Guus' taftgroene Luup: het einde nadert
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Guus' taftgroene Luup: een nippelloos bestaan
Nee man, zij: Wat is die diesel duur geworden zeg, moest ineens meer dan 50€ betalen!
En dan zie je Guus met zijn koptelefoon zitten: zei je wat schat ?
En dan zie je Guus met zijn koptelefoon zitten: zei je wat schat ?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: een nippelloos bestaan
Nou ik verwacht nog discussie, omdat die laatste 10 liter zo langzaam schijnen te gaan.
Edit 20:29 uur: zojuist Ingrid even voorgelicht en gewaarschuwd dat de laatste 10 liter langzaam schijnen te gaan. Ik ben benieuwd.
Edit 20:29 uur: zojuist Ingrid even voorgelicht en gewaarschuwd dat de laatste 10 liter langzaam schijnen te gaan. Ik ben benieuwd.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: een nippelloos bestaan
En inderdaad: vandaag kwam de vrouw terug: 40 liter getankt. En nog had ze het gewaagd om het tankpistool voor de afslag er af te halen, omdat het al in de vulmond stond. Ze zei dat de laatste 10 liter niet langzamer gingen dan anders. Binnenkort zelf eens proberen.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Guus' taftgroene Luup: een nippelloos bestaan
Well folks, I guess we can call this a
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Guus' taftgroene Luup: een nippelloos bestaan
Bij mij leek het juist langzamer te gaan dan te nippelen ..... maar beterrrrrr Guus, wie had dat gedacht dat je dit zelf nog eens ging doen
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Al enkele weken ben ik bezig met het voorbereiden van "groot" onderhoud. Graag wil ik mijn voorremmen gaan reviseren. Afgelopen week trouwens de auto vast gewassen en gezogen (ik durf niet te zeggen hoe lang dat geleden was). Voordeel is dan wel weer dat je het verschil beter ziet . Ingrid en ik waren niet tevreden over de handrem: tot het dak aantrekken en dan nog stond-ie niet goed. Die heb ik even afgesteld en dat is nu stukken beter. Het geluid waar ik elders op het forum over schreef lijkt nu weg te zijn. Morgen heb ik hem mee naar het werk en dan kan ik nog even goed luisteren en voelen of alles naar wens is.
Neemt niet weg dat ik de voorremmen toch graag wil gaan reviseren. Mijn schoonouders wonen buitenaf en daar kan ik de Lupo even stallen met de wieltjes van de grond. Dan haal ik de klauwen er af en maak vervolgens een afspraak met het revisiebedrijf om ze te laten stralen. Daar neem ik meteen een revisiesetje en wat tips mee, zodat ik zelf de rest van de revisie kan doen. Nieuwe remblokken doe ik er in en ik zit nog erg te twijfelen of ik ook nog remschijven moet doen. Echt aan vervanging toe is het allemaal nog niet.
Ook de ECU haal ik er uit. Ik had bij Cum-Cartec een kabelset gekocht. Ik dacht dat mijn ECU alleen in Vagcom aangepast moest worden, maar de chip moet los- en weer vastgesoldeerd worden. Daar had ik mij in vergist, maar voor een luttel bedrag mag ik hem nu, een half jaar na dato, alsnog opsturen en laten om programmeren. Dan is mijn ECU vast klaar voor de cruisecontrol. Dan kan daarna het laatste traject beginnen: het aansluiten van de bedrading. Geen idee hoe lang dat gaat duren, maar op zich komt het niet heel nauw.
Neemt niet weg dat ik de voorremmen toch graag wil gaan reviseren. Mijn schoonouders wonen buitenaf en daar kan ik de Lupo even stallen met de wieltjes van de grond. Dan haal ik de klauwen er af en maak vervolgens een afspraak met het revisiebedrijf om ze te laten stralen. Daar neem ik meteen een revisiesetje en wat tips mee, zodat ik zelf de rest van de revisie kan doen. Nieuwe remblokken doe ik er in en ik zit nog erg te twijfelen of ik ook nog remschijven moet doen. Echt aan vervanging toe is het allemaal nog niet.
Ook de ECU haal ik er uit. Ik had bij Cum-Cartec een kabelset gekocht. Ik dacht dat mijn ECU alleen in Vagcom aangepast moest worden, maar de chip moet los- en weer vastgesoldeerd worden. Daar had ik mij in vergist, maar voor een luttel bedrag mag ik hem nu, een half jaar na dato, alsnog opsturen en laten om programmeren. Dan is mijn ECU vast klaar voor de cruisecontrol. Dan kan daarna het laatste traject beginnen: het aansluiten van de bedrading. Geen idee hoe lang dat gaat duren, maar op zich komt het niet heel nauw.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Vandaag verder gegaan met klussen. Na een licht griepje en sleuteldipje ben ik vandaag met frisse moed aan de gang gegaan. Eerst even een kopje thee slurpen bij schoonouders en vervolgens aan de slag. Ik had dit keer alle gereedschappen bij me. Alleen geen oude kleren, want die bleek ik weer mee terug te hebben genomen. Gelukkig was er wel een overall die slechts lichtelijk te groot was. Geen autosleutels mee, onhandig, maar ik werd er niet op af gestraft. De auto kon ik van de keggen afhalen en iets gunstiger neer zetten, zodat ik niet de hele tijd door het bloemperk hoefde. Daarna kon dan eindelijk de auto omhoog, wielen er af en op de assteunen.
Vervolgens de remklauwen los gehaald. Easy, want dat had ik de afgelopen weken al zo vaak gedaan. Vervolgens een blok hout tussen iedere remklauw gedaan en vervolgens het rempedaal gefixeerd, zodat we geen remvloeistoflekkage krijgen. Daarna was het los halen van de remleidingen zo gepiept. Er kwam wel iets uit, maar niet veel.
Thuis even de stofkapjes verwijderd en de remblokken er uit gewrikt. De zuigers vlogen me niet om de oren: ze bleven gewoon zitten waar ze zaten. We zullen zien hoe vast ze zitten. Dat maakt mij niet zo veel uit in dit geval, want Robijn Remtechniek gaat ze stralen en die wilde de boel in elkaar aangeleverd krijgen dus dat krijgt-ie zo. En dan haalt hij het uit elkaar. Ik kon nog wel wat kopervet terug vinden op wat boutjes dus het lijkt er op dat hij al eens eerder uit elkaar is geweest. Ik haal daar meteen een revisiesetje (als hij ze heeft voor de 3L) en dan zet ik zelf de boel weer in elkaar na het ingevet te hebben.
Mijn boordcomputer had ik al een week geleden opgestuurd en is tot op heden nog spoorloos. Ik heb sterk het gevoel dat hij nog bij het TNTpunt ligt waar ik hem heb afgegeven, ondanks het feit dat ze mij van de week vertelden dat het echt al zou zijn opgehaald. Dit betekent dat hij niet meer voor de vakantie van Cum-Cartec in Duitsland is. Ik ben er niet blij mee, want dit onderdeel wilde ik helemaal niet kwijt raken: de reden waarom ik hem eerder niet naar Duitsland op had gestuurd. Nog nooit ben ik een pakje kwijt geraakt. Enige schrale troost is dat ik er zelf de dupe van ben, waar anders een ander de dupe zou zijn geweest (het zal je maar bij een Marktplaatsverkoop gebeuren!). Er wordt een onderzoek gestart. Toch heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En ja: in geval van nood kan er altijd een nieuwe in gezet worden, maar hij moet dan wel handschakelproof en cruisecontrolproof gemaakt worden. Allemaal extra kostenposten weer. Maar goed: daar gaan we voorlopig niet van uit.
Maandag bel ik Robijn Remtechniek om even te checken of ze nog niet met vakantie zijn daar en wanneer ik er met mijn klauwen terecht kan. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Vervolgens de remklauwen los gehaald. Easy, want dat had ik de afgelopen weken al zo vaak gedaan. Vervolgens een blok hout tussen iedere remklauw gedaan en vervolgens het rempedaal gefixeerd, zodat we geen remvloeistoflekkage krijgen. Daarna was het los halen van de remleidingen zo gepiept. Er kwam wel iets uit, maar niet veel.
Thuis even de stofkapjes verwijderd en de remblokken er uit gewrikt. De zuigers vlogen me niet om de oren: ze bleven gewoon zitten waar ze zaten. We zullen zien hoe vast ze zitten. Dat maakt mij niet zo veel uit in dit geval, want Robijn Remtechniek gaat ze stralen en die wilde de boel in elkaar aangeleverd krijgen dus dat krijgt-ie zo. En dan haalt hij het uit elkaar. Ik kon nog wel wat kopervet terug vinden op wat boutjes dus het lijkt er op dat hij al eens eerder uit elkaar is geweest. Ik haal daar meteen een revisiesetje (als hij ze heeft voor de 3L) en dan zet ik zelf de boel weer in elkaar na het ingevet te hebben.
Mijn boordcomputer had ik al een week geleden opgestuurd en is tot op heden nog spoorloos. Ik heb sterk het gevoel dat hij nog bij het TNTpunt ligt waar ik hem heb afgegeven, ondanks het feit dat ze mij van de week vertelden dat het echt al zou zijn opgehaald. Dit betekent dat hij niet meer voor de vakantie van Cum-Cartec in Duitsland is. Ik ben er niet blij mee, want dit onderdeel wilde ik helemaal niet kwijt raken: de reden waarom ik hem eerder niet naar Duitsland op had gestuurd. Nog nooit ben ik een pakje kwijt geraakt. Enige schrale troost is dat ik er zelf de dupe van ben, waar anders een ander de dupe zou zijn geweest (het zal je maar bij een Marktplaatsverkoop gebeuren!). Er wordt een onderzoek gestart. Toch heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En ja: in geval van nood kan er altijd een nieuwe in gezet worden, maar hij moet dan wel handschakelproof en cruisecontrolproof gemaakt worden. Allemaal extra kostenposten weer. Maar goed: daar gaan we voorlopig niet van uit.
Maandag bel ik Robijn Remtechniek om even te checken of ze nog niet met vakantie zijn daar en wanneer ik er met mijn klauwen terecht kan. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Klinkt goed Guus, lekker bezig ben je.
Nou maar hopen dat het straalbedrijf gewoon open is.
Trouwens balen van je ECU, is het geen optie om bij Sam een ECU in de tussentijd te lenen? Misschien heeft ie er nog eentje liggen op de plank.
Nou maar hopen dat het straalbedrijf gewoon open is.
Trouwens balen van je ECU, is het geen optie om bij Sam een ECU in de tussentijd te lenen? Misschien heeft ie er nog eentje liggen op de plank.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Ik kan nu toch niet rijden en we hebben momenteel niet echt twee auto's nodig dus ik laat het nog even zitten.foppe schreef:Klinkt goed Guus, lekker bezig ben je.
Nou maar hopen dat het straalbedrijf gewoon open is.
Trouwens balen van je ECU, is het geen optie om bij Sam een ECU in de tussentijd te lenen? Misschien heeft ie er nog eentje liggen op de plank.
Ik zal nog wel even wat leerzame klus foto's schieten.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Je vat het redelijk sportief op goos, en het komt wel goed, no way dat het is verdwenen. Goed punt trouwens dat van die marktplaatsverkoop en dat je enige gedupeerde bent, heel positief ...
Ikzelf zou dit soort neigingen hebben/krijgen
Goed bezig met je remklawen
Ikzelf zou dit soort neigingen hebben/krijgen
Goed bezig met je remklawen
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Nog even snel wat fotootjes, niet in chronologische volgorde. Hier de remklauw aan de kant waar het fixeerboutje van mijn remschijf is afgebroken. De remschijf heb ik er daarom af gehaald:
Hier de situatie aan de andere kant. Hier is nog te zien dat ik de remleiding aan de veerpoot heb bevestigd.
Nog even een plaatje van het fixeren van het rempedaal. Ik heb hiervoor een koevoet gebruikt. Uitstekend geschikt:
Om te voorkomen dat de brandende remlichten mijn accu leegtrekken heb ik de minpool los gedraaid.
En de remklauwen in vieze en ongereviseerde toestand. Dit is meer een plaatje voor later om het verschil met na de visie te zien:
Hier de situatie aan de andere kant. Hier is nog te zien dat ik de remleiding aan de veerpoot heb bevestigd.
Nog even een plaatje van het fixeren van het rempedaal. Ik heb hiervoor een koevoet gebruikt. Uitstekend geschikt:
Om te voorkomen dat de brandende remlichten mijn accu leegtrekken heb ik de minpool los gedraaid.
En de remklauwen in vieze en ongereviseerde toestand. Dit is meer een plaatje voor later om het verschil met na de visie te zien:
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Ik ben gisteren naar Nijverdal geweest om mijn remklauwen te laten stralen. Voor mijn eigen gevoel wel een bijzondere rit, omdat ik in de buurt was van de streek waar ik twintig jaar lang heb gewoond en ben opgegroeid: Salland. Nijverdal is voor mijn idee de poort/grens tussen Salland en Twente. In Nijverdal kwam ik niet zo vaak eigenlijk, maar tegenwoordig trekken we de grens ruim: als ik in Ommen kom om mijn caravan op te halen vind ik ook al dat ik in mijn heimatje ben. Zo voelt het gewoon. Misschien dat ik daarom ook wel voor dit bedrijf heb gekozen.
In twintig minuutjes tijd zijn mijn remklauwen gestraald: van binnen en buiten. Tussendoor moest ik even geld pinnen en toen ik terug kwam zagen ze er onherkenbaar uit.
(die vlek is van mijn telefoonhoesje dat ik niet helemaal goed had zitten en iets voor mijn camera kwam)
Volgens Pieter zagen mijn remklauwen er nog goed uit. Ook de zuigertjes vertoonden geen sporen van roest. Met een hele stapel tips, twee revisiesetjes, een lik speciaal vet en twee nieuwe ontluchtingsnippeltjes stond ik weer buiten.
Daarna nog even via Raalte en Broekland, waar ik heb gewoond, naar Deventer en weer terug naar huis gereden.
's Avonds de boel weer in elkaar gezet en nieuwe remblokken er in gedaan. Bij mijn schoonouders aangekomen zag ik wel dat ik er beter aan had gedaan de tweede remschijf er ook af te halen. Nu er geen banden meer op zitten zijn ze door opspattend regenwater helemaal geroest op het oppervlak. Meer dan normaal. Ik weet niet of het er makkelijk af te krijgen is, maar ik denk dat ik er toch maar nieuwe schijven op zet.
Ik wil van de week nog nieuwe schijven bemachtigen en even een boutuitdraaiset scoren, zodat ik de kapotte fixeerbout er af kan halen.
En dan begint het grote wachten op de ECU die nog steeds kwijt is. Het liefste zou ik van de week nog de auto weghalen bij mijn schoonouders, maar zonder ECU gaat dat niet. Daar ga ik ook van de week nog werk van maken. Ik had al wat moeten horen van het onderzoek dat zou zijn ingesteld, maar tot nu toe: noppes. Als zij het pakketje niet gaan vinden ga ik ze aansprakelijk stellen voor alle kosten die ik moet maken om weer een werkende ECU in mijn auto te krijgen. Maar de actie die nodig is ga ik wel zo snel mogelijk in gang zetten, want na terugkomst van mijn vakantie wil ik zo snel mogelijk weer kunnen rijden.
In twintig minuutjes tijd zijn mijn remklauwen gestraald: van binnen en buiten. Tussendoor moest ik even geld pinnen en toen ik terug kwam zagen ze er onherkenbaar uit.
(die vlek is van mijn telefoonhoesje dat ik niet helemaal goed had zitten en iets voor mijn camera kwam)
Volgens Pieter zagen mijn remklauwen er nog goed uit. Ook de zuigertjes vertoonden geen sporen van roest. Met een hele stapel tips, twee revisiesetjes, een lik speciaal vet en twee nieuwe ontluchtingsnippeltjes stond ik weer buiten.
Daarna nog even via Raalte en Broekland, waar ik heb gewoond, naar Deventer en weer terug naar huis gereden.
's Avonds de boel weer in elkaar gezet en nieuwe remblokken er in gedaan. Bij mijn schoonouders aangekomen zag ik wel dat ik er beter aan had gedaan de tweede remschijf er ook af te halen. Nu er geen banden meer op zitten zijn ze door opspattend regenwater helemaal geroest op het oppervlak. Meer dan normaal. Ik weet niet of het er makkelijk af te krijgen is, maar ik denk dat ik er toch maar nieuwe schijven op zet.
Ik wil van de week nog nieuwe schijven bemachtigen en even een boutuitdraaiset scoren, zodat ik de kapotte fixeerbout er af kan halen.
En dan begint het grote wachten op de ECU die nog steeds kwijt is. Het liefste zou ik van de week nog de auto weghalen bij mijn schoonouders, maar zonder ECU gaat dat niet. Daar ga ik ook van de week nog werk van maken. Ik had al wat moeten horen van het onderzoek dat zou zijn ingesteld, maar tot nu toe: noppes. Als zij het pakketje niet gaan vinden ga ik ze aansprakelijk stellen voor alle kosten die ik moet maken om weer een werkende ECU in mijn auto te krijgen. Maar de actie die nodig is ga ik wel zo snel mogelijk in gang zetten, want na terugkomst van mijn vakantie wil ik zo snel mogelijk weer kunnen rijden.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Wrom huur/koop/ruil/leen je dan nie ff een ecu van ejr of david joh ?!? Al dat wachten en rijden in een duurdere auto is ook weer duur. En bovendien weet je nie hoelang je wacht
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Ik ben bang dat ik daar nu te veel tijd in moet steken, zo kort voor onze vakantie. Ik moet dan weer gaan bellen, zorgen dat het ding bij mij komt. Dat is tijd die ik niet kan stoppen in het weer terugbouwen van de remklauwen en het inpakken van de caravan en alle andere dingen die er nog thuis moeten gebeuren. Tussendoor moet ik nog drie hele dagen werken. En ik zit niet heel erg omhoog nu. Bovendien heeft TNT dan nog even wat tijd om het ding terug te vinden. Maar na mijn vakantie ga ik niet meer zitten wachten. Dan ga ik met EJR contact opnemen en wil ik TNT op gaan laten draaien voor de kosten die ik moet maken. Ik wist niet of ze die dingen zo hebben liggen, maar als ik jullie commentaren zo lees dan moet dat niet zo'n probleem zijn.3L-Dnadave schreef:Wrom huur/koop/ruil/leen je dan nie ff een ecu van ejr of david joh ?!? Al dat wachten en rijden in een duurdere auto is ook weer duur. En bovendien weet je nie hoelang je wacht
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
- Echte naam: Eldert-Jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Locatie: Drogeham (Friesland)
- Contacteer:
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
PB gestuurd.EJR Autotechniek schreef:Welk type ecu had je?
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Als alles goed is komt er woensdag hier een leenecu aan van Eldert-Jan. Ik moet zeggen: dat zou toch wel heel erg fijn zijn. Dan zit ik altijd goed.
Bedankt Eldert-Jan voor de moeite zo kort voor alle vakanties. Ik ben er heel erg mee geholpen.
Als alle onderdeeltjes er zijn hoop ik donderdag de Lupo zo klaar te kunnen maken dat hij weer terug naar huis kan.
Ik heb overigens gezien dat ik qua aansprakelijkheid niet echt veel poot heb om op te staan. Dan had ik hem aangetekend moeten laten versturen.
Bedankt Eldert-Jan voor de moeite zo kort voor alle vakanties. Ik ben er heel erg mee geholpen.
Als alle onderdeeltjes er zijn hoop ik donderdag de Lupo zo klaar te kunnen maken dat hij weer terug naar huis kan.
Ik heb overigens gezien dat ik qua aansprakelijkheid niet echt veel poot heb om op te staan. Dan had ik hem aangetekend moeten laten versturen.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Ik kreeg vanmorgen mail uit Duitsland: mijn pakketje is daar aangekomen! Zij gaan hem weer doorsturen naar Vagtuning. En dat komt mooi uit, want die hebben hem zelf dichtgemaakt en verzegeld. Het zal nog wel even duren voordat ik hem terug heb, maar hij komt terug.
Die trek en treescode geeft nog steeds niets nieuws aan, maar dat boeit nu niet meer.
Die trek en treescode geeft nog steeds niets nieuws aan, maar dat boeit nu niet meer.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
reichbus schreef:Ik kreeg vanmorgen mail uit Duitsland: mijn pakketje is daar aangekomen! Zij gaan hem weer doorsturen naar Vagtuning. En dat komt mooi uit, want die hebben hem zelf dichtgemaakt en verzegeld. Het zal nog wel even duren voordat ik hem terug heb, maar hij komt terug.
Die trek en treescode geeft nog steeds niets nieuws aan, maar dat boeit nu niet meer.
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Guus' taftgroene Luup: groot onderhoud komt er aan
Eergisteren kwam ik terug van vakantie. En wat lag er op de eettafel op mij te wachten? Mijn verloren zoon/dochter, whatever!
Als ik de caravan schoon heb ga ik zo snel mogelijk met de Lupo aan de slag. Het verliep de laatste keer nogal moeilijk allemaal. Ik heb inmiddels het juiste gereedschap verzameld om de fixeerboutjes te verwijderen (lees: uit te boren en met linkse tapeinde er uit halen). Nadat ik dan nieuwe fixeerboutjes heb gescoord kan ik het remmenproject af gaan maken hopelijk. Met niet te veel (liefst helemaal geen) lucht in de leidingen en zo.
Proberen rustig aan te werken. De APK komt er ook aan. Als hij klaar is en ik ben zelf tevreden dan kan ik hem laten keuren.
Als ik de caravan schoon heb ga ik zo snel mogelijk met de Lupo aan de slag. Het verliep de laatste keer nogal moeilijk allemaal. Ik heb inmiddels het juiste gereedschap verzameld om de fixeerboutjes te verwijderen (lees: uit te boren en met linkse tapeinde er uit halen). Nadat ik dan nieuwe fixeerboutjes heb gescoord kan ik het remmenproject af gaan maken hopelijk. Met niet te veel (liefst helemaal geen) lucht in de leidingen en zo.
Proberen rustig aan te werken. De APK komt er ook aan. Als hij klaar is en ik ben zelf tevreden dan kan ik hem laten keuren.