Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Arthurenzo
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2018, 13:20
Echte naam: Arthur
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 318000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Arthurenzo »

Goedemiddag,

Sinds enkele weken in het bezit van een lupo 3L uit 2000. Kenteken 68-KDJ-2.
Particulier aangeschaft van iemand die deze auto 10 jaar geleden gekocht heeft met een km-stand van ong 100xxx.
Op het moment dat ik hem heb overgenomen stond de auto op 314xxx kilometer. Alle bonnen vanaf de import in 2008 zijn aanwezig. Van de afgelopen 10 jaar is de historie dus bekend.
Ik was opzoek naar een zo zuinig mogelijke auto om woon-werk kilometers mee te rijden als tweede auto, zodat ik mijn andere auto (Civic Type-R) als trackday auto kan gaan gebruiken.

Ondertussen ongeveer 4000 kilometer met de Lupo gereden en de auto heeft wel wat kleine dingetjes die aandacht nodig hebben.
De bak is 40xxx km geleden vervangen door een revisie exemplaar bij EJR en voelt goed aan, wel binnenkort even de basisafstelling laten doen maar bak heeft voor de rest geen aandacht nodig nu.
Distributie moet over ongeveer 20xxx gebeuren.

Puntjes die de auto nu heeft en die wat aandacht benodigen:
- Auto start soms moeilijk. Alles werkt, voorgloeilampjes gaan branden, rempedaallampje gaat gewoon uit bij indrukken rem, startmotor draait maar slaat niet aan. Vermoeden dat relais 109 het probleem is of wellicht brandstoffilter verstopt. Vandaag ga ik het relais een nieuwe proberen in de hoop dat dit het oplost. Anders ook even het brandstoffilter vervangen.
- Koelvloeistof lampje gaat soms branden/knipperen tijdens het rijden. (vorige eigenaar denk dacht dat dit alleen de sensor is)
- Auto lijkt soms in een noodloop te gaan (auto geeft niet al het vermogen en gaat niet harder dan 120 +/-) als ik een +/- 1 uur snelwegrij in de eco-modus. Contact aan en uit en dan doet hij het weer. Voor de rest schiet hij nooit in deze noodloop.

Het forum ben ik ook al helemaal aan het doorlezen om zoveel mogelijk uit te vogelen over de techniek van de lupo.
Binnenkort ga ik hem wegbrengen voor een beurtje zodat alles weer even gecheckt is. Tevens moet hij in januari voor de APK.

Mijn zuinigste rit is op dit moment 3,2 l / 100 km, het is echt een sport om dit zo laag mogelijk te krijgen.
Ik ga de auto in ieder geval komend jaar rijden en zien hoeveel km ik erop kan gaan zetten.

Arthur
Gebruikersavatar
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1174
Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe !
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Wolf »

Welkom en veel fijne kilometers.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375



Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2649
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Johan »

Over relais 109 is al veel geschreven, hier op dit forum.
Lees dat maar eens door en kijk of jouw probleem daar mee te maken heeft.

Over zuinig rijden is eveneens veel informatie te vinden op dit forum.
Zuiniger dan 3,2 moet zeker haalbaar zijn.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Nietsnut »

Welkom op ons forum, er staat zeer veel geschreven inderdaad, het heeft zeker zin om je goed in te lezen.

Ik wens je veel lees- en rijplezier toe!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Arthurenzo
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2018, 13:20
Echte naam: Arthur
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 318000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Arthurenzo »

Ik heb al veel kunnen lezen op het forum. Bedankt voor de tips.
korte update:
Gisteren het relais 109 vervangen en de startproblemen zijn nu weer helemaal verdwenen. :grin:
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2649
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Johan »

Juist!
En dankzij de informatie op dit forum ben je voor een paar euro weer de man!
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen: Nieuwe Lupo 3L rijder

Bericht door Nietsnut »

Nou dat is fijn om te horen, hopelijk kan je lekker kilometers gaan maken :)
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”