Als je een beetje in de ronte leest op dit forum weet je veel meer van je autootje en hoef je niet zo veel "niet zo snuggere"opmerkingen te plaatsen...
De hele EGR zooi kun je rustig laten zitten en er een plaatje tussen zetten, alles weghalen kan ook, slangen even doorverbinden en klaar, zelfde effect.
Een bartbuis heb je ook niet echt nodig, je kunt ook het deel waar die vlinderklep en EGR klep in zit even er af halen en helemaal leeg maken, gaten dicht, dan kun je hem zo weer monteren en past de slang er ook zo weer op.
Beetje werk maar kost niks, zelfde effect en je ziet er niks van. Met het originele turbootje en een open uitlaat kun je ook wat vermogen winnen (beide katalysatoren weghalen)
Wel de goeie olie er in gooien, geen goedkope 20W50 van de action, dan loopt de motor namelijk kapot !
Voorstellen stefan krol
- Pluto
- 3L Maat
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15 feb 2016, 21:20
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Kilometerstand: 333.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Fryslân
Re: Voorstellen stefan krol
Jazzblue 3L-ish Lupo TDI 208 Kw, 532 Nm
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 sep 2016, 11:19
- Echte naam: stefan krol
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 208.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voorstellen stefan krol
Geen idee nog steeds niet naar gekeken. Staat wel andere firmware op vanwege handbak. En als het er niet op staat stuur ik de ecu even op naar iemand die het voor me kan doen.3L-Tim schreef:Action? Hebben die 5w30 voor de lupo?stefankrol schreef:Gister even een veel te dure oliefilter bij de dealer gehaald. €15 fucking euro.
Vanavond even langs de action voor wat olie.
En hopelijk volgende week ergens tijd vinden voor CC inbouw.
Is jou ECU al geactiveerd voor de CC?
EGR e.d. laat ik nu allemaal zitten, belangrijkste is dat de auto start en rijd. Het is mijn woon/werk auto dus die moet het gewoon doen. En kat is al leeg. Ik heb er nu 5w30 in van de action. De lupo mag niet te veel kosten.Pluto schreef:Als je een beetje in de ronte leest op dit forum weet je veel meer van je autootje en hoef je niet zo veel "niet zo snuggere"opmerkingen te plaatsen...
De hele EGR zooi kun je rustig laten zitten en er een plaatje tussen zetten, alles weghalen kan ook, slangen even doorverbinden en klaar, zelfde effect.
Een bartbuis heb je ook niet echt nodig, je kunt ook het deel waar die vlinderklep en EGR klep in zit even er af halen en helemaal leeg maken, gaten dicht, dan kun je hem zo weer monteren en past de slang er ook zo weer op.
Beetje werk maar kost niks, zelfde effect en je ziet er niks van. Met het originele turbootje en een open uitlaat kun je ook wat vermogen winnen (beide katalysatoren weghalen)
Wel de goeie olie er in gooien, geen goedkope 20W50 van de action, dan loopt de motor namelijk kapot !
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Voorstellen stefan krol
Klinkt als een betrouwbare auto...stefankrol schreef: EGR e.d. laat ik nu allemaal zitten, belangrijkste is dat de auto start en rijd. Het is mijn woon/werk auto dus die moet het gewoon doen. En kat is al leeg. Ik heb er nu 5w30 in van de action. De lupo mag niet te veel kosten.
De 5w30 motorolie van de Action heeft niet de juiste specs voor onze Lupo tdi motor. Kijk maar eens goed naar de vw-codes op de verpakking.
"De Lupo mag niet te veel kosten" is omgekeerd evenredig met "die moet het gewoon doen". Zeker als het je woon-werk auto is, zou ik het onderhoud wel netjes blijven uitvoeren.
Haal dan een goed oliefilter en motorolie met de juiste specs van een merk als Kroon bij Brezan oid. Betaal je er ook minder voor dan bij de dealer, maar heb je wel goede spulletjes. Bovendien, als je het onderhoud zelf kan uitvoeren, dan bespaar je al enorm. Gratis autorijden bestaat niet.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 sep 2016, 11:19
- Echte naam: stefan krol
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 208.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voorstellen stefan krol
hallo hans,
Heb je mijn eerste bericht ook gezien waarin ik me voorstel? Ik ben er van overtuigd dat het gebruiken van olie van action niet per direct slechter is voor de auto dan de duurdere merken.
Het oliefilter heb ik wel bij de dealer gehaald, dit is in mijn optiek wel een belangrijk onderdeel. Als je hier op bezuinigd zou je een filter kunnen treffen die de flow te veel beperkt.
En denk ook niet dat een auto altijd veel hoeft te kosten om gewoon te werken. Mijn vorige winter en woon/werk auto was een fiat cinquecento. Die liep altijd, en kreeg de laatste 3 à 4 jaar eigenlijk al geen onderhoud meer.
Toen ik de auto heb verkocht kwam hij niet meer door de apk omdat hij krokant was. Degene die hem heeft gekocht heeft hem gesloopt voor onderdelen. Van hem kreeg ik zelfs nog de vraag wat ik er mee gedaan had, omdat hij zo goed liep en sneller was dan andere 0.9`s. Dit kwam denk ik door de kat loze spruitstuk die ik erop had gezet.
Ik snap dat ik jullie harten een beetje pijn doe, maar voor mij is de lupo echt een auto om te gebruiken en niet mijn speeltje. Als er iets stuk is wordt dat uiteraard vervangen, maar ik ga niet dingen preventief vervangen.
Ik zal als ik thuis ben eens kijken op de fles wat voor specificaties de olie heeft.
Een oud collega deed altijd action olie in zijn cross auto (serieuze wedstrijden). Dit omdat hij toch na elke race er nieuwe in deed. Zijn auto is er nooit om kapot gegaan en dat loopt toch net even anders dan zo`n onverwoestbare tdi.
En wat betreft olie kopen bij de brezan, dat is natuurlijk een no-go. Kijk dat op oliewereld.nl of oliehandel.nl.
Heb je mijn eerste bericht ook gezien waarin ik me voorstel? Ik ben er van overtuigd dat het gebruiken van olie van action niet per direct slechter is voor de auto dan de duurdere merken.
Het oliefilter heb ik wel bij de dealer gehaald, dit is in mijn optiek wel een belangrijk onderdeel. Als je hier op bezuinigd zou je een filter kunnen treffen die de flow te veel beperkt.
En denk ook niet dat een auto altijd veel hoeft te kosten om gewoon te werken. Mijn vorige winter en woon/werk auto was een fiat cinquecento. Die liep altijd, en kreeg de laatste 3 à 4 jaar eigenlijk al geen onderhoud meer.
Toen ik de auto heb verkocht kwam hij niet meer door de apk omdat hij krokant was. Degene die hem heeft gekocht heeft hem gesloopt voor onderdelen. Van hem kreeg ik zelfs nog de vraag wat ik er mee gedaan had, omdat hij zo goed liep en sneller was dan andere 0.9`s. Dit kwam denk ik door de kat loze spruitstuk die ik erop had gezet.
Ik snap dat ik jullie harten een beetje pijn doe, maar voor mij is de lupo echt een auto om te gebruiken en niet mijn speeltje. Als er iets stuk is wordt dat uiteraard vervangen, maar ik ga niet dingen preventief vervangen.
Ik zal als ik thuis ben eens kijken op de fles wat voor specificaties de olie heeft.
Een oud collega deed altijd action olie in zijn cross auto (serieuze wedstrijden). Dit omdat hij toch na elke race er nieuwe in deed. Zijn auto is er nooit om kapot gegaan en dat loopt toch net even anders dan zo`n onverwoestbare tdi.
En wat betreft olie kopen bij de brezan, dat is natuurlijk een no-go. Kijk dat op oliewereld.nl of oliehandel.nl.