versnelling staat maar doet niks ook de tiptronic doet niks meer
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Auto schakelt af en toe niet
En nu?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Auto schakelt af en toe niet
Hoe kom je dan weer verder ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Gebeurt dat als hij in één bepaalde versnelling wil schakelen?
Laatst gewijzigd door d@ni3L op 05 feb 2019, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Beetje late reactie, maar was idd laag oliepeil van de schakelrobot. Er zit een klein lekje bij de gangsteller. Bijgevuld en basisinstellingen opnieuw gedaan. 1x per jaar ongeveer een klein drupje er bij.3L-Emiel schreef: ↑01 apr 2017, 21:52 Drukloos.
Rij een rondje met de auto.
Parkeer de auto en ontgrendel de motor kap. Sleutel uit contact
Verlaat de auto via de achterklep. Er zitten immers sensoren in de deur die de hydropomp aanzetten als je deze opent.
Na een 30 min. Motorkap open. Stekker van de pomp los maken.
Dan de vuldop los en de accumulator los draaien.
Olie komt om hoog. En dan kan je indien nodig vullen tot de max
Stekker terug. Sleutel mee. Auto in via de achterklep.
Van binnen portier links open maken, en het systeem komt weer op druk.
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Als hij in de versnelling staat en echt niks meer doet, zelfs na het opnieuw starten van de auto, zul je het boutje(steeksleutel 13) op de hendel die de gangsteller met je bak verbindt los moeten halen en hem zo handmatig in z’n vrij zetten. Dan kan je gesleept worden.
Sleutel 13 is handig om bij je hebben, want dit moet je namelijk ook doen als je ergens strandt met een defecte accu!
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Auto schakelt af en toe niet
Maar dan weet je toch nog niet wat de storing is ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Auto schakelt af en toe niet
Nee idd. Storingen kan je alleen maar uitlezen met een computer met vagcom.
Maar als hij telkens in storing schiet als hij bijv. naar de 3e versnelling wil schakelen, kan het zijn dat een schakelvork in je bak kapot is. Is mij ook overkomen. Maar dan zou hij na het opnieuw starten weer moeten kunnen rijden.
Ik heb ook meegemaakt dat de schakelpook geen verbinding meer maakte met de schakelcomputer. Maar dan schakelt hij helemaal niet meer, ook niet na opnieuw starten.