start probleem .... nieuw
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: start probleem .... nieuw
hehe nee hoor maar in het verleden heb ik verkeerde brandstof getankt, stotterde ook toen met starten, volle tank schoonmaak middel en een nieuw filtertje did the trick!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: start probleem .... nieuw
Is het filter leeg als ie afslaat. ?
dan moet je hem bijvullen met diesel en weer proberen.
Start ie dan wel , dan zit het probleem in voor het filter. Aanzuig leiding lek oid
dan moet je hem bijvullen met diesel en weer proberen.
Start ie dan wel , dan zit het probleem in voor het filter. Aanzuig leiding lek oid
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Pascal-3L
- 3L Makker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 19:52
- Echte naam: Pascal
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 229.561
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: start probleem .... nieuw
ok de vanaf de tank tot aan het filter bedoel je dan? De aanvoer leiding (zwart) tot aan de filter dus..... gaat deze ook via de warmtewisselaar?
thx foppe
thx foppe
Heerlijk 3L!
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: start probleem .... nieuw
Nee retour gaat via de koeler onder je auto . En dan in de tank
vanuit je tank gaat ie rechtstreeks nasr het filter.
Kijk anders eens onder je achterbank, onder je auto op lekkage sporen oid
vanuit je tank gaat ie rechtstreeks nasr het filter.
Kijk anders eens onder je achterbank, onder je auto op lekkage sporen oid
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Pascal-3L
- 3L Makker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 19:52
- Echte naam: Pascal
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 229.561
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: start probleem .... nieuw
hou het in de gaten maar zaterdag onder de bank gecheckt tevens onderzijden geen lekkage gevonden iig.....
blijft natuurlijk wel onder de aandacht
blijft natuurlijk wel onder de aandacht
Heerlijk 3L!
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
- Pascal-3L
- 3L Makker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 19:52
- Echte naam: Pascal
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 229.561
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: start probleem .... nieuw
het begin moet maar eens komen met het brandstof probleem dus ff wat anders om.............
Heerlijk 3L!
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
- Pascal-3L
- 3L Makker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 19:52
- Echte naam: Pascal
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 229.561
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: start probleem .... nieuw
Maar goed..... wij hebben een allemaal een aanvoer leiding rechtstreeks vanaf de tank naar de filter (vraag is deze filter een open of gesloten systeem cq circuit) het lijkt wel een open pot hiihihihi......maar goed
Vanaf de filter heeft de aanvoer direct een terugslag kleppie (volgens mijn is dat defect icm...) die gaat naar een enorme zuiger pffff wat een afstand, die noemen wij een tandempomp die we ook allemaal hebben voor directe inspuiting wauw! ook heeft deze diepgaande zuigend ....mag jezelf invullen............................ een retour ( genaamd vacuum ) en deze gaat met een soort van regelaar (thermostaat) terug naar de brandstof filter gaat (vraag zit jullie pijltje ook wijzend naar de voorruit?), denk bij een bepaalde overdruk juist niet of iets dergelijks wel.............denk aan een constante flow overtollige brandstof gaat via de brandstof koeler naar een ieders lupo terug naar de tank in genaamd retour.
corrigeer svp als ik iets verkeerd heb beschreven, of brainstorm mee.......
Alvast bedankt
medicine genaamd diesel!
[youtube][/youtube]
Vanaf de filter heeft de aanvoer direct een terugslag kleppie (volgens mijn is dat defect icm...) die gaat naar een enorme zuiger pffff wat een afstand, die noemen wij een tandempomp die we ook allemaal hebben voor directe inspuiting wauw! ook heeft deze diepgaande zuigend ....mag jezelf invullen............................ een retour ( genaamd vacuum ) en deze gaat met een soort van regelaar (thermostaat) terug naar de brandstof filter gaat (vraag zit jullie pijltje ook wijzend naar de voorruit?), denk bij een bepaalde overdruk juist niet of iets dergelijks wel.............denk aan een constante flow overtollige brandstof gaat via de brandstof koeler naar een ieders lupo terug naar de tank in genaamd retour.
corrigeer svp als ik iets verkeerd heb beschreven, of brainstorm mee.......
Alvast bedankt
medicine genaamd diesel!
[youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door Nietsnut op 26 aug 2014, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube tags toegevoegd, s uit https verwijderd
Reden: Youtube tags toegevoegd, s uit https verwijderd
Heerlijk 3L!
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: start probleem .... nieuw
Heb je dit probleem alleen sochtends > als je de auto wilt gebruiken voor de eerste keer en de auto lang heeft stil gestaan? of ook tussendoor ..
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06 sep 2014, 11:38
- Echte naam: Roel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 200.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Brandstof: Normale diesel
Re: start probleem .... nieuw
Kan het zijn dat je een nippel hebt gebruikt die voor de terugvoer is bestemd? deze heeft een veel kleinere doorstromings opening, gevolg motor krijgt te weinig brandstof.
heb dit al eens een keer meegemaakt...
heb dit al eens een keer meegemaakt...
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06 sep 2014, 11:38
- Echte naam: Roel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2001
- Kilometerstand: 200.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Brandstof: Normale diesel
Re: start probleem .... nieuw
Ben nog even aan het zoeken geweest en dit kwam naar voren:
Merk: Volkswagen Probleemsoort: Motor
Model: Lupo Motor: 1.2
Brandstof: Diesel Modeljaar: 1999
Probleem:
Motor slaat niet aan. Slaat alleen aan als het brandstoffilter wordt gevuld. Valt dan na 2 minuten lopen ook weer uit. Het filter is dan weer leeg.
Oplossing:
Vervang / controleer of de tandempomp defect / versleten is. Zo ja vervang deze.
Aanvullende Informatie:
Controleer eerst of er geen luchtlek is tussen de tandempomp en de tank.
Merk: Volkswagen Probleemsoort: Motor
Model: Lupo Motor: 1.2
Brandstof: Diesel Modeljaar: 1999
Probleem:
Motor slaat niet aan. Slaat alleen aan als het brandstoffilter wordt gevuld. Valt dan na 2 minuten lopen ook weer uit. Het filter is dan weer leeg.
Oplossing:
Vervang / controleer of de tandempomp defect / versleten is. Zo ja vervang deze.
Aanvullende Informatie:
Controleer eerst of er geen luchtlek is tussen de tandempomp en de tank.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: start probleem .... nieuw
of hij heeft de nippel (terugslagklep?) verkeerd gemonteerd met het pijltje de andere kant op...RoelS63 schreef:Kan het zijn dat je een nippel hebt gebruikt die voor de terugvoer is bestemd? deze heeft een veel kleinere doorstromings opening, gevolg motor krijgt te weinig brandstof.
heb dit al eens een keer meegemaakt...
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haaglanden
Re: start probleem .... nieuw
Ik had begrepen dat Jack deze gemonteerd heeft, dus die zal wel correct gemonteerd zijn. Wel dacht ik dat er 2 types brandstoffilters zijn, mogelijk de verkeerde?Lupo2002 schreef:of hij heeft de nippel (terugslagklep?) verkeerd gemonteerd met het pijltje de andere kant op...RoelS63 schreef:Kan het zijn dat je een nippel hebt gebruikt die voor de terugvoer is bestemd? deze heeft een veel kleinere doorstromings opening, gevolg motor krijgt te weinig brandstof.
heb dit al eens een keer meegemaakt...
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: start probleem .... nieuw
Lastig verhaal
Ik zou gaan proberen om en om de slangen af te klemmen stel dat er een lek in de retour zit zou je door af te klemmen druk op de retour krijgen en zo mogelijk het probleem kunnen vinden.
Een kleine lek in de aanvoer lijk mij niet dan zou je altijd lucht in de brandstof hebben.
Een lek in de retour wel mogelijk bij afkoelen van de motor krimt de vloeistof en zou het mogelijk kunnen zijn dat boven in het brandstof fiter lucht onstaat simpel te testen laat de motor goed afkoelen haal de retour klep los kijk in het brandstof filter of vul het tot de nok met brandstof als het probleem dan niet voor komt zit je redelijk in de goede buurt met zoeken.
Slechte O ringen verstuivers komt ook voor dan moet je ook het olie pijl van de motor goed in de gaten houden omdat er dan ook diesel in de motor kan komen zelfs het olie pijl kan daar door stijgen.
Ik zou gaan proberen om en om de slangen af te klemmen stel dat er een lek in de retour zit zou je door af te klemmen druk op de retour krijgen en zo mogelijk het probleem kunnen vinden.
Een kleine lek in de aanvoer lijk mij niet dan zou je altijd lucht in de brandstof hebben.
Een lek in de retour wel mogelijk bij afkoelen van de motor krimt de vloeistof en zou het mogelijk kunnen zijn dat boven in het brandstof fiter lucht onstaat simpel te testen laat de motor goed afkoelen haal de retour klep los kijk in het brandstof filter of vul het tot de nok met brandstof als het probleem dan niet voor komt zit je redelijk in de goede buurt met zoeken.
Slechte O ringen verstuivers komt ook voor dan moet je ook het olie pijl van de motor goed in de gaten houden omdat er dan ook diesel in de motor kan komen zelfs het olie pijl kan daar door stijgen.
Wat niet kapot is moet je niet repareren