Pagina 1 van 1

Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 13:19
door Buzz_4stroke
Allen,

Laatst de hydropomp laten vervangen vanwege het schakeleuvel. Laten fixen door EJR en hij schakelt weer als boter.
Helaas heb ik de laatste weken last van een euveltje wat enige schaamte in het verkeer opleverde en voordat het gevaarlijke situaties veroorzaakt wil ik het wel fixen.
Als ik op een rotonde afkom en ik laat de auto uitrollen (in de ecostand) en moet dan bruusk remmen dan ben ik voor zeker 5 seconden mijn gaspedaal kwijt. Ik kan planken wat ik wil maar hij blijft gewoon stationair pruttelen, zeer irritant vooral als er verkeer achter je zit :whistle:
Wij komt dit probleem bekend voor?

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 13:34
door WouteLLL
Volgens mij wordt het gaspedaal uitgeschakeld bij een ingetrapt rempedaal. Het zou dus in de schakelaar van de rem kunnen zitten.

Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt.

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 19:39
door Johan
Ik denk aan iets anders.
Denkende aan de bekende 3L problemen, vermoed ik iets in die richting.
Koppeling-geleidbus-koppelingscylinder of dergelijke.

Is dat allemaal in orde, of zijn die binnenkort aan de beurt?
Hoe lang geleden is de basisinstelling gedaan?

Het euvel gas geven, zonder dat er wat gebeurt herken ik als "beginnend 3L kwaal" probleem.
Misschien iemand met een andere suggestie?

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 20:05
door Buzz_4stroke
Johan,

De door jou genoemde drie-eenheid is in 2014 vervangen door EJR tezamen met een gereviseerde bak, basisinstellingen zijn een goed twee week geleden gedaan. Lijkt mij niet dat binnen twee jaar en 30.000 km ze op zijn... Ding schakelt ook zonder problemen alleen is het bij bruusk remmen mis. Vandaag even de handschakel gedaan en het leek goed te gaan. Zou het ook uit te lezen zijn met VAG lite? Ben in het bezit van een chinese 109.1 KKL kabel.

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 20:45
door WouteLLL
Als het met handschakeling niet voorkomt lijkt mij de schakelaar van de rem onwaarschijnlijk als boosdoener. Dan denk ik toch eerder aan de door Johan genoemde onderdelen.

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 21:13
door Johan
Met alle respect voor de gereviseerde bakwisselaars.
Maar ik heb ooit eens tussen de regels door gehoord dat, bij een revisie, niet alles in de bak wordt vervangen en ook niet alle onderdelen per sé terug in de bak gezet (hoeven) worden.

En het blijft een gebruikte bak, die ook gewoon weer (sneller) stuk kan gaan.

En nogmaals, met deze wetenschap (dat alles een tijd geleden is vervangen) zou het probleem uiteraard ook heel ergens anders kunnen zitten.
Kijk nog even wat andere voor suggesties hebben en/of neem contact op met EJR of "second opinion" Ecomotive.

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 20 feb 2016, 22:30
door 3L-Emiel
een lupo heeft in elk geval 2 schakelingen die met het remmen te maken hebben.

1 op het pendaal. deze doet de lampen, regelt dat de pook vrijkomt. en misschien blokkeerd hij het gaspedaal (let op ik zeg misschien)

de 2de sensor/schakeling zit links tegen het schutbord. recht onder het chassienummerstickertje.
deze meet volgens mij oa druk..


Ik kan me voorstellen dat als deze sensor traag is, of stuk. het signaal dat er geen druk op de remmen staat laat binnen komt.
dus dat deze sensor door zijn ''vertraging'' er voor zorgt dat het gaspendaal niet is vrijgegeven.


Afbeelding
Afbeelding

onder de aircoleidingen dus links als je naar de motor kijkt

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 21 feb 2016, 00:01
door 3L-Emiel
Afbeelding
Afbeelding


nummer 21,

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 21 feb 2016, 10:14
door Johan
Punt 1 van Emiel
Ik weet vrij zeker dat, wanneer je de rem intrapt, je gewoon gas kan geven.

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 23 feb 2016, 07:49
door Buzz_4stroke
Gisteravond even getest, remmen en gas is inderdaad mogelijk.

Emiel, kun je eventueel ook achter een onderdeelnummer komen?

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 26 feb 2016, 17:47
door 3L-Emiel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


niet echt duidelijk te lezen.


Afbeelding
bouwjaar 1999

Afbeelding
bouwjaar 2000

Afbeelding
bouwjaar 2001

Afbeelding
bouwjaar 2002

Afbeelding
bouwjaar 2003

Afbeelding
bouwjaar 2004

Afbeelding
bouwjaar 2005

Afbeelding
bouwjaar 2006

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 28 jan 2022, 16:42
door Sete
Hi all

I am writing to you in this forum because I have a braking problem with my Lupo 3L.

Lately the brake pedal sank and braked very little. To improve it, an attempt was made to bleed the circuit but it did not bleed and it took on air afterwards. Apparently it has no leaks, the brake pump was changed but it still doesn't do anything. Currently without brakes/braked system

I thought the error could be:
- to braking switch F270
- ABS module (although it does not indicate faults in VagCom)

One detail: in the process of automatic adjustment 085 the pull point adaptation did not allow it to be done... At a traffic light, being in gear D the car was pulling all the time to get out and with the brake you had to apply force to be able to stand still .

Has anyone had this problem, similar or could help me?
Thanks a lot

Re: Uitrollen, remmen en weg is het gaspedaal

Geplaatst: 31 jan 2022, 09:32
door Sete
Hallo

Ik schrijf jullie allemaal op dit forum omdat ik een remprobleem heb in mijn Lupo 3L.

De laatste tijd zakte het rempedaal in en remde heel weinig. Om het te verbeteren, werd een poging gedaan om het circuit te ontluchten, maar het bloedde niet en toen kreeg het lucht. Blijkbaar heeft hij geen lekkage, de hoofdremcilinder is vervangen maar doet nog steeds niets. Momenteel zonder remmen/remsysteem

Ik dacht dat de fout zou kunnen zijn:
- naar remschakelaar F270
- ABS-module (hoewel deze geen fouten in VagCom aangeeft)

Een detail: in het proces van automatische aanpassing 085 liet de aanpassing van het tractiepunt dat niet toe... Bij een stoplicht, in D, trok de auto de hele tijd om te vertrekken en met de rem moest kracht uitoefenen om stil te kunnen blijven.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, vergelijkbaar of kan iemand mij helpen?
Hartelijk bedankt