Ik zal me ook even voorstellen: ik ben Mark, wonend in Duiven, achter Arnhem en heb een handgeschakelde 3L van 2000 in de kleur moonsilver.
In het dagelijks leven ben ik werkzaam als SEO Consultant bij een marketing bureau in Arnhem.

De eerste Lupo, de 27-DZ-SK, waar het allemaal mee begon.
Mijn eerste 3L kocht ik in november 2011, een handgeschakelde. Webasto open dak, originele Nederlander en vrijwel de complete historie bekend. Weinig problemen mee gehad, alleen vrij snel een lekke koppakking met een cilinderkop revisie, plus een nieuwe N75. Daarna geen klachten meer gehad en op één week na 2 jaar in bezit gehad. Na bijna 2 jaar reed ik hem op een regenachtige maandagochtend in een kettingbotsing bij Bunnik total-loss. Front naar z'n einde, knik rechtsvoor en het blok was verschoven.
De zaterdag erop kocht ik bij Sam mijn tweede handgeschakelde 3L. De oude 3L heb ik nog een tijdje aangehouden om de verzekering rond te krijgen. Veel onderdelen die recent nog vervangen waren heb ik over gezet: banden met velgen, accu, N75 en hoedenplank.

Nieuw en oud bij AB Autoperformance in Groessen om het één en ander over te zetten.
Vanaf het begin dat ik de LVS had viel me op dat het starten moeizaam ging. Ik had de accu al overgezet van de DZ in de LVS, maar naarmate de dagen kouder werden startte de Lupo steeds beroerder. Toen het begon te licht begon te vriezen ging dit gepaard met lang doorstarten en zwarte rookpluimen aan de kont. Alle mogelijke oorzaken werden op dit forum besproken en onderzocht, maar dit bracht de oplossing niet dichterbij. Op aanraden van EJR een compressietest uitgevoerd, waarna de aap uit de mouw kwam: de compressie was véél te laag. Het blok zat met 2 ton op z'n einde. Andere zoeken dus.
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb mijn oude 3L teruggekocht en de motor door AB Autoperformance in Groessen over laten zetten in de nieuwe. De rest van de auto is in onderdelen verkocht en het casco verschroot. Vlak voordat het casco van de DZ naar de pers ging schroefde ik nog het Webasto dakje eruit en liet deze overzetten in de LVS. Helemaal tevreden (behalve de rekeningen die zich in rap tempo opstapelden..) zag ik het einde van alle problemen naderen. Iedereen die met alle problemen heeft meegedacht en mogelijke oplossingen heeft aangedragen: BEDANKT!

Modificaties:
- Donormotor uit DZ-SK-27 ingebouwd
- Handgeschakeld (ombouw door Sam)
- Bodemplaat gemonteerd
- Cambridge achterlichten
- Donker interieur met hoogteverstelling
- FK AK schroefset
- Golf 3 '20 Jahre Edition' stoelen
- OEM mistlampen
- OEM stoelverwarming
- OEM GTI wisserarmen
- Polo 6R antenne
- Turbo vervangen
- Up! achterwisser
- VW dakdragers i.c.m. Thule Ocean 100 dakkoffer / Mont Blanc Barracuda fietsdragers
- Webasto Skytop dakraam
To do:
- elektrische spiegels
- zoveel mogelijk kleine ontbrekende onderdelen vinden om hem weer origineel te krijgen
- goed onderhouden en het half miljoen aan tikken!