Onbekende probleem Lupo 3l

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
yazoe
3L Makker
3L Makker
Echte naam: Yasin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 249000
Transmissie: Automaat
Kleur: Jazzblue - LW5Z
Brandstof: Normale diesel

Re: Nieuw bij de club

Bericht door yazoe »

Hallo allemaal.

Sorry voor het nog niet kunnen plaatsen van fotos. Ik heb de auto nu nog maar 1 dag in mijn bezit maar het loopt niet allemaal zo lekker. Gelukkig heb ik met Johan een fijn gesprek gehad en hoop dat dit geen probleem mag zijn.

Ik heb de km stand bij johan voor de deur op 0 gezet om mijn rijbereik te meten. Zat nog een kwart tank diesel in de auto. Vandaag een rit gemaakt rond de 50 km om wat aan de auto te wennen. Toen ik bijna thuis was begon het auto raar te schakelen. Hij ging vaak terug naar zijn 1 en kwam traag weg. Ik dacht dat het geen probleem was omdat ik langzaam aan het rijden was in een woonwijk.

Uur geleden kwam ik naar huis van het sportschool en de auto begon te hoesten. Er zit nog diesel in en het lampje brand nog niet. Ong 115km gereden vanaf johan tot nu. Opeens viel de auto stil en kwam niet meer vooruit, en dat midden op de weg. Meteen waarschuwing lampen aangezet en hopen dat die wilt gaan. Auto gestart en in zijn 1 gezet, zwarte rook uit uitlaat en hij valt weer uit. Kon ook geen kant meer op. Gelukkig was het rustig op een weg waar je 80 mag!!

Daarna nog 2 keer het zelfde gebeurt. Na 4x sloeg die niet af maar ik kon ook geen gas meer geven. Ik gaf 2 3x gas en kickdown kwam op en ik reed weer. Daarna met manueel schakelen in zn 3 naar huis gekomen. Onderweg nog 1x stilgevallen bij roodlicht. Parkeren voor huis was een drama. Zowel 1 en R doen het nu niet. Auto geeft af en toe zwarte rook bij stationeer draaien.

Johan een sms gestuurd, neem aan dat we morgen even bellen. Het is wel zwaar k l o t e dat dit gebeurt. :angry-cussingblack: :doh:
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Bericht door 3L-Emiel »

Dat kan ik me voorstellen. Hopelijk kan het snel verholpen worden
yazoe
3L Makker
3L Makker

Bericht door yazoe »

Auto net nog 1x proberen te starten : gelukt.
In zijn 1 gezet : zwarte rookwolk uit uitlaat en afgeslagen.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z

Bericht door foppe »

Kan jij er 10 liter diesel ingooien en kijken wat ie dan doet ?

Dat afslaan zou zomaar een klein lullg membraamklepje in de tank kunnen zijn nl. Dan loopt de diesel terug. en zit er een beetje lucht in de leiding.
Maar eigenlijk denk ik niet dat dit je probleem is hoor, als ik je verhaal lees. Wat weet ik ook niet eerlijk gezegd.

Je kunt wel alvast beginnen met alle zekeringen er even uit trekken en weer instoppen, Ook onder de motorkap, boven de accu (of zit de accu achterin?)
En oh ja, Relais 109 moet van het grijze type zijn. Heel heel heel misschien is dit je probleem.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
yazoe
3L Makker
3L Makker

Bericht door yazoe »

foppe schreef:Kan jij er 10 liter diesel ingooien en kijken wat ie dan doet ?

Dat afslaan zou zomaar een klein lullg membraamklepje in de tank kunnen zijn nl. Dan loopt de diesel terug. en zit er een beetje lucht in de leiding.
Maar eigenlijk denk ik niet dat dit je probleem is hoor, als ik je verhaal lees. Wat weet ik ook niet eerlijk gezegd.

Je kunt wel alvast beginnen met alle zekeringen er even uit trekken en weer instoppen, Ook onder de motorkap, boven de accu (of zit de accu achterin?)
En oh ja, Relais 109 moet van het grijze type zijn. Heel heel heel misschien is dit je probleem.
Beste Foppe, ik zal er morgen naar gaan kijken. Bedankt voor je tip. Diesel zal ik morgen er wel bij gooien. Verder wacht ik op een belletje van Johan. Ik heb de auto pas 24 uur en amper 100km mee gedaan. Kijken of hij het weet.
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V

Bericht door Rick-3L »

En hoe is het brandstoffilter?
Klonkt alsof ie niet genoeg krijgt.

-Rick
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Echte naam: Nico

Bericht door NicoTDI »

lijkt op een brandstof-pomp/verstuiver/turbo probleempje even uitlezen dan maar!
Handschakel = Probleemloos!
Jeroen
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Kilometerstand: 260.000km
Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q

Bericht door Jeroen »

Johan is eenbetrouwbare vogel, krijg ik de indruk van het forum.
Het is ook niet de eerste 3L die hij verkoopt..
Zijn reputatie is hem veel waard, hij lost het vast keurig met je op, succes!
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door Johan »

Ook ik ben enorm verrast hiermee, want ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Lijkt op een vervuild iets.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door 3L-Emiel »

mogelijk schakelprobleem, kopplingsprobleem, verstuivers probleem.
Dit is even de eerste gedachte van mij en (eco)David

Aka. Met Johan kijken wat er uit het uitlezen komt. En of bij een garage laten zetten.
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door Johan »

Zojuist uitgelezen en daaruit kwam geen enkele storing, niet op de motor en niet op de versnellingsbak.
Probleem kan dus in brandstofsysteem zitten.
Intussen ben ik gebeld door Yasin met het heugelijke bericht dat zijn vader (hulde!) het probleem heeft kunnen oplossen.
Wellicht dat Yasin het hele verhaal kan vertellen. Laat ik aan hem over.
yazoe
3L Makker
3L Makker

Bericht door yazoe »

Beste Allen,

Johan, ten eerste bedankt dat je zo snel langs bent gekomen om naar het probleem te kijken. Hulde!!

Zoals Johan het al had vermeld, we hebben de auto 1 of 2 keer uitgelezen maar hij gaf geen problemen aan. Gelukkig kwam mijn vader nog langs, vanouds een auto monteur die het leuk vind om ermee te klussen. Enige waar ik bang voor ben is, als hij iets wilt maken gaat hij ook alles na. Dus de kans zat erin dat hij de motor eruit zou halen, alles loskoppelen en daarna weer alles in elkaar zetten lolll lolll lolll . Hebben we vaker gedaan, vandaar...

Maar om heel eerlijk te zijn weet ik ook niet precies wat hij heeft gedaan. Hij stuurde mij naar binnen om sleutels te halen om her en der wat los te schroeven. Toen ik terugkwam had hij hem aan de praat gekregen en liet de motor even goed brullen. Heeft volgens mij een half minuut lang 4000 toeren gedraaid in neutraal. Daarna leek het opgelost. We hebben samen een blok om gereden en de auto loop in ieder geval weer.

Hij heeft ook nog even staan luisteren en wist te melden dat de motor niet loopt zoals het hoort. (De oudtjes kunnen aan het tikken van de motor al horen of die goed is of niet). Volgens hem moet een nieuwe brandstof filter het probleem oplossen. Zo niet, een nieuwe lucht filter. Daarna zou die weer goed moeten lopen en tikken volgens hem. Maar hij wilt er zelf niet aan beginnen. Hij vind de auto wat te nieuw en wil er niet aan beginnen. (leeftijd :duhpompom: ).

Maar nu ben ik dus op zoek naar iemand die mij zou willen en kunnen helpen om deze 2 dingen GOED te vervangen. Wat ik wel heb begrepen, mocht dit niet goed gebeuren kan het voor meer problemen zorgen. Ik heb Paul al gebeld (contact van Johan), maar hij kan niet tot eind volgend week. Volgens hem was het vervangen van deze 2 onderdelen ook niet meer dan een half uur werk voor iemand die het zou kunnen. Dus hierbij, voel jezelf uitgenodigd. Een kopje koffie staat zoiezo wel klaar.

Verder zijn er nog een paar aandacht punten aan de auto die ik graag zou willen verhelpen. Dat zijn de volgende:
De bestuurders deur klemt. Volgens Johan is ooit het sleutel cilinder vervangen maar hij laat nu niet altijd los als je hem van het slot haalt. Bekend probleem bij iemand?
Verder zou ik graag mijn radio in de auto willen vervangen zonder het auto te slopen.. :cool:

Feel free to help me :D
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend

Bericht door NicoTDI »

yazoe schreef:
Hij heeft ook nog even staan luisteren en wist te melden dat de motor niet loopt zoals het hoort. (De oudtjes kunnen aan het tikken van de motor al horen of die goed is of niet). Volgens hem moet een nieuwe brandstof filter het probleem oplossen. Zo niet, een nieuwe lucht filter. Daarna zou die weer goed moeten lopen en tikken volgens hem. Maar hij wilt er zelf niet aan beginnen. Hij vind de auto wat te nieuw en wil er niet aan beginnen. (leeftijd :duhpompom: ).

Het vervangen van die twee filters gaat echt geen tik in de motor oplossen hoor! 3 cilinders tikken altijd net iets meer.
Als de tik ernstig is is het echt niet op te lossen door die twee filters te vervangen.
yazoe
3L Makker
3L Makker

Bericht door yazoe »

Heren,

De auto staat aan de kant van de weg. Papa gaat hem dalijk ophalen met een vriend zodat we hem niet naar huis hoeven te slepen. Hij reageert weer niet op het gas en wilt ook niet meer schakelen. We hebben vandaag samen met Johan nog het auto uitgelezen, was geen probleem te vinden. Helaas sta ik nu voor 2de keer in 2 dagen aan de kant met een auto die niet wilt rijden.

Ik ga zo meteen een oliefilter, luchtfilter en een brandstof filter bestellen. Ik hoop dan dat ik ze morgen in huis heb zodat we meteen kunnen beginnen met het vervangen van de onderdelen. Maandag zou mijn eerste dag naar werk zijn maar met deze auto gaat dat zo niet lukken.

Wat een drama zeg.
yazoe
3L Makker
3L Makker

Onbekende probleem Lupo 3l

Bericht door yazoe »

Ik denk dat deze topic nu meer past dan bij het welkoms bericht. Ik heb maandag een Lupo opgehaald bij een gewaardeerde lid van deze club. Helaas heb ik nog geen plezier kunnen beleven aan de auto. We zijn nu 2 dagen verder en het auto heeft al 2 dagen last van mankementen. Het is als volgt:
Ik heb de km stand bij johan voor de deur op 0 gezet om mijn rijbereik te meten. Zat nog een kwart tank diesel in de auto. Vandaag een rit gemaakt rond de 50 km om wat aan de auto te wennen. Toen ik bijna thuis was begon het auto raar te schakelen. Hij ging vaak terug naar zijn 1 en kwam traag weg. Ik dacht dat het geen probleem was omdat ik langzaam aan het rijden was in een woonwijk.
Uur geleden kwam ik naar huis van het sportschool en de auto begon te hoesten. Er zit nog diesel in en het lampje brand nog niet. Ong 115km gereden vanaf johan tot nu. Opeens viel de auto stil en kwam niet meer vooruit, en dat midden op de weg. Meteen waarschuwing lampen aangezet en hopen dat die wilt gaan. Auto gestart en in zijn 1 gezet, zwarte rook uit uitlaat en hij valt weer uit. Kon ook geen kant meer op. Gelukkig was het rustig op een weg waar je 80 mag!!

Daarna nog 2 keer het zelfde gebeurt. Na 4x sloeg die niet af maar ik kon ook geen gas meer geven. Ik gaf 2 3x gas en kickdown kwam op en ik reed weer. Daarna met manueel schakelen in zn 3 naar huis gekomen. Onderweg nog 1x stilgevallen bij roodlicht. Parkeren voor huis was een drama. Zowel 1 en R doen het nu niet. Auto geeft af en toe zwarte rook bij stationeer draaien.

Johan een sms gestuurd, neem aan dat we morgen even bellen. Het is wel zwaar k l o t e dat dit gebeurt. :angry-cussingblack: :doh:

De auto staat aan de kant van de weg. Papa gaat hem dalijk ophalen met een vriend zodat we hem niet naar huis hoeven te slepen. Hij reageert weer niet op het gas en wilt ook niet meer schakelen. We hebben vandaag samen met Johan nog het auto uitgelezen, was geen probleem te vinden. Helaas sta ik nu voor 2de keer in 2 dagen aan de kant met een auto die niet wilt rijden.
Ik ga zo meteen een oliefilter, luchtfilter en een brandstof filter bestellen. Ik hoop dan dat ik ze morgen in huis heb zodat we meteen kunnen beginnen met het vervangen van de onderdelen. Maandag zou mijn eerste dag naar werk zijn maar met deze auto gaat dat zo niet lukken.
Mochten jullie nog tips hebben hoor ik ze graag. Ik heb er al nieuwe diesel in gedaan, dus het kan daar niet aan liggen. Auto is net volgetankt en is daarna stil komen te vallen.
Sam
Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
Kilometerstand: 000.000km

Bericht door Sam »

Het vervangen van die filtertjes lost je probleem echt niet op hoor..
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend

Bericht door NicoTDI »

Sam schreef:Het vervangen van die filtertjes lost je probleem echt niet op hoor..
:text-+1:
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z

Bericht door foppe »

Als je je brandstoffilter hebt, gooi hem dan even vol met van die brandstofcleaner. Ik ben effe de naam kwijt. Wyns of zo, maar dan het zwarte busje.

Gewoon je brandstoffilter helemaal vullen met dat spul. Met een koude motor circuleert het toch eerst alleen terug in het brandstof filter en met warme motor gaat het weer terug in de tank.
Al je brandstofleidingen en je verstuivers etc. wordt even goed gereinigd.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: Guus
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Kleur: Taftgroen - LA6N

Bericht door reichbus »

Maar het vervangen van die filters kan geen kwaad. Ik zou dat sowieso gewoon doen.
Afbeelding
Sam
Kilometerstand: 000.000km

Bericht door Sam »

reichbus schreef:Maar het vervangen van die filters kan geen kwaad. Ik zou dat sowiso gewoon doen.
Klopt, maar ik zou eerst het probleem oplossen voordat ik geld in andere zaken ga steken die niet echt nog nodig zijn..
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”