Voorstellen Robert-jan
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Voorstellen Robert-jan
Ik heet Robert-Jan
Ben in bezit van een lupo 3L sinds juli
En zou graag wat meer informatie willen opdoen
Over de 3L
Zie vaak een gif groene lupo rijden omgeving harderwijk putten ermelo erg laag mooi.
Ga namelijk vandaag lederen golf 3 stoelen ophalen
Met stoelverwarming en airbag
Vroeg me alleen af als je dat zo kan aansluiten
Zag op het forum dat je een speciale kabelboom voor de stoelverwarming moest kopen.
Ben in bezit van een lupo 3L sinds juli
En zou graag wat meer informatie willen opdoen
Over de 3L
Zie vaak een gif groene lupo rijden omgeving harderwijk putten ermelo erg laag mooi.
Ga namelijk vandaag lederen golf 3 stoelen ophalen
Met stoelverwarming en airbag
Vroeg me alleen af als je dat zo kan aansluiten
Zag op het forum dat je een speciale kabelboom voor de stoelverwarming moest kopen.
Laatst gewijzigd door Robert-jan op 09 dec 2020, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Hallo Robert-Jan,
Welkom om het forum.
Eerst de Golf 3 stoelen. Wist je dat die toevallig precies in de Lupo 3L passen?
Dan je vraag over de stoelverwarming.
Je hoeft daarvoor geen aparte kabelboom te kopen. Heb je de schakelaar erbij gekregen?
Het is gewoon een 12 volt aan/uit systeem. Dus als je iets met een schakelaar knutselt, werkt het prima.
Als je after market stoelverwarming zou kopen, zit er een schakelaar en kabels bij en sluit je die op een vrije zekering of op een groep, met een zware zekering aan. (want de verwarming trekt best wat stroom)
De airbag.
Er zijn Lupo's 3L met airbag in de stoelen geleverd. Daarvoor zat er dan een extra aansluiting onder de stoel (net als voor stoelverwarming).
Die zal er bij jou mogelijk niet zitten. Ik denk dat je daarvoor juist niks in elkaar moet knutselen, maar simpelweg niet aansluiten.
Je zou bij de APK mogelijk een vraag kunnen krijgen hierover, dus zou ik de oude stoelen bewaren en kun je desnoods voor de APK even omwisselen.
Welkom om het forum.
Eerst de Golf 3 stoelen. Wist je dat die toevallig precies in de Lupo 3L passen?
Dan je vraag over de stoelverwarming.
Je hoeft daarvoor geen aparte kabelboom te kopen. Heb je de schakelaar erbij gekregen?
Het is gewoon een 12 volt aan/uit systeem. Dus als je iets met een schakelaar knutselt, werkt het prima.
Als je after market stoelverwarming zou kopen, zit er een schakelaar en kabels bij en sluit je die op een vrije zekering of op een groep, met een zware zekering aan. (want de verwarming trekt best wat stroom)
De airbag.
Er zijn Lupo's 3L met airbag in de stoelen geleverd. Daarvoor zat er dan een extra aansluiting onder de stoel (net als voor stoelverwarming).
Die zal er bij jou mogelijk niet zitten. Ik denk dat je daarvoor juist niks in elkaar moet knutselen, maar simpelweg niet aansluiten.
Je zou bij de APK mogelijk een vraag kunnen krijgen hierover, dus zou ik de oude stoelen bewaren en kun je desnoods voor de APK even omwisselen.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Aha bedankt ik heb geen orginele stoelverwarming en knoppen
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Wie kan mij helpen met een bedradingsschema van de stoelverwarming van de lupo 3L
Van de stoelschakelaar wat welk contact is?
Heb nu namelijk lederen golf 3 stoelen met kabelboom na de schakelaar
En weet wat wat is van de golf 3 kabelboom tot de schakelaar.
Alleen van de lupo stoel verwarming kan ik op Internet geen schema vinden van de schakelaar.
Van de stoelschakelaar wat welk contact is?
Heb nu namelijk lederen golf 3 stoelen met kabelboom na de schakelaar
En weet wat wat is van de golf 3 kabelboom tot de schakelaar.
Alleen van de lupo stoel verwarming kan ik op Internet geen schema vinden van de schakelaar.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Stoelverwarming werkt vrij simpel.
Aan of uit op 12 Volt.
Sommige systemen hebben een temperatuurvoeler of een meerstandenschakelaar.
Hoeveel draden zitten er aan de verwarming?
Aan of uit op 12 Volt.
Sommige systemen hebben een temperatuurvoeler of een meerstandenschakelaar.
Hoeveel draden zitten er aan de verwarming?
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Ik zie alleen een zwart vlak
Wat had ik moeten zien?
Wat had ik moeten zien?
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
De lupo 3L stoelverwarming schakelaar
Met 6 contact punten
Met 6 contact punten
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Ok, in dat geval kan ik geen antwoord geven. Ik zie de foto niet en ken dat systeem niet.
Wellicht dat dit toch het systeem is met de temperatuurvoeler, of de meerstanden schakelaar (eventueel in combinatie met de temperatuur voeler)
Wellicht dat dit toch het systeem is met de temperatuurvoeler, of de meerstanden schakelaar (eventueel in combinatie met de temperatuur voeler)
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Het is eindelijk met de foto's gelukt
Dit is de golf 3 kabelboom die ik heb van de stoel tot de stoelverwarming schakelaar knoppen
Dit is de golf 3 kabelboom die ik heb van de stoel tot de stoelverwarming schakelaar knoppen
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Ja de foto is nu te zien.
Ik herken beide bovenste stekkertjes. Die zijn van de verwarming zelf (rug en zitting). Die zitten ergens verborgen in de zitting/rug.
Die grotere stekker in het midden is de "aanvoer" die onder de stoel aangesloten zit.
Dan zullen die andere drie wel van de voeler zijn, al kan ik het niet plaatsen dat het er 3 zijn.
Grote kans dat de grote stekker dus niet past/ nergens in is te steken, omdat je auto daarvoor niet is ingericht.
Om je verwarming rechtstreeks aan te kunnen sluiten kun je beide bovenste stekkers gebruiken en aansluiten op een zelfgemaakte schakelaar (aan/uit)
Mocht dit voor je onvoldoende (informatie) zijn, houd het voor mij even op.
Ik herken beide bovenste stekkertjes. Die zijn van de verwarming zelf (rug en zitting). Die zitten ergens verborgen in de zitting/rug.
Die grotere stekker in het midden is de "aanvoer" die onder de stoel aangesloten zit.
Dan zullen die andere drie wel van de voeler zijn, al kan ik het niet plaatsen dat het er 3 zijn.
Grote kans dat de grote stekker dus niet past/ nergens in is te steken, omdat je auto daarvoor niet is ingericht.
Om je verwarming rechtstreeks aan te kunnen sluiten kun je beide bovenste stekkers gebruiken en aansluiten op een zelfgemaakte schakelaar (aan/uit)
Mocht dit voor je onvoldoende (informatie) zijn, houd het voor mij even op.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:10
- Echte naam: Albert van Balen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 325.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Ik weet dat de stoelverwarming bij een Golf 3 met een relais werkt. De 2 stekkers boven zijn inderdaad van de stoelen. De stekker in het midden daarentegen is van de schakelaar. Onderste 3 zijn massa en 2 plussen als ik het goed heb (geschakelde en constant)
Edit:
Deze hoort daar nog bij met de bijbehorende relais
http://www.vagshop.nl/products/VW-Golf- ... lset-.html
Edit:
Deze hoort daar nog bij met de bijbehorende relais
http://www.vagshop.nl/products/VW-Golf- ... lset-.html
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Me stoel verwarming werkt heb de orginele golf 3 schakelaar gebruikt had was een kwestie van drie draden aansluiten plus min en verlichting draad
Helaas heb ik vandaag auto pech gehad
Me lupo stopt met schakelen naar de derde versnelling
En de automaat bak valt uit en als hij na de derde schakelde hoor ik een ratel en valt de bak uit
Diagnose g83 sensor gearbox geen signalen
Dus hij gaat nu naar de lupo 3L Specialist Amersfoort
Hoop niet dat me bak overleden is
Helaas heb ik vandaag auto pech gehad
Me lupo stopt met schakelen naar de derde versnelling
En de automaat bak valt uit en als hij na de derde schakelde hoor ik een ratel en valt de bak uit
Diagnose g83 sensor gearbox geen signalen
Dus hij gaat nu naar de lupo 3L Specialist Amersfoort
Hoop niet dat me bak overleden is
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Robert-jan,
Als je het forum volgt, weet je precies wat er aan de hand is met je Lupo.
Je bak is stuk.
De schakelvork is gebroken.
Dat geeft als resultaat dat ie de derde versnelling niet meer automatisch pakt.
Je kan er nog wel mee rijden, namelijk met je tiptronic handmatig van de 2e naar de 4e doorschakelen. (wel voldoende toeren in de 2e maken)
Zo kom je bij je garage.
Ik hoop dat ze gespecialiseerd genoeg zijn om dit te kunnen vaststellen.
Je kan een nieuwe bak laten plaatsen (niet doen)
Je kan ook een gereviseerde bak laten ombouwen. Ook dat is erg prijzig.
En bedenk! Ook een gereviseerde bak kan gewoon weer stuk gaan. Want de revisie is het defect van die bak en daarmee blijft het dezelfde (oude) versnellingsbak.
Vrolijk zul je wellicht niet worden van deze info, maar wel goed om te weten.
Succes ermee en laat weten hoe de bevindingen zijn en wat je plannen zijn.
Als je het forum volgt, weet je precies wat er aan de hand is met je Lupo.
Je bak is stuk.
De schakelvork is gebroken.
Dat geeft als resultaat dat ie de derde versnelling niet meer automatisch pakt.
Je kan er nog wel mee rijden, namelijk met je tiptronic handmatig van de 2e naar de 4e doorschakelen. (wel voldoende toeren in de 2e maken)
Zo kom je bij je garage.
Ik hoop dat ze gespecialiseerd genoeg zijn om dit te kunnen vaststellen.
Je kan een nieuwe bak laten plaatsen (niet doen)
Je kan ook een gereviseerde bak laten ombouwen. Ook dat is erg prijzig.
En bedenk! Ook een gereviseerde bak kan gewoon weer stuk gaan. Want de revisie is het defect van die bak en daarmee blijft het dezelfde (oude) versnellingsbak.
Vrolijk zul je wellicht niet worden van deze info, maar wel goed om te weten.
Succes ermee en laat weten hoe de bevindingen zijn en wat je plannen zijn.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Hij kwam helaas niet door de basis instellingen
Ik laat me bak compleet reviseren
En koppeling en geleide bus uiteraard
Dure grap helaas maar wel jaar garantie op de bak.
Ik laat me bak compleet reviseren
En koppeling en geleide bus uiteraard
Dure grap helaas maar wel jaar garantie op de bak.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Voorstellen
Tja,
Da's een van de consequenties: komt niet door de basis.
En dat je je bak gaat repareren (reviseren) is een keuze.
Enkele jaren geleden was het een vanzelfsprekendheid, tegenwoordig zijn de reparaties duurder dan de waarde van veel Lupo's.
Toch is jouw auto blijkbaar dat nog wel waard.
Ps ik zie ineens je foto's van vorige week nu wel.
Moet ik er nog eens naar kijken en een reactie op geven? Of maar even niet (meer nodig).
Da's een van de consequenties: komt niet door de basis.
En dat je je bak gaat repareren (reviseren) is een keuze.
Enkele jaren geleden was het een vanzelfsprekendheid, tegenwoordig zijn de reparaties duurder dan de waarde van veel Lupo's.
Toch is jouw auto blijkbaar dat nog wel waard.
Ps ik zie ineens je foto's van vorige week nu wel.
Moet ik er nog eens naar kijken en een reactie op geven? Of maar even niet (meer nodig).
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
M'n bak is gereviseerd schakelvork was gebroken
Nu nog wachten op mijn koppeling met geleide bus en nieuwe achteruitrijschakelaar
Alle onderdelen origineel VW
En m'n stuurhuis-kolom-as wordt vervangen; die had nogal speling, want het stuur trilde met remmen.
Dan kan ik van het weekend misschien weer rijden en mijn stoelverwarming kabels netjes wegwerken.
(Moderator edit: ik heb je tekst een beetje aangepast)
Nu nog wachten op mijn koppeling met geleide bus en nieuwe achteruitrijschakelaar
Alle onderdelen origineel VW
En m'n stuurhuis-kolom-as wordt vervangen; die had nogal speling, want het stuur trilde met remmen.
Dan kan ik van het weekend misschien weer rijden en mijn stoelverwarming kabels netjes wegwerken.
(Moderator edit: ik heb je tekst een beetje aangepast)
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Heeft iemand ervaring met het stuurkolom vervangen?
Kan je de 2 bouten van het stuurkolom verwijderen via de tellerunit?
Of heel dashboard eruit?
Kan je de 2 bouten van het stuurkolom verwijderen via de tellerunit?
Of heel dashboard eruit?
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Voorstellen
Welk onderdeel bedoel je nu eigenlijk? De stuurkolom is het metalen ding tussen je stuur en de kruiskoppeling die weer naar het stuurhuis gaat en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hier speling op zat.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 dec 2019, 11:18
- Echte naam: Robert-jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 207.000
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Premium diesel
Re: Voorstellen
Die as waar je stuur op zit en je kruis koppeling
Want me stuur heeft spelling dan links na rechts van boven na beneden en me dashboard trilt.
En als hard ik rem is het weg
En zacht rem niet
Want me stuur heeft spelling dan links na rechts van boven na beneden en me dashboard trilt.
En als hard ik rem is het weg
En zacht rem niet