Wolfje

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Wolfje

Bericht door foppe »

Ai ai ai, dat wordt de bak eraf.

Zo'n geleidebusje kost geen drol, maar het is altijd een flinke klus om die te vervangen.

Heb je de koppelingswaarden uitgelezen op Vagcom?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

Hoi Foppe,

Nog geen VagCom aan gehangen want hier in de buurt willen de garages er niet aan beginnen en ik heb nog geen kans gezien om weer een dag vrij te nemen, een aanhanger te huren en naar Koen te gaan. Ik ben er van overtuigd dat we er uiteindelijk wel weer uit zouden komen maar het blijft een afgeragd bakkie, hoe mooi het ook klonk en hoeveel werk en energie ik er ook instak.. Ik ben blij dat ik er toch nog een paar duizend hele leuke kilometers in heb kunnen afleggen en jammer dat ik de 4 ton net niet zal zien.

is inderdaad een flinke klus als het dat is.. Wou dat ik de juiste software/tools had om eea zelf uit te lezen en te doen maar helaas; dan wordt het al snel een kostbare en tijdrovende hobby.. Dus besloten om verder geen tijd, geld en energie meer in Wolfie steken want het is helaas gebleken dat het vechten tegen de bierkaai is.. Heb helaas een hele slechte aankoop gedaan en ik moet me gewoon realiseren dat ik mijn verlies moet nemen hoezeer mij dat ook spijt want het blijven supergave wagentjes...
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Wolfje

Bericht door foppe »

Ja ik begrijp het, op een gegeven moment is het economisch niet meer rendabel om hem op de weg te houden.
Het gaat op een gegeven moment te veel moeite, tijd en energie kosten.

Vagcom is eenvoudig bij Ali te bestellen overigens, voor rond de 20 euro. Ik heb er alweer veel plezier van.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

Hoi Foppe,

Inderdaad; ik besteed mijn tijd en geld liever aan het restaureren en op de weg houden van kleine Japannertjes (Kei-Cars als je dat iets zegt :-)
Wolfie staat nog steeds in de garage te wachten op iemand die er nog zin in heeft want ik krijg het gewoon niet over mijn hart om dat wagentje opnieuw buiten te laten wegroesten of te laten verschroten. Ik weet het; dat soort autootjes zijn nou eenmaal gemaakt om buiten te staan en heel veel kilometers te maken maar mijn hersens zitten helaas erg vreemd in elkaar... Dat stuur in mijn T4 Multivan zou niet verkeerd zijn en ik zag al dat de wieltjes op mijn FA Libero passen... Motortje liep super netjes dus ik kijk nog wel eens wat ik daarmee kan doen. Zo zonde dat ombouw naar manueel zo duur is want dan wist ik het wel.... Misschien dat ik toch maar eens ga kijken of ik zelf aan het benodigde materiaal kan komen om de basis te doen want iedere keer dat ik Wolfie zo zielig in het donker zie staan... Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Wolfje

Bericht door foppe »

Hallo Sjefke,

Ik had nog niet eerder je verhaal helemaal gelezen, maar man man, wat heb jij een problemen gehad zeg met deze Blauwe en man man wat heb je er een energie in gestoken zeg om hem weer op te knappen. Respect hoor !

Binnenkort ga ik voor mijn werk naar Brugge/Kortijk en nog later ook naar Andenne. Als het op de route ligt wil ik wel even langsrijden, om je auto uit te lezen. Wie weet vinden ik dan iets.
Je lekkage aan je hydrauliek kan ik mogelijk wel verhelpen, vaak is het een kwestie van vervangen van de rubbers van de hydrauliek leidingen.

Als je interesse hebt, kan je me een PM sturen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Wolfje

Bericht door foppe »

He Sjefke,

Je hebt het over kruipen hè, maar is je remschakelaar nog wel okee? je moet een groen rempedaal in je dashboard uit zien gaan als je remt.

Afgelopen weekend kwam iemand langs, die ook last had van kruipen.
Bij hem heb ik een nieuwe remschakelaar gemonteerd en zijn probleem is opgelost.


Als die schakelaar het niet doet, dan koppelt je auto ook niet, vandaar dat hij dan gaat kruipen.
Ik zeg het maar even, want dit is wel een goedkope en snelle fix.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wolfje

Bericht door Johan »

Sjefke is al even niet op het forum geweest...
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

Hoi hoi,

Ik ben al even niet op het forum geweest wegens familiale uitdagingen..
Foppe; super bedankt voor de tip en ga direct kijken!!!

Uiteraard ben je allang weer terug thuis maar de volgende keer als je hier in de buurt bent; van harte welkom!!!!

Wolfie staat nog steeds lekker droog met zijn vriendjes in de garage want ergens heb ik dat kleine wagentje in mijn hart gesloten maar de rest van het leven gaat door.....
Uiteraard wel af en toe even accutje aansluiten en even laten draaien voor wat spoeling ende sensatie en dat motorgeluid maakt me daarnaast gelukkig :-)

Update hopelijk spoedig hier te lezen....

Sjefke

PS
Johan: Churchill had ooit zo'n mooie speech over "We shall fight on the ... but we shall never surrender" :-) Tegen veel beter weten in is Wolfie dus nog steeds niet op de schroothoop... Dank je voor alle goede advies en hulp!
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wolfje

Bericht door Johan »

Dank voor je PS

En je bent een volhouder, maar goed ook, goed te zien dat je 3L het nog steeds doet en volhoud.
Hou ons op de hoogte
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

Allez,

Helaas was het niet de remschakelaar; lampje gaat mooi aan en uit en ook de schakelindicator gaat netjes naar D. Achteruit nog steeds knipperen als ik die selecteer.
Uit voorzorg schakelaar even gedemonteerd en nagekeken maar behalve dat mijn hoofd nu achterstevoren op de romp staat geen verschil :-).Soms wou ik dat ik 40 cm groot was en geen twee meter!!! Direct ook maar alle draadjes en kabeltjes nagekeken want toen ik Wolfie binnenkreeg was het een loshangend zooitje en een deel van het dashboard zat niet vast dus een losgekomen contactje of splice was natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Motortje is geweldig want direct starten en loopt oh zo mooi :-)

Er is echter nog steeds geen beweging in de koppeling te krijgen (bak staat gelukkig neutraal) dus ik vermoed toch dat het euvel daar zit. Helaas geen flowchart of schema van de aansturing kunnen vinden dus weet dit niet zeker. Zo gauw ik tijd en kans heb toch maar eens kijken of ik ergens aan de benodigde systemen kan komen zodat ik zelf eens kan 'spelen' met de logs en (hopelijk) basisinstellingen en/of weer op de trailer en hopen dat er iets wordt gevonden.

Weet intussen al wel dat er bij mij in de garage nooit een DSG of wat voor andere (semi)automaat meer komt. Van de week eens in een Up! met automaat gereden en dat is goed om de zenuwen van te krijgen. Doe mij dan toch maar lekker retrotech met een koppelingspedaal :-)

Hou overigens al een tijdje mijn ogen open voor een manuele 3L in goede staat maar tjonge; dat is best een uitdaging; De toekomst zal het uitwijzen.

Alleszins (mooie Belgische uitdrukking) bedankt voor het meedenken en ik hou me aanbevolen voor nadere tips.

Sjefke
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

En Wolfie is verkocht...

Gaat naar een Volkswagenfanaat in Belgie.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle hulp bij mijn pogingen om van een miskoop toch iets moois te maken :-)

Ik ga de blauwe dreumes missen in de garage..
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wolfje

Bericht door Johan »

Heb je nog andere Lupo plannen?
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

Plannen wel maar niet in de directe toekomst hoor.

Mocht ik ooit nog eens tegen een mooie, goed omgebouwde witte Lupo 3L met weinig KMs aanlopen dan zou dat schitterend zijn want ik vond ze heerlijk rijden en dat dieseltje was een puur genot; had nooit de radio aan... Wolfie was mijn eerste automaat en zal na deze ervaring ook mijn laatste automaat worden..

Een goed nieuwjaar iedereen!!

Sjef
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wolfje

Bericht door Johan »

...en met "omgebouwde" bedoelt Sjefke een omgebouwde van automaat naar handgeschakeld
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

:-)
Inderdaad....
Sjefke
3L Makker
3L Makker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2022, 05:00
Echte naam: Sjef
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 391
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel

Re: Wolfje

Bericht door Sjefke »

Hmmmm, nieuwe eigenaar ziet het kennelijk toch niet zitten... :-(

https://www.2dehands.be/v/auto-s/volksw ... iaal-model
Helaas gaat Wolfje toch weer de handel in..
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”