Vanmorgen kapte de Luup er zo ineens mee. Hij bleef wel lopen, maar ik kon geen gas meer geven. Heb hem langs de kant van de weg kunnen sturen en hem daar laten staan.
Probleem is dat hij niet meer schakelt. Starten doet hij nog wel. Ik kan de pook alle kanten op bewegen, maar hij blijft doodleuk in de S stand staan.
Ik heb de Luup later weggesleept en aan de laptop van m’n monteur gehangen. Dikke lijst met foutcodes. Alle fouten gewist en er blijven steeds 2 terug komen.
00511- Selector Lever (E313)
49-00- No communications
00511- Selector Lever (E313)
37.00 - Faulty
Ik was er al achter dat het waarschijnlijk iets met de schakelpook is, maar het gekke is dat ik hier vlak voordat hij er mee ophield niet aan ben geweest.
Waar kan dit aan liggen? En komt dit vaak voor zo tijdens het rijden?
Selector lever
-
- 3L Makker
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 feb 2017, 12:27
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 313000
Re: Selector lever
Volgens mij wil een pook unit wel is vaker stuk gaan. Misschien 1 van de switches binnen in. Je kan met vagcom uitlezen in welke stand de pook staat en je ka dan alle posities langs gaan. Als er 1 niet werkt dan weet je waar je die fout kan zoeken. Je zou ook een andere pook unit erin kunnen zetten.
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Selector lever
Hij geeft dus aan dat er geen communicatie is. Kan daarom niet zien in welke stand hij staat
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Selector lever
Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt en lag niet aan de pook.
Ik kom er even niet op, dus ga niet alleen op de pook focussen.
Probeer voor de zekerheid even de accuklem los en weer vast te maken, bij mij hielp dat i.i.geval.
Ik kom er even niet op, dus ga niet alleen op de pook focussen.
Probeer voor de zekerheid even de accuklem los en weer vast te maken, bij mij hielp dat i.i.geval.
-
- 3L Makker
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 08:31
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 22 nov 2001
Re: Selector lever
Hmm, vervelend!
Ik heb het ook wel dat hij in "uitrolmodus gaat" zelfs mef cruise controle aan, kan dan ook geen gas meer geven. Zet ik hem natuurlijk aan de kant, even aan en uit en ik kan zo weer weg rijden..
Foutcodes geeft hij bij mij niet aan, ik hoop dat er iemand met een oplossing voor je probleem is!
Ik heb het ook wel dat hij in "uitrolmodus gaat" zelfs mef cruise controle aan, kan dan ook geen gas meer geven. Zet ik hem natuurlijk aan de kant, even aan en uit en ik kan zo weer weg rijden..
Foutcodes geeft hij bij mij niet aan, ik hoop dat er iemand met een oplossing voor je probleem is!
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Selector lever
Ik zal van de week denk ik een andere schakelpook unit proberen. Hou jullie op de hoogte
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Selector lever
Ooit iets vergelijkbaars gehad.
We'll starten geen gas kunnen geven.
Zekering van 5amp vervangen en klaar.
Zoals Johan zegt controleer de zekeringen.
We'll starten geen gas kunnen geven.
Zekering van 5amp vervangen en klaar.
Zoals Johan zegt controleer de zekeringen.
- d@ni3L
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:11
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 256.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Selector lever
Heb een pook unit gekocht via Marktplaats voor €70. Die heb ik om te testen zo aan de stekker gehangen van m’n huidige pook en hij werkte direct. Euvel gevonden.
Vervangen van de schakelpool unit is eigenlijk niet zo moeilijk. Ik was al bang gepraat dat het van onder af moest en de uitlaat er onder vandaan zou moeten .
Viel mee: alles kon van binnen uit:
De middenconsole los maken met een Tx20 schroevendraaier en helemaal omhoog ergens aan vastzetten(dan hoeft het kachel gedeelte er niet uit). Dan de metalen steun waar de middenconsole op vastzit bij de schakelpook verwijderen, zijn 2 kunststof moertjes 10. Dan de kabel van het contactslot los maken van de pook. Is Tx20.
De schakel unit zelf zit in een plastic bak vastgeschroefd met 4x Tx20. Die kan je zo loshalen en met een beetje aanzetten trek je die wel omhoog(het past namelijk nét niet door het gat, maar het is plastic, dus het geeft wel wat mee). Die van mij was toch al kapot .
De nieuwe unit gaat er niet heel makkelijk in van boven af, dat toegegeven, maar dit is zeker te doen zonder de boel overdreven te forceren of kapot te maken. Had wel een paar klopjes(met beleid!!) nodig met een stompe schroevendraaier, maar op zich ging dit prima! Alle stekkers aangesloten en de middenconsole weer op z’n plek gezet.
Daarna de basis instellingen nog even gedaan en de Luup was weer mobiel!
Vervangen van de schakelpool unit is eigenlijk niet zo moeilijk. Ik was al bang gepraat dat het van onder af moest en de uitlaat er onder vandaan zou moeten .
Viel mee: alles kon van binnen uit:
De middenconsole los maken met een Tx20 schroevendraaier en helemaal omhoog ergens aan vastzetten(dan hoeft het kachel gedeelte er niet uit). Dan de metalen steun waar de middenconsole op vastzit bij de schakelpook verwijderen, zijn 2 kunststof moertjes 10. Dan de kabel van het contactslot los maken van de pook. Is Tx20.
De schakel unit zelf zit in een plastic bak vastgeschroefd met 4x Tx20. Die kan je zo loshalen en met een beetje aanzetten trek je die wel omhoog(het past namelijk nét niet door het gat, maar het is plastic, dus het geeft wel wat mee). Die van mij was toch al kapot .
De nieuwe unit gaat er niet heel makkelijk in van boven af, dat toegegeven, maar dit is zeker te doen zonder de boel overdreven te forceren of kapot te maken. Had wel een paar klopjes(met beleid!!) nodig met een stompe schroevendraaier, maar op zich ging dit prima! Alle stekkers aangesloten en de middenconsole weer op z’n plek gezet.
Daarna de basis instellingen nog even gedaan en de Luup was weer mobiel!
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Selector lever
Handig gedaan.
Normaal doe je hem van onderen omdat die plastic bak met 4x15 vast zit.
Maar als je die bak laat zitten is dat niet nodig.
Ik ga hem onthouden en misschien eens zelf zo uitvoeren.
Normaal doe je hem van onderen omdat die plastic bak met 4x15 vast zit.
Maar als je die bak laat zitten is dat niet nodig.
Ik ga hem onthouden en misschien eens zelf zo uitvoeren.