Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door foppe »

Het blijft wel raar dat deze drukgroep nog origineel van VW was, en de koppelingsplaat van Luk.

Je zou verwachten dat beide van Luk hadden moeten zijn, als de boel vervangen is.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Activate »

Wat betreft de koppeling en heet worden heb ik het wel eens erger gezien bij een BMW, het koppelingslager "vastgelast"op de diafragamaveren.

Ik denk ook dat het begonnen is met de scheef afgesleten gafel waardoor er aan 1 kant meer druk op de diafragmaveren is komen te staan te samen met de automatisch stellende kabel deze de problemen veroorzaakt heeft.

Toen de koppeling vergangen was viel het Giis op dat het veel lichter ging als voor de tijd, ik vind hem nu normaal koppelen.

We zullen het snel horen van Guus neem ik aan.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door reichbus »

Ik plaats het hier maar even, ook al heeft dit niet zo veel met het koppelingsprobleem te maken, maar ik heb het vermoeden dat de VW dealer nog een fout heeft gemaakt. Op 2 januari hebben ze een voorwiellager en een fuseekogel vervangen. Die fuseekogel moest vervangen worden, omdat er bij de APK speling op zat. Nog binnen de marge, maar wel met reparatie-advies. En het was te horen ook. Het ging om de linker fuseekogel. Het wiellager moest ook: daar liep ik ook al langer mee rond. Ik had het vermoeden dat het wiellager rechtsvoor vervangen moest worden. Ik vraag dus bij de betreffende dealer een offerte voor het wiellager rechtsvoor en de fuseekogel links. Bij het aanmelden van de definitieve reparatie nog een keer contact gehad. Wiellager rechtsvoor en fuseekogel links svp.

Nu ben ik twee jaar geleden bezig geweest met het reviseren van de remklauwen. Daarbij had ik een probleem. Ik molde aan beide kanten de fixeerboutjes van de remschijven. Eerst nog geprobeerd die uit te boren, maar uiteindelijk besloot ik die pogingen te staken toen ik er achter kwam dat die fixeerboutjes geen kwestie van leven en dood zijn. Afgelopen weekend hadden we die banden er af liggen en waren de wielnaven goed te zien. Mij viel op dat er linksvoor een nieuw fixeerboutje zit.

Linksvoor zie ik dan dit, er lijkt met iets van keramisch vet er op te zijn gewerkt. Ik gebruik dat niet daar (zoals op mijn wielbouten):

Afbeelding

En rechtsvoor zie ik dit:

Afbeelding

Dan heb ik het gevoel dat linksvoor vervangen is in plaats van rechtsvoor. Tussen 2 januari en 19 januari, de dag dat die koppeling de geest gaf, bleef dat zingende geluid maar terug komen en nam het verbruik niet af. Dat valt dan wel te verklaren.
Afbeelding
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door reichbus »

Afbeelding

Daar gaat ze... Emiel heeft de PGP vanmorgen opgehaald en als het goed is, staat hij nu in Heerhugowaard.

Zaterdag de boel af maken.

P.S. Kermit gaat naar het ziekenhuis zeggen de kinderen. Maar wel nadat ze een tijdje in een blijf van mijn lijf huis heeft gezeten.
Afbeelding
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door reichbus »

De auto is gemaakt!!!!

Nooit geweten hoe fijn het is om je eigen autootje weer terug te hebben. Hij mocht meteen vol aan de bak. En hoe!

Eerst vanochtend met de trein naar Heerhugowaard. Nu heb ik niet zo'n hekel om met de trein te gaan, maar het werd wel meteen een speciaal ritje. Het begon al bij de voorbereiding: er waren werkzaamheden bij Utrecht dus ik besloot via 's-Hertogenbosch te reizen. Daar aangekomen kon ik nog net een plekje bemachtigen in een overvolle trein. Nu had mijn reisplanner gezegd dat ik 32 minuten in Utrecht moest wachten, want dat mijn trein daar het eindpunt had bereikt. Dus ik stap braaf uit daar en ga zitten wachten. Zie ik even later dat die trein gewoon verder gaat richting HHW.... Hetzelfde laken en pak een half uur later (twee uitgevallen treinen en een trein met twintig minuten vertraging verder...), maar ik wist toen wel beter. Wel lekker veel plek in de trein daar, want die was helemaal leeg gestroomd.

Tussen Utrecht en Amsterdam vond iemand het nodig om aan de noodrem te trekken en dus stonden we midden in een weiland stil. Erg interessant, maar zo schiet het niet op natuurlijk. Resultaat: 7 minuten vertraging, wat ik nog heel schappelijk vond, gezien het feit dat men helemaal naar het achterste treinstel moest om dat te verhelpen.

Foppe was al om 8.00 uur of was het nou 5.00 uur (?) aan de slag met als gevolg dat de Lupo al klaar was toen ik aan kwam. Nog even naar BYM's geluidje geluisterd, samen met Foppe een proefritje gemaakt en daarna ook lichtelijk hals over kop vertrokken, omdat het op de A9 vast stond en we dus via de binnenlanden naar de A7 moesten rijden. BYM leidde mij door de landerijen.

Afbeelding

Omdat de stroom er af was geweest, was de verbruiksmeter gereset (tip voor als je geen knopje (meer) hebt!). Er moest dus weer een nieuw verbruik neer worden gezet en dat deed hij geweldig. Aan het einde van de rit stond de meter op 3.6. Zo laag heb ik hem de laatste jaren niet meer gehad.

Afbeelding

Wat heb ik geleerd? Voor iedere meer ingewikkelde reparatie de auto toch naar een specialist brengen. Achteraf gezien had ik dat direct al moeten doen. Een tweede moment waarop hij al naar Ecomotive had gekund, was bij het wegslepen bij de dealer geweest. Maar ja: als hadden komt, is hebben te laat. Het enige wat ontzettend vervelend is dat de specialisten allemaal er om strijden hoe ver je uit de buurt van Wijchen kunt zitten. Verder geleerd dat alles op te lossen is.

Tenslotte wil ik iedereen bedanken die op één of andere manier heeft meegeleefd, sommige mensen hebben uren onder een auto gelegen, hebben ledematen op het spel gezet of hebben extra kilometers gemaakt om mij te helpen. Als jullie dit niet hadden gedaan, denk ik niet dat ik nog in de auto had rond gereden. Heel erg bedankt allemaal: het was heel fijn om te ervaren dat er zo veel hulp is.
Laatst gewijzigd door reichbus op 06 mei 2017, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Nietsnut »

Guus Geluk is on the road again :)



En wat betreft je ervaring met de trein; exact de reden waarom het woord Openbaar Vervoer niet in mijn vocabulaire voorkomt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door 3L-Emiel »

mooi dat de groene weer mobiel is.
heel veel rij plezier
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door foppe »

haha 5 uur, je moet mijn WAppies niet altijd al te letterlijk nemen hoor Guus. Zo vroeg begin ik niet hoor.
Maar fijn dat hij weer rijd :!:

Het was een hele operatie, maar heb erg genoten, om met zijn vieren/vijfen lekker aan de klus te gaan.

We hebben met zijn allen de klus toch maar weer geklaard. En wat voor jou belangrijk is Guus, je auto kan er voorlopig weer even tegenaan, de koppeling houdt het zeker 2 ton vol.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Activate
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
Echte naam: Erik
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 0-12-2001
Kilometerstand: 203.208km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Activate »

Mooi!!!

En mij ledematen groeien alweer aan hoor!!

Suc6 ermee.
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door rob.showa »

Mooi dat hij weer rijdt.
En mooi dat het zo opgelost heft kunnen worden.
Maar je hebt wel gelijk hoor, volgens mij doen ze er inderdaad alles aan om maar zo ver mogelijk uit de buurt te gaan zitten lolll
Openbaar vervoer ...... je kan beter op de fiets gaan.
De laatste keer dat ik dat heb gedaan heb ik 3,5 uur gedaan over Nijmegen-central via Elst naar Dodewaard.
Zelfs lopend was me dat sneller gegaan, maar was wel een stuk natter geweest.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Joch3m »

Fijn dat kermit weer rijdt, ik wens je nog veel probleemloze km-ers toe en hulde voor het 3L fixit team voor het weer op weg helpen.

Uiteraard een koude douche voor de VW prutsers.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door foppe »

ik heb foto's toegevoegd hierboven. een paar posts terug. Dan kunnen jullie allemaal zien hoe het diafragma is verkleurd.

Wat eigenlijk wel heel belangrijk is om periodiek te controleren, is of je koppelingspedaal nog wel een vrije slag heeft.
In het begin moet hij veel lichter voelen, want dan weet je of de drukgroep vrij ligt.

Voel je geen vrije slag, los dit dan heel snel op, anders krijg je hetzelfde als Guus had.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gerard met internet
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017, 13:26
Echte naam: Gerard Buitenhuis
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 220.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Gerard met internet »

Mijn Lupo 3L heb ik handgeschakeld gekocht.
Deed het helemaal goed toen.
Maar af en toe kon ik niet meer goed schakelen, ik merkte dat de koppelingskabel te los zat, en na het aandraaien van een moertje aan het einde van de kabel aan de motorzijde deed hij het weer prima.
Uiteindelijk dit opgelost door een tweede moertje tegen het eerste moertje aan te draaien zodat het eerste moertje niet meer los kon draaien.
Onderweg naar Frankrijk vlak voor ik een file in reed en de koppeling in wilde trappen schoot de koppelingspedaal ineens door. Na een korte inspectie bleek het eerste moertje verdwenen te zijn. Toen het tweede moertje vaster gedraaid, en ik kon weer rijden.
Ik moest toen regelmatig (na elke 50km ong) het schroefje weer aandraaien. Maar ik merkte dat ik hem steeds verder moest aandraaien. Op een gegeven moment probeerde ik de pedaal in te drukken en toen schoot hij weer door.
NU was het probleem wel ernstig..
De koppelingskabel was geknapt. Precies bij de pedaal.
Ik heb toen zelf een kabel gefrabriceerd en na een hele dag werken zat hij goed op zijn plaats. Toen als test de koppelingspedaal indrukken, en... KRAK..
Toen toch maar naar de garage laten slepen. De plaat tussen het voetgedeelte en motorgedeelte bleek scherp geworden. De garage heeft het weer gefikst, en nu koppelt hij weer prima.
Alleen nu gaat het begin redelijk zwaar, en nadat ik over het eerste stuk heen ben, (volgens mij is de koppeling dan al volledig vrij) kan ik nog wel meer dan een halve slag heel gemakkelijk indrukken.
Is dat normaal?
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Nietsnut »

Welkom op ons forum,

je verhaal is begrijpelijk edoch 'er is iets' te weinig interpunctie gebruikt. Ik kan je vraag niet beantwoorden omdat ik OEM met gangsteller rij maar de beperkt aanwezige handbakleden kunnen je er vast meer over vertellen.

Het lijkt me dat als je kabel langs je bak schuurt de bevestiging van of de kabelsteun zelf ondeugdelijk is, dat mag nooit gebeuren natuurlijk. Weet je wie de ombouw gedaan heeft toevallig? Let er even op dat je steun nu wel goed blijft zitten anders sta je straks met hetzelfde probleem weer stil.

Wellicht ook handig om je eigen topic te beginnen?

Succes in ieder geval.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door reichbus »

Gerard met internet schreef:Mijn Lupo 3L heb ik handgeschakeld gekocht.
Deed het helemaal goed toen.
Maar af en toe kon ik niet meer goed schakelen, ik merkte dat de koppelingskabel te los zat, en na het aandraaien van een moertje aan het einde van de kabel aan de motorzijde deed hij het weer prima.
Uiteindelijk dit opgelost door een tweede moertje tegen het eerste moertje aan te draaien zodat het eerste moertje niet meer los kon draaien.
Onderweg naar Frankrijk vlak voor ik een file in reed en de koppeling in wilde trappen schoot de koppelingspedaal ineens door. Na een korte inspectie bleek het eerste moertje verdwenen te zijn. Toen het tweede moertje vaster gedraaid, en ik kon weer rijden.
Ik moest toen regelmatig (na elke 50km ong) het schroefje weer aandraaien. Maar ik merkte dat ik hem steeds verder moest aandraaien. Op een gegeven moment probeerde ik de pedaal in te drukken en toen schoot hij weer door.
NU was het probleem wel ernstig..
De koppelingskabel was geknapt. Precies bij de pedaal.
Ik heb toen zelf een kabel gefrabriceerd en na een hele dag werken zat hij goed op zijn plaats. Toen als test de koppelingspedaal indrukken, en... KRAK..
Toen toch maar naar de garage laten slepen. De plaat tussen het voetgedeelte en motorgedeelte bleek scherp geworden. De garage heeft het weer gefikst, en nu koppelt hij weer prima.
Alleen nu gaat het begin redelijk zwaar, en nadat ik over het eerste stuk heen ben, (volgens mij is de koppeling dan al volledig vrij) kan ik nog wel meer dan een halve slag heel gemakkelijk indrukken.
Is dat normaal?
Ik heb een handschakel. Ik kan je niet helemaal met de technische details helpen, maar er vallen mij wel wat dingen op aan je verhaal.

Zelf heb ik een koppelingskabel die zich zelf stelt. Die hoef je dus niet met moertjes en zo te verstellen. Dat is makkelijker dan dat je zelf eens in de zoveel tijd met die moertjes moet gaan liggen vogelen. Wat je bedoelt met plaat tussen voetgedeelte en motorgedeelte snap ik niet en kan dus ook niet zeggen wat daar van de oorzaak is.

Moeilijk schakelen kan ook aan de schakelkabels liggen die niet goed zijn afgesteld of die niet meer helemaal goed zitten. Bij mij was er een keer een bout uit een schakelsteun weg, waardoor ik niet eens meer in zijn vijf kon komen. Dat was vrij makkelijk te verhelpen.

Weet je door wie jouw auto is omgebouwd?
Afbeelding
Gerard met internet
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017, 13:26
Echte naam: Gerard Buitenhuis
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 220.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Normale diesel

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Gerard met internet »

Ik weet niet wie mijn auto heeft omgebouwd. De vorige eigenaar zei dat hij het door iemand van het 3L vrienden forum had laten doen.
Er zit nu een professionele kabel in zonder stelschroef, dus ik heb er nu wel vertrouwen in. Hij schakelt ook gewoon helemaal prima verder, alleen gebeurt het koppelen nu dus alleen op een klein stukje wanneer de pedaal bijna helemaal omhoog is.

Tussen het voetgedeelte van de auto en het motorgedeelte zit over de hele breedte van de auto een stalen plaat/schot. om te zorgen dat je voeten geen motoronderdelen raken. en misschien ook wel voor stevigheid.
Daar moet de kabel door heen, en daartegenaan zit ook het einde van de kabelhoes. Waarschijnlijk ging het koppelen zo zwaar dat de plaat op de plek waar de kabel erdoor gaat een stukje opengebroken is. En hierdoor kon de kabel tegen de plaat aan schuren.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Nietsnut »

Dan ben ik toch benieuwd wie jouw auto omgebouwd heeft, volgens mij zijn er deze opties:

* EJR: heeft een Lupo omgebouwd voordat het 3L Vrienden forum bestond
* Rambo: heeft een of twee A2's omgebouwd
* Hylco: volgens mij bouwt hij niks om want hij kan niet zo best sleutelen
* Richard: heeft ombouw naar DSG gedaan
* Sam: bouwt veel auto's om

Zijn er nog anderen die ombouw gedaan hebben?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door reichbus »

Nietsnut schreef:Dan ben ik toch benieuwd wie jouw auto omgebouwd heeft, volgens mij zijn er deze opties:

* EJR: heeft een Lupo omgebouwd voordat het 3L Vrienden forum bestond
* Rambo: heeft een of twee A2's omgebouwd
* Hylco: volgens mij bouwt hij niks om want hij kan niet zo best sleutelen
* Richard: heeft ombouw naar DSG gedaan
* Sam: bouwt veel auto's om

Zijn er nog anderen die ombouw gedaan hebben?
"Vriend van Paulien" die heeft er geloof ik twee toegeta.... eh onder handen genomen. Daar weten Don en Fuzz alles van. Joeri uit Asten, maar die zijn uit de tijd dat Sam nog geen eigen sleutelruimte had en via Sam verkocht, voordat hij zelf om ging bouwen. Ik denk haast dat Jos ook wel eens wat omgebouwd heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2649
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Johan »

Nietsnut schreef:Dan ben ik toch benieuwd wie jouw auto omgebouwd heeft, volgens mij zijn er deze opties:

EJR; Rambo; Hylco; Richard; Sam

Zijn er nog anderen die ombouw gedaan hebben?
Ja, Paul (paulds65) en zeker ook de A2.

Maar of voor een Lupo ombouwen nog wel lucratief is?
Gebruikersavatar
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 454
Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km
Locatie: Heemskerk

Re: Koppeling of schakelprobleem? [handgeschakeld]

Bericht door Riggard »

Mijn ervaring met een omgebouwde auto is sowieso dat de koppeling op een vrij klein 'stukje' van de slag aangrijpt en vrij direct. (Ik ben een 205 gewend.)

Ff wennen, maar werkte altijd.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”