Het verschil met een SDI is erg groot. Vooral de wazige handgeschakelde bakken zijn geen gemis hoewel ik veel problemen heb gelezen over de robotbak vd 3L. De mijne schakelt super op en terug; moest wel ff wennen aan het ontkoppelen bij het gas loslaten: geen motorrem. Heel iets de rem aan tippen verhelpt dit...
Ik ben niet merk gebonden, ik rijd van alles maar VW heeft wel een rode draad door mijn leven, evenals Chevrolet...wel ben ik echt een dieselman en helemaal dat 3 pittertje in de 3L vind ik geweldig!
Eigenlijk had ik alleen "dikke" diesels (2 liter en meer) in bezit en ik wilde er nog een kleine bij en dat is deze 3L geworden.
Wel vanaf dag 2 een probleem met de wagen: met koude motor wilde hij niet starten, de startmotor deed helemaal niets.
Het bleek de drukaccumulator te zijn...netjes door de garage onder garantie vervangen. Ook wilde hij niet starten in STOP stand, na het vervangen vd accumulator ook dit opgelost! Verder werkt alles feilloos, ook de airco is een welkome optie evenals beide stoelverwarmingen hoewel ik er meestal alleen in zit...mijn vrouw rijdt een Peugeot 308 leasebak.
Foto's van mijn collectie hier plaatsen schiet niet op, blijf ik bezig....e wagens staan op mijn site
http://www.pol-motorsport.nl zoals ik al zei, een gigantisch uit de hand gelopen hobby; )
(Op telefoons
www.pol-motorsport.nl/home.html omdat de meesten niet de intro vd site pakken)