Alweer een poosje nauwelijks op het Forum geweest en gelukkig zie ik nog steeds bekende namen en af en toe recente berichten (2020), ondanks dat het aantal enthousiaste 3L-rijders toch wel zal afnemen. Maar...................wij rijden nog steeds in de zwarte van Eldert Jan (al vanaf 2014), ook al is dat financieel natuurlijk al lang niet meer interessant, nu we gewoon wegenbelasting en inmiddels extra milieubelasting moeten betalen en de onderhoudskosten ook niet kinderachtig zijn.
Noem het maar Liefde voor de Lupo en een beetje gekte. We hebben in Arnhem zelfs vrijstelling voor de milieuzone gevraagd en gekregen.
Helaas nu weer een gek probleempje. De Lupo blijft ons verrassen. Het starten gaat ineens heel erg moeilijk en "zwaar". Accu oké, want nieuw en dus stroom genoeg; startmotor loopt gewoon goed, maar het lijkt alsof de startmotor de motor maar nauwelijks aan de praat krijgt . Bonkende, bokkende geluiden en voelbaar stoten. het lijkt wel of de motor "beweegt". Als ie één keer loopt is er niets aan de hand. gewoon lopen, ook stationair en gewoon rijden en schakelen.
Maar er blijft wel een lampje branden (duidelijk het "motor-teken") maar, en nu komt de verrassing... Dit controlelampjestaat niet op de plaatjes en komt in het hele instructieboekje niet voor !! Ik zei al: het blijft een verrassende auto, die Lupo.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik ga hem morgen naar de garage brengen,als we hem tenminste weer aan de praat krijgen, maar zou het heel fijn vinden een forum mening te krijgen.
Mogelijk staat dit probleem toch ergens op het forum, maar ik heb me suf gezocht en kon het niet vinden.
Wel gevonden: G81 storing; mogelijk de EGR, en uiteraard Relais 109 . Zal ik zeker aan de monteur meegeven.
Groet, Cor H
PS Een bijeenkomst in 2021 lijkt me zeker leuk. Dan komen we weliswaar pas voor de eerste keer, maar wel meteen met 2 personen