Guus' taftgroene Luup: het einde nadert

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 20 feb 2014, 16:18

3L-Dnadave schreef:tsja, als je 5 zitplekken wilt houden, én zuinig wilt blijven rijden, en bij ons wilt blijven....
kan je altijd nog je gezinsauto en je Lupo inruilen tegen een Audi A2 3L.
Lang niet verkeerd! heeft Melv ook gedaan.

Enige is dat ik je vaak hoor over het caravanforum, dus zal je ook wel ergens een sleurhut hebben staan :) en die kan je met de audi niet meer trekken.
Nou valt het natuurlijk te overwegen om voor die 3 weken per jaar een andere auto als trekauto te regelen....die kosten heb je er met 3 maanden wegenbelasting wel weer uit.
1: Ik wist niet dat je in de A2 drie zitplaatsen achterin had. Dat zal ik nog eens uit zoeken. Edit: volgens mij heeft de A2 maar 4 zitplaatsen.
2: Die caravan daar kom ik persoonlijk nog wel over heen. Ik vind hem duur qua onderhoud, stalling, verzekering en alles. Daar krijgen we wel wat meer luxe voor terug, waardoor je langer in het seizoen kunt kamperen. Alleen: tot nu toe hebben we daar maar beperkt gebruik van gemaakt. Weer terug naar de vouwwagen die we hier voor hadden mag van mij ook. Is ook wat relaxter rijden. Helaas kijkt de vrouw, die daar zelf niet mee rijd, anders tegen aan. Ik kijk het even aan. Financiële argumenten kunnen erg sterk worden op een gegeven moment. Edit 2: een vouwwagen mag ik er ook niet mee trekken. Goed. Dan is een fietsvakantie ook een prima optie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door 3L-Dnadave » 20 feb 2014, 18:53

de audi A2 3L is er met 3 zits achterbank hoor.

Afbeelding
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic

Gebruikersavatar
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1173
Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe !
Contacteer:

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Wolf » 20 feb 2014, 19:15

3L-Dnadave schreef: Als je alles doorrekent dan is zo een caravan best duur...
De meeste mensen die kamperen hebben de caravan ook niet omdat het zo goedkoop is, maar omdat ze het een fijne manier van vakantie vieren vinden. Harry van de Sunweb is in veel gevallen goedkoper dan kamperen (zeker als je alle kosten meeneemt), maar daar moet je maar net van houden. Voor een uitgeleefd hutje van Landal geldt hetzelfde.

Ook hier staat een zware diesel voor de deur die hooguit 15.000km per jaar maakt (waarvan zeker 4.000 tijdens de zomervakantie). Trekgewicht 1750kg. Wegenbelasting 150 euro p/m. Caravan 1500kg. Stalling, onderhoud, verzekering (all-risk), kampeergelden, extra tol, extra brandstofkosten. Alles bij elkaar kost dat best een hoop geld, maar het is wel de manier hoe wij graag vakantie vieren en ontspannen. Voorlopig zie ik het maar als een luxe probleem.

Huren van auto (en caravan) of een camper kan een optie zijn, maar zeker in het hoogseizoen ook een dure grap.

Als ik terug zou moeten naar 1 auto, dan zou ik persoonlijk gaan tentkamperen (kofferrek , Thule xplorer, op het dak en laden maar). Ook met een Lupo met 4 personen kan je in Frankrijk komen :mrgreen: Als de kinderen oud genoeg zijn laat je ze met het vliegtuig of de trein gaan en ga je zelf met de auto...iedereen blij.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375



Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:

Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2475
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Johan » 20 feb 2014, 19:43

Nog even over het schorsen.
Je schorst niet alleen MRB, maar ook verzekering (opschorten) en stelt de APK uit tot einde schorsing.

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 20 feb 2014, 20:18

3L-Dnadave schreef:de audi A2 3L is er met 3 zits achterbank hoor.
Ehm. Ik heb er toch een paar doorzocht, maar die waren allemaal voor vier personen goed gekeurd. Hoe zit dat dan?
Afbeelding

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 20 feb 2014, 20:23

Wolf schreef: De meeste mensen die kamperen hebben de caravan ook niet omdat het zo goedkoop is, maar omdat ze het een fijne manier van vakantie vieren vinden. Harry van de Sunweb is in veel gevallen goedkoper dan kamperen (zeker als je alle kosten meeneemt), maar daar moet je maar net van houden. Voor een uitgeleefd hutje van Landal geldt hetzelfde.
Ik vraag me af of Harry nou goedkoper is. Er wordt wel vaak gezegd dat het kamperen goedkoper is door de caravanners, maar ik denk dat het elkaar vrij weinig ontloopt. Aan kamperen vind ik fijn dat ik veel buiten ben en een grote mate van vrijheid heb in vergelijking met een vakantie van Harry.

Maar kamperen kan inderdaad ook nog met een tent. Ook geen probleem. We hebben er nog eentje liggen waar we met zijn allen in passen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Joch3m » 20 feb 2014, 20:51

Ik denk dat je netzoals bij een Lupo de auto kan ombouwen en dan kan laten herkeuren naar 5 zitter. Dus daarvoor hoef je geen A2 te kopen, gewoon een geschikte achterbank voor je Lupo zoeken. Vraag me trouwens af hoe dat in de praktijk gaat uitpakken als je hem wel ombouwt maar niet laat herkeuren.
reichbus schreef:
3L-Dnadave schreef:de audi A2 3L is er met 3 zits achterbank hoor.
Ehm. Ik heb er toch een paar doorzocht, maar die waren allemaal voor vier personen goed gekeurd. Hoe zit dat dan?
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 13 mar 2014, 12:25

Ik zit even te kijken. Het wordt mooi weer nu dus er hangt weer upgrade en onderhoudstijd. Ideeën heb ik zat, maar ik moet keuzes maken. Ik moet de aandacht verdelen over twee auto's dus dat is af en toe nog best een uitdaging. Maar goed.

Qua onderhoud wil ik in het voorjaar een keer mijn remvloeistof vervangen en de remmen/naven even schoonmaken en inspecteren. Er zit een trilling bij het remmen. Ik wil eerst maar eens beginnen met laten uitlijnen om dat te tackelen, want dat moet sowieso nog een keer gebeuren. Verder moet ik de bendix van de startmotor nog een keer invetten om van het hinderlijk gejank bij het starten af te komen. Ook op het lijstje: de dakranden moeten gedaan worden. Het liefste zou ik die zelf doen, maar ik weet niet of dat ook wel het mooiste resultaat geeft. In mijn achterhoofd zweeft nog iets rond met afdoppen van de EGR en schoonmaken van het inlaattraject. Met name dat laatste lijkt me erg de moeite waard.

Qua upgrades is het lastig want daar moet ik kiezen. De klapraampjes vind ik wel belangrijk eigenlijk. Is qua kosten ook vrij makkelijk te realiseren. Verder vechten een audio-upgrade en een (OEM)cruisecontrol om voorrang, maar ik neig op dit moment meer naar de cruisecontrol, omdat ik dat functioneler vind en er een mooi aanbod van Eldert-Jan ligt.

De Peug heeft ook zijn aandacht nodig, want daar lagen loodzware 17 inch velgen onder die ook nog eens brak reden. De hele swap naar 16 inch velgen en nieuwe zomerbanden kost best wel veel geld, maar levert op termijn een veel beter verbruik op. Vandaar dat ik daar nu druk mee bezig ben. Als ik dat goed heb ben ik er ook voor een hele tijd van af.

Nog heel pril en meer iets voor de (über) lange termijn: voor een betere klimaatbeheersing zit ik te denken aan een open dak. Ik dacht eigenlijk niet aan een panoramadak (zo lomp), maar aan een klein dakje zoals bij Emiel (?). Edit: en ja Cor heeft weer pornoramadakjes in de Ebay gezien.... Ik denk ook dat het meer psychisch is: ik kan dan tegen de vrouw (en mezelf) zeggen dat het maar een klein stukje dak gesloopt wordt in plaats van een vrijwel compleet dak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 5996
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Nietsnut » 13 mar 2014, 12:40

Ik ben benieuwd Guus, EGR afdoppen kost niks als je zelf de plaatjes maakt en het inlaat traject schoonmaken kost ook niks (nou okee, 1 fles dasty a 2,99).
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door 3L-Dnadave » 13 mar 2014, 13:06

Ookal vindt je mijn panoramadak lomp; de inbouw is een stuk makkelijker dan een klein dakje.
De foutmarge met mijn dak is vrij groot; doordat mijn dakje opbouw is.
Het kleine oem dakje moet echt nagenoeg perfect worden gezaagd en het hebben van de juiste hemel is absoluut hoofdzakelijk omdat het raam naar binnen toe schuift in de ruimte tussen je dak en hemel die je nu niet hebt.
Oftewel....zown groot dakje zoals de mijne is goedkoper, makkelijker en veiliger te plaatsen
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 02 apr 2014, 08:44

Ik moet keuzes maken aan wat ik kan gaan doen aan de auto. Het is niet altijd makkelijk om te wachten en ik merk dat ik toch nog te veel dingen tegelijk en te snel wil. Ik ga toch uit proberen te leggen wat ik met de audio wil. Misschien dat ik die toch op redelijk korte termijn aan ga pakken nu. Ingrid rijdt het meest rond in de Lupo en de radio wordt het meest gebruikt. Hoewel ze aan geeft dat het niet noodzakelijk is denk ik dat ik van alle upgrades die ik in mijn hoofd heb zitten haar hier mee het grootste plezier doe.

Al een tijdje loop ik met het idee rond om de audio van de auto te upgraden. Het zou de eerste keer zijn dat ik zo iets ga doen. Wat wil ik bereiken? Ik wil met een aantal simpele, maar goed doordachte en niet al te dure ingrepen het geluid in de auto verbeteren. Het mooie aan audioupgrades in de auto vind ik dat je het in etappes kunt doen, zodat je kunt eindigen met een complete disco als je dat zou willen.

Hoe wordt er "audio geluisterd" geluisterd in onze auto? Ingrid speelt vaak muziek af via de bluetooth van haar telefoon. Dat loopt via de radio naar de boxen. Muzieksmaak: Ricky Martin, Shakira, Sri Lankaanse popmuziek, Abba, Michael Jackson. Beetje disco/balladachtige jaren '70 en '80 (Mamma is blijven hangen in de....) toestanden dus. Als ik de auto mee neem dan luister ik als nieuwsjunk meestal naar actualiteiten (Radio 1, WDR 2 of WDR5) of Sky of Q-radio. Ik gebruik zelden mijn telefoon om muziek af te spelen. Als de kinderen mee gaan gaat er vrijwel altijd een old skool cd'tje in met Ernst, Bobby en de Rest, Kinderen voor Kinderen, Junior Songfestival, K3 of Eftelingsprookjes of zo.

Wat voor autoradio (headunit) hebben we? Pioneer DEH 4500BT. Geen heel spannend model, maar een fijne autoradio en ik meen dat er een redelijk geluid in zit (maximaal 4x50 Watt vermogen). Daarom wil ik daar niets aan veranderen.

Het belangrijkste zijn: dikkere kabels om het vermogen wat de radio kan halen er ook echt te halen. Verder wil ik de deuren bekleden met dempingsmatten.

Daarna wil ik de originele speakers vervangen door Audio System MX 165 PLUS speakers (zie nu trouwens dat daar ook meteen tweeters bij zitten, ook goed: gaan die meteen mee). Daar moeten dan nog wel mdf-ringen bij neem ik aan.

Misschien lukt het in één keer, maar als ik niet kan wachten begin ik met ontdreunen en bekabeling aanpassen. De speakers doe ik dan later.

Andere aandachtspunten: die Duitse zenders van mij klinken ronduit ruk in vergelijking met de af-fabriekradio van Peugeot. Dat zou niet moeten mogen :naughty:. Dat zou ik willen proberen te tackelen aan de hand van een Phantomeinspeisung.

Dat is het plan. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 5996
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Nietsnut » 02 apr 2014, 09:19

Guus,

je weet dat als het zo doet dat je voor zo'n 200 euro wel klaar bent toch? En je bent welkom om op mijn oprit eea in elkaar te schroeven, met z'n tweeën werkt het sneller dan in je eentje.
Ook wil ik de luidsprekers en de andere materialen wel vast voor je in huis halen zodat ik de ringen reeds pas kan maken want dat scheelt een hoop tijd.
Mijn materiaal haal ik doorgaans bij Ice Xtra in Zwolle-Zuid, dat ligt voor mij mooi op de route en de eigenaar woont een paar straten achter mij waardoor het erg makkelijk is om iets in huis te hebben.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 02 apr 2014, 10:01

Nietsnut schreef:Guus,

je weet dat als het zo doet dat je voor zo'n 200 euro wel klaar bent toch? En je bent welkom om op mijn oprit eea in elkaar te schroeven, met z'n tweeën werkt het sneller dan in je eentje.
Ook wil ik de luidsprekers en de andere materialen wel vast voor je in huis halen zodat ik de ringen reeds pas kan maken want dat scheelt een hoop tijd.
Mijn materiaal haal ik doorgaans bij Ice Xtra in Zwolle-Zuid, dat ligt voor mij mooi op de route en de eigenaar woont een paar straten achter mij waardoor het erg makkelijk is om iets in huis te hebben.
Ja klopt, Melvin. Als ik ietsje langer wacht kan het waarschijnlijk in één keer. Van jouw hulp maak ik graag gebruik, want met name bij die kabels en die ringen kan ik wel hulp gebruiken, omdat ik op het gebied van elektriciteit niet zo heel goed thuis ben. Ik denk dat ik met die matten zelf met een paar aanwijzingen al een heel eind kom. Ik geef je wel een seintje als ik zo ver ben dan stemmen we daarna de agenda's en de rest wel op elkaar af.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 5996
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Nietsnut » 02 apr 2014, 10:32

Die bitumen matjes in je deuren plakken is zo gedaan hoor, het loont bijna de moeite niet om alles dubbel uit te bouwen :)

Gewoon ff koffie komen drinken bij mij en we regelen het allemaal in 1 keer.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 03 apr 2014, 12:15

reichbus schreef:
3L-Dnadave schreef:tsja, als je 5 zitplekken wilt houden, én zuinig wilt blijven rijden, en bij ons wilt blijven....
kan je altijd nog je gezinsauto en je Lupo inruilen tegen een Audi A2 3L.
Lang niet verkeerd! heeft Melv ook gedaan.

Enige is dat ik je vaak hoor over het caravanforum, dus zal je ook wel ergens een sleurhut hebben staan :) en die kan je met de audi niet meer trekken.
Nou valt het natuurlijk te overwegen om voor die 3 weken per jaar een andere auto als trekauto te regelen....die kosten heb je er met 3 maanden wegenbelasting wel weer uit.
1: Ik wist niet dat je in de A2 drie zitplaatsen achterin had. Dat zal ik nog eens uit zoeken. Edit: volgens mij heeft de A2 maar 4 zitplaatsen.
2: Die caravan daar kom ik persoonlijk nog wel over heen. Ik vind hem duur qua onderhoud, stalling, verzekering en alles. Daar krijgen we wel wat meer luxe voor terug, waardoor je langer in het seizoen kunt kamperen. Alleen: tot nu toe hebben we daar maar beperkt gebruik van gemaakt. Weer terug naar de vouwwagen die we hier voor hadden mag van mij ook. Is ook wat relaxter rijden. Helaas kijkt de vrouw, die daar zelf niet mee rijd, anders tegen aan. Ik kijk het even aan. Financiële argumenten kunnen erg sterk worden op een gegeven moment. Edit 2: een vouwwagen mag ik er ook niet mee trekken. Goed. Dan is een fietsvakantie ook een prima optie.
Nog even terugkomen op het A2 verhaal met drie zitplaatsen. Ik was eens aan het zoeken om te kijken of het ooit haalbaar zou zijn om over te stappen op een Audi A2. Ik vond al vrij snel het A2-forum waar mensen hebben nagedacht om een driezits achterbank in de A2 te lepelen.

Je moet het volgende doen en ik citeer:
mvdklip schreef: Gordelpunten voor bestaande zitplaatsen los maken en vervangen door "flexibele" aansluiting.
Heupgordel plaatsen en aansluiten op bestaande danwel nieuw te creeren aansluitpunten.
naar de RDW voor herkeuring.
Van Audi moet je dan een certificaat van overeenstemming hebben, waaruit blijkt dat die overeenkomt met de Europese goedkeuring. En dat punt wordt algemeen gezien als een onmogelijkheid. Audi gaat in de praktijk zo'n certificaat niet af geven.

De bank zelf past wel, maar vervolgens moet je ook drie gordels kunnen bevestigen. Er zijn mensen die dat voor elkaar hebben gekregen, maar hiervoor moet je lassen.

Conclusie: men adviseert om naar een "native" A2 op zoek te gaan met vijf zitplaatsen. Naar mijn idee zijn die best wel zeldzaam.
Afbeelding

rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door rob.showa » 03 apr 2014, 16:59

Johan schreef:Nog even over het schorsen.
Je schorst niet alleen MRB, maar ook verzekering (opschorten) en stelt de APK uit tot einde schorsing.
Niet helemaal.
APK vervalt gewoon op de datum op het keuringsbewijs maar je hoeft na die datum niet te herkeuren.
Doe het zelf met de Mazda.
Deze schors ik de winterperiode van Oktober tot Maart/April.
Zou ik hem nu weer uit de schorsing halen dat moet hij 19Mei weer gekeurd worden.
Voordeel hier van is dat de auto weer de nodige kilometers heeft gemaakt en makkelijker door de CO keuring heen loopt.

Verzekering kan je het WA deel van laten vervallen en het casco deel blijven houden.
Op die manier vervalt een groot deel van de premie en is de auto wel verzekerd tegen natuurinvloeden e.d.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets

Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2475
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door Johan » 03 apr 2014, 22:41

Over de APK zeg je hetzelfde als ik.

Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door 3L-Dnadave » 12 apr 2014, 19:51

Tweeters voor Reichbus
Afbeelding
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic

reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door reichbus » 04 mei 2014, 21:37

Vandaag bezig geweest met het schoonmaken van de remmen. Ik moet bekennen dat het wel een spannende klus is, want ik doe dit voor het eerst en ik weet niet zo goed wat ik een beurtje mag geven met de staalborstel en waar ik vet mag smeren.

Eigenlijk hadden vandaag wat willen gaan wandelen, maar in de loop van de dag hebben we het programma om gegooid, waardoor ik minder tijd had dan ik oorspronkelijk had gewild. Drie remmen heb ik nu gedaan.

Hier de trommelrem rechtsachter. Er zat bij de veertjes nog wat kopervet. Ik kon er geen gekke dingen aan ontdekken zover.
Afbeelding

En verder lekt volgens mij de schokdemper rechtsachter. Kan iemand bevestigen of dat klopt?
Afbeelding

Verder heb ik de handrem nog wat afgesteld, want hij rolt weg op hellinkjes en dan moet ik hem toch behoorlijk hoog aantrekken. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar dat kan ik zo weer doen.

De Lupo staat deze week als gevolg van een vakantie van Ingrid nog thuis. Ik wil de remvloeistof in elk geval nog graag vervangen. Helaas moeten dan de wielen er weer af. Ik ga kijken of ik nog twee assteunen bij kan regelen dat werkt wat makkelijker.
Laatst gewijzigd door reichbus op 10 dec 2017, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
Echte naam: Nico
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: GLD

Re: Guus' taftgroene, handgeschakelde Luup

Bericht door NicoTDI » 04 mei 2014, 21:39

Achtervoering ziet er inderdaad nog lekker dik uit :auto-swerve: !
Handschakel = Probleemloos!

Plaats reactie

Terug naar “Introductie”