tiemen schreef: ↑10 nov 2018, 11:14
Gaaf!
Moet je bij deze de accu's erbij huren?
Of heb je die erbij gekocht?
Ik heb ooit wel eens naar een Renault Fluence gekeken.
Om één of andere reden zijn die dingen tweedehands nog best duur. Zeker als je weet dat ze niet snellader, ze een erg kleine accu hebben en eigenlijk best lelijk zijn.
Daarbij moet je de accu erbij huren! Slechte deal dus.
Ik heb begrepen dat je inmiddels bij Renault de keuze heb; accu's huren of kopen.
Groet, Tiemen
Ik huur de accu voor 69€ per maand. Daar zit ook verzekering en pechhulp bij als je komt stil te staan met een lege accu. Is de accu onder de 75% SOH, dan krijg je een nieuwe gemonteerd; risico ligt volledig bij Renault. Huurabonnement varieert als je meer km’s rijdt. Ik meen dat je voor 110€ ongelimiteerd mag rijden.
Je mag tegenwoordig kiezen bij Renault; koop of huur. Deze is gebruikt, dus ik wilde liever huur dan hoef ik ne daar niet druk om te maken.
Verbruik: 1kWh per 5km. Dat is dus 0,18€ uit het net.... maar als je zonnepanelen hebt is het goedkoper
Vergelijk met de 3L per 30km 1,40€ diesel, nu 1,48€ stroom. Je eigen diesel brouwen is lastiger, frituurvet misschien maar dat stop ik liever niet in de A2
Verder: geen MRB. Maar ook: geen olie, geen filters, geen distributieriem, geen injectors etc etc. Zo’n elektromotor loopt in principe 500.000-1.000.000 kilometer en dan zijn de lagers het zwakste deel (kun je vervangen)
Het is een experiment, maar ik denk dat dit eigenlijk “3L 2.0” gaat worden.