Voor het eerst de jaarlijkse apk bij de VW-dealer laten doen. Lekker dichtbij en maar 19 euro. Natuurlijk wordt er dan het nodige gevonden... Afkeurpunten waren; ruitenwisserbladen, stadslichtjes waren te blauw (zitten er al acht jaar in), richtingaanwijzerlampje onvoldoende oranje, remlicht rechts kapot, achterremmen moeten worden schoongemaakt, oxidatie van remleidingen dus vervangen of schoonmaken. Zou bij de VW-dealer 450 euro gaan kosten... 'Dat ga ik zelf doen' zei ik. Oh, nou eh dat is goed, ik zie u wel weer terugkomen...' was het antwoord. Na een zaterdagje knutselen was de auto klaar. Bovendien twee nieuwe koplampen gemonteerd (wat een klus, die twee @&#€ schroeven in de bumper).

Weer terug naar de garage om de herstelde afkeurpunten te laten bekijken en de apk te laten afmelden. Na 1,5 uur koffiedrinken krijg ik het papiertje en een rekening voor 2 x 19 euro... Eh, wat is dit vroeg ik? Apk kost toch 19 euro? Ja, maar u heeft de afkeurpunten zelf hersteld en dan kan het niet uit voor ons was het antwoord. Ja dag... Na enig wederzijds gemopper betaal ik 19 euro en vertrek. De volgende keer moet u wel 38 euro betalen hoor wordt mij nog verzekerd.
Ik zal het onthouden is mijn antwoord...