Accu Unie

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Accu Unie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016, 10:20
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 000.000km

Accu Unie

Bericht door Accu Unie »

Beste leden,

Ik ben Chris en eigenaar van Accu Unie. Ik ben bij jullie terecht gekomen omdat ik van leden van dit forum afgelopen jaar een order heb mogen ontvangen voor een aantal accu's. Ik vind het altijd wel leuk om dicht bij mijn klanten te staan en te horen wat er speelt en daarom heb ik mij even aangemeld hier.
Zelf heb ik geen duitse auto maar ben ik liefhebber van de japanners. Ik weet dat dat hier waarschijnlijk compleet afgeschoten wordt :) maar goed ik kom er vrij voor uit alhoewel ik een mooie Audi A5 absoluut niet vind misstaan.

Na een vaste lokale accu winkel in Den Haag ben ik in 2013 begonnen met een webshop in accu's. Eigenlijk is dit idee ontstaan omdat ik het eigenlijk belachelijk vindt wat er wel niet gevraagd wordt voor een auto of motor accu in de bekende lokale winkels. Op het web was het vrij stil rondom accu's en dus heb ik besloten samen met mij compagnon om er vol voor te gaan. Drie jaar verder mogen we trots zijn met een ruim assortiment die direct onze naam weerspiegelt. Ik denk dat onze producten icm de prijs enorm scherp is. We zijn geen prijsvechter en verkopen dus ook geen merken waarvan de kwaliteit niet voldoet aan onze norm. Onze norm is dat elke accu groot of klein door de Duitse keuring moet komen en daarvoor een keurmerk heeft. De duitse din norm is met uitstek de strengste kwaliteit controle voor accu's in europa en hiermee kunnen wij klanten gerust stellen dat zij een product kopen waarvan de kwaliteit uitvoerig is getest.
Accu's welke niet verkocht worden en daardoor lang op de plank liggen gaan linea recta terug naar de fabrikant voor nieuwe batches. Daar hebben wij afspraken voor gemaakt met alle fabrikanten waar wij zaken mee doen.

Volgens mij zijn er regels op elk forum omtrent bedrijven dus ik gaat hier niet lopen spammen met allerlei aanbiedinge oid. Heb je technische vragen over accu's dan kan ik ze uiteraard wel beantwoorden. Verder ben ik zeer benieuwd hoe het de leden vergaat met de accu die zij bij ons hebben afgenomen
WouteLLL
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
Echte naam: Wouter
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 228.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Marum

Re: Accu Unie

Bericht door WouteLLL »

Hallo Chris,

Leuk dat je je hier even voorstelt.

De door mij aangeschafte accu's hoop ik binnenkort te ontvangen. Ik heb er geen haast mee en als Foppe bij mij in de buurt is dan brengt hij ze.

Ik ben benieuwd, vooral de camper had slechte accu's. De nieuwe hebben een grotere capaciteit dus ik heb er wel vertrouwen in. Helaas zijn de accu polen ook flink aangetast dus wellicht moet ik die ook vervangen.
Accu Unie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016, 10:20
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 000.000km

Re: Accu Unie

Bericht door Accu Unie »

Mag hopen dat hij die van ons al heeft ontvangen? Wat heb je nu in je camper zitten. Aangetaste accu polen kan je wel nog redden, maar meestal is dat einde verhaal
WouteLLL
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
Echte naam: Wouter
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 228.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Marum

Re: Accu Unie

Bericht door WouteLLL »

Ja, hoor. Twee kwamen wat later (nalevering) maar ik had geen haast dus hoeft hij ze niet in twee keer bij mij te brengen.

Er zit nu (dacht ik) 2× 12V 85Ah in. Er mist echt metaal uit de klemmen, het is echt weggevreten. Een goed contact is belangrijk omdat er gestart wordt zonder voorgloeien en het is een grote, zware 3,8 liter dieselmotor en dan loopt er een flinke stroom.
Dimitri
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:00
Echte naam: Dimitri
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 220.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A

Re: Accu Unie

Bericht door Dimitri »

Leuk initiatief om je hier aan te melden en dichter bij je klanten te kunnen staan. Denk dat dat een win win situatie kan opleveren voor zowel de koper als de verkoper.

Als een nieuwe accu voor mij aan de beurt is zal ik even een berichtje sturen.
Accu Unie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016, 10:20
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 000.000km

Re: Accu Unie

Bericht door Accu Unie »

@WouteLL Welke heb je nu voor vervanging van je huidige 85ah accu's klaar staan? Is dat de GLD096
@Dimitri Het is wel de bedoeling dat het voor de koper ook vertrouwen wekt en dat wij beschikbaar zijn voor eventuele onduidelijkheden of vragen over de producten. Tegenwoordig is alleen maar mega veel verkopen en nul service. Iedereen wilt het goedkoopste en webshops concurreren elkaar kapot en dus moet ergens het verschil vandaan komen. Ik vind een webshop eigenaar die zijn klanten zo benadert een verademing tov de shops die lekker goedkoop verkopen en vervolgens bij het minste gering niet thuis zijn. Dat is ook precies de reden waarom het assortiment heel divers is bij ons. Maar als je vragen hebt of advies omtrent een nieuwe accu ben ik hier of via de mail het best bereikbaar. Tenslotte moet er ook gewerkt worden :P
WouteLLL
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
Echte naam: Wouter
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 228.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Marum

Re: Accu Unie

Bericht door WouteLLL »

Chris,

Ik heb driemaal de GLD110 besteld, deze zijn ook 85Ah. Maar de huidige accu's zijn echt slecht, als ik ze vol laad zijn ze binnen een week zo leeg dat starten niet mogelijk is. En beide accu's hebben ook een massaschakelaar, dus er is ook geen lekstroom. Met 230V in de buurt is er weinig aan de hand want de camper heeft een ingebouwde lader en op een paneel kan ik kiezen welke accu's worden geladen. Binnen een half uur kan ik dan starten. We staan in Scandinavië ook wel eens buiten de campings en ik wil er wel zeker van zijn de volgende dag weer verder te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Accu Unie

Bericht door Nietsnut »

Leg anders en paar zonnepanelen op het dak van je Deutz.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
WouteLLL
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
Echte naam: Wouter
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 228.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Marum

Re: Accu Unie

Bericht door WouteLLL »

Die zonnepanelen zitten er al een jaar of twintig op. De opbrengst is niet zo hoog (meer) maar wel voldoende om de huishoudaccu op peil te houden, mits we een beetje zuinig met de energie omgaan. Ik wil eigenlijk wel zo'n flexibel paneel omdat het dak niet vlak is en er nu een soort frame op zit, dat is niet zo fraai. En dan hebben we met een kleiner paneel al een hogere opbrengst.

De twee accu's die ik heb gekocht zijn puur om te starten, zelfs de autoradio loopt via de andere accu zodat we daarmee niet de energie uit de startaccu's gebruiken.

Overigens, de camper is een Mercedes 508.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Accu Unie

Bericht door Nietsnut »

Oja, Niek heeft een Deutz...
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
lex84
3L Maat
3L Maat
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 jan 2014, 12:15
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 269676
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Locatie: IJmuiden

Re: Accu Unie

Bericht door lex84 »

Hoi Chris,

Ik heb wel een vraagje over accu's. Ik heb een aantal oldtimer motorfietsen en deze worden heel weinig gebruikt. Wat adviseer jij qua accu druppellader. Continue erop laten of bijv 1x in de maand aansluiten. Mijn accu's gaan niet zo heel lang mee. Maar dit komt vooral door het weinige rijden ermee. Het zijn wel merkaccu's van Yuasa.
Accu Unie
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016, 10:20
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 000.000km

Re: Accu Unie

Bericht door Accu Unie »

@lex84 Je hebt iig een goede accu gekocht. We hebben sinds kort ook weer Yuasa terug in het assortiment. Voor de motorfiets is dat de beste batterij die je kan kopen. Ze gaan bij goed gebruik 4 a 5 jaar mee. Een GS Yuasa gaat dat nagenoeg ook, komt van dezelfde band af. Maar, ik begrijp uit jouw woorden dat je dat bij lange na niet haalt.

Een accu kan enorm slecht tegen ontlading tenzij je een optima accu hebt anders is het eigenlijk altijd afname van levensduur. Heel veel mensen denken ja maar als ik hem minder gebruik gaat die langer mee. Dit is echter niet waar, hoe minder je hem gebruikt hoe harder de levensduur afneemt. Een motorfiets accu is vrij klein en heeft dus minder ruimte om allerlei trucjes toe te passen om zelf ontlading tegen te gaan. Bij de auto accu hebben veel leveranciers tegenwoordig leuke snufjes ingebouwd zoals speciaal calcium plaat techniek om dat tegen te gaan. Mijn advies is om te beginnen gebruik een degelijke lader welke zowel laad als RECON als onderhoud functies heeft. Dus niet een merkloze of chinese lader die je bij de winkels vind maar gebruik een Optimate, CTEK, NOCO of Victron en zo zijn er nog wel een paar grote merken. Off season zet je ALTIJD je accu op onderhoudslading 24/7. Je gebruikt dan weinig amperage en de accu krijgt de juiste impuls die het nodig heeft. Sommigen laders van de betere merken hebben zelfs een speciaal programma voor off season. Er wordt dan om de zoveel uur gesimuleerd hoe de accu zich zou moeten gedragen als deze in een motor gemonteerd zou zijn. Uit mijn ervaring kopen de meeste mensen een Optimate lader of tegenwoordig ook vaak CTEK waar alles in zit wat je nodig zou moeten hebben. Noco is een nieuw merk wat zeker een prima lader is maar een Optimate is de dominante lader voor de motorfiets gevolgd door CTEK wat overigens met de mxs5.0 zowel in 2015 als in 2016 door het GTU is uitgekozen als de beste lader van het moment. Ik heb vorige week nog een klant gehad die reeds 6 jaar heeft gedaan met een Yuasa accu icm een Optimate lader. Erg knap overigens maar de gemiddelde motorrijder vervangt tussen de 4 en de 5 jaar een Yuasa accu.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Accu Unie

Bericht door foppe »

Welkom Chris,

Ik had de accu's bij je besteld.

De keus was op jou gevallen, omdat jij de enige was met een uitgebreid testrapport van de prestaties van gerenomeerde merken. Alhoewel het altijd een risico is dat informatie niet neutraal is (aanprijzen van je eigen merk), heb ik de gok genomen.
Het voelde niet verkeer en kreeg de indruk dat je bedrijf wel enig kwaliteit uitstraalde. Daarbij, de gold serie met een gegarandeerde start cyclus van 50.000 of zo, heeft ook meegeholpen.

De accu bevalt prima, maar je kan pas eigenlijk iets zinnigs zeggen na 15 jaar. Want zolang heeft de varta het in mijn A2 volgehouden.

De 2 accu's staan nog in mijn garage idd Wouter. Volgende week eerst naar HK maar na de 18e kunnen we wel iets afspreken hoor. Of je moetze eerder willen hebben, dan geef ik ze aan mijn collega mee.

Top van je antwoord trouwens Chris, zelf heb ik een ctek 3600 , misschien koop ik die. 5.0 nog wel eens.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Accu Unie

Bericht door Nietsnut »

Jammer dat Chris helemaal in Den Haag zit want ik kan wel een 74Ah accu gebruiken, heb hem alleen zaterdag al nodig... Dat wordt lokaal kopen denk ik dan maar.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Accu Unie

Bericht door Kanerr »

Melv, ik moet vrijdag naar Enschede, misschien kan je hem dan ergens onderweg oppikken? (of in Enschede/Rijssen)

Low is a lifestyle..
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Accu Unie

Bericht door Nietsnut »

Dat zou een idee zijn, je rijdt dan over de A12-A28-A1? Ik werk 3 minuten vanaf een afrit van de A1 vandaan.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Accu Unie

Bericht door Kanerr »

Pcies di rit idd ;)

Low is a lifestyle..
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Accu Unie

Bericht door Nietsnut »

Allright, PB sent :)
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”