Homer's Outlander PHEV
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Homer's Outlander PHEV
All,
Op verzoek. hierbij de introductie van onze outlander phev die ik vandaag heb opgehaald.
Het is een executive edition geworden met sportpack 1 en 2, en donkerdere achterlichten.
Ik kan nog weinig vertellen over het verbruik etc maar op dit moment geniet ik nog van de looks van de auto...
en het eerste stekkermomentje (nog geen paal thuis)
zodra ik wat meer info heb over het ge- en verbruik kom ik als jullie dat leuk vinden hierop terug.....
Op verzoek. hierbij de introductie van onze outlander phev die ik vandaag heb opgehaald.
Het is een executive edition geworden met sportpack 1 en 2, en donkerdere achterlichten.
Ik kan nog weinig vertellen over het verbruik etc maar op dit moment geniet ik nog van de looks van de auto...
en het eerste stekkermomentje (nog geen paal thuis)
zodra ik wat meer info heb over het ge- en verbruik kom ik als jullie dat leuk vinden hierop terug.....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Homer's Outlander PHEV
Veel plezier met je nieuwe auto Rene, hij ziet er wel dik uit in ieder geval. Is het een automaat of een handbak? Ik heb 0/0 kennis van de technische specs van deze auto...
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
uittreksel vanaf internet
De Outlander PHEV is niet voorzien van een versnellingsbak, conventionele dynamo en startmotor. De benzinemotor wordt, indien noodzakelijk, gestart met de gekoppelde generator. De starttijd is zo snel dat hierdoor het conventionele startgeluid niet hoorbaar is. De Outlander PHEV is voorzien van een ‘Drive-Selector’ waarmee de berijder kiest of vooruit of achteruit wordt gereden.
De aandrijflijn werkt volledig automatisch en de bestuurder hoeft geen drive-mode te selecteren. De Outlander PHEV kent drie drive-modes, de auto is echter zo ontwikkeld dat altijd de meest efficiënte aandrijfmodus wordt gekozen.
- Pure EV mode: hierin wordt 100% elektrisch gereden, met een maximale rijafstand van ongeveer 60 km met een maximale snelheid van ongeveer 125 km per uur.
- Series Hybrid Mode: hierin zorgt de generator, aangedreven door de verbrandingsmotor, voor voldoende stroom die nodig is om de elektromotoren te laten functioneren. Deze drive mode zal zich voordoen bij bijvoorbeeld een lage SOC (State Of Charge: energieniveau van het accupakket) of bij bijvoorbeeld krachtig accelereren. Er is in deze modus dus géén directe aandrijving aan de voorwielen door de verbrandingsmotor. Het activeren van de series hybrid mode is afhankelijk van de SOC, van het accupakket en het gevraagde vermogen.
- Parallel Hybrid mode: In deze modus zal de verbrandingsmotor rechtstreeks de voorwielen aandrijven. Bovendien zal de achterste elektromotor een gering koppel op de achteras overbrengen. Hier werken de verbrandingsmotor en de elektromotor dus parallel aan elkaar. Bij acceleratie zal de elektromotor aan de voorzijde ook worden geactiveerd en zal het koppel van de achterste elektromotor worden verhoogd voor een vloeiende en krachtige acceleratie. Bij constante snelheid zullen verbrandingsmotor en achterste elektromotor weer zo efficiënt mogelijk samenwerken. Deze modus zal in de praktijk voornamelijk voorkomen bij hogere snelheden (bijvoorbeeld lange afstandsrit op snelweg). De parallelle modus kan inschakelen tussen de 55 km/h en 125 km/h, inschakeling is afhankelijk van de SOC en gebruiksomstandigheden.
Tevens bestaat de mogelijkheid om tijdens het rijden het accupakket tot maximaal 80% op te laden door middel van de door de verbrandingsmotor aangedreven generator. Hiervoor dient de charge-modus geactiveerd te worden.
Ook is het mogelijk om de accucapaciteit stabiel te houden op bijvoorbeeld 50%, waarvoor de save-modus dient te worden geactiveerd.
Beide opties, te bedienen met de druktoetsen onder de drive-selector, zijn bedoeld om op een later moment voldoende of meer accucapaciteit beschikbaar te hebben om zodoende in de Pure EV mode te kunnen rijden. Bijvoorbeeld om in de nabije toekomst in milieuzones EV-only te kunnen rijden.
De Outlander PHEV is niet voorzien van een versnellingsbak, conventionele dynamo en startmotor. De benzinemotor wordt, indien noodzakelijk, gestart met de gekoppelde generator. De starttijd is zo snel dat hierdoor het conventionele startgeluid niet hoorbaar is. De Outlander PHEV is voorzien van een ‘Drive-Selector’ waarmee de berijder kiest of vooruit of achteruit wordt gereden.
De aandrijflijn werkt volledig automatisch en de bestuurder hoeft geen drive-mode te selecteren. De Outlander PHEV kent drie drive-modes, de auto is echter zo ontwikkeld dat altijd de meest efficiënte aandrijfmodus wordt gekozen.
- Pure EV mode: hierin wordt 100% elektrisch gereden, met een maximale rijafstand van ongeveer 60 km met een maximale snelheid van ongeveer 125 km per uur.
- Series Hybrid Mode: hierin zorgt de generator, aangedreven door de verbrandingsmotor, voor voldoende stroom die nodig is om de elektromotoren te laten functioneren. Deze drive mode zal zich voordoen bij bijvoorbeeld een lage SOC (State Of Charge: energieniveau van het accupakket) of bij bijvoorbeeld krachtig accelereren. Er is in deze modus dus géén directe aandrijving aan de voorwielen door de verbrandingsmotor. Het activeren van de series hybrid mode is afhankelijk van de SOC, van het accupakket en het gevraagde vermogen.
- Parallel Hybrid mode: In deze modus zal de verbrandingsmotor rechtstreeks de voorwielen aandrijven. Bovendien zal de achterste elektromotor een gering koppel op de achteras overbrengen. Hier werken de verbrandingsmotor en de elektromotor dus parallel aan elkaar. Bij acceleratie zal de elektromotor aan de voorzijde ook worden geactiveerd en zal het koppel van de achterste elektromotor worden verhoogd voor een vloeiende en krachtige acceleratie. Bij constante snelheid zullen verbrandingsmotor en achterste elektromotor weer zo efficiënt mogelijk samenwerken. Deze modus zal in de praktijk voornamelijk voorkomen bij hogere snelheden (bijvoorbeeld lange afstandsrit op snelweg). De parallelle modus kan inschakelen tussen de 55 km/h en 125 km/h, inschakeling is afhankelijk van de SOC en gebruiksomstandigheden.
Tevens bestaat de mogelijkheid om tijdens het rijden het accupakket tot maximaal 80% op te laden door middel van de door de verbrandingsmotor aangedreven generator. Hiervoor dient de charge-modus geactiveerd te worden.
Ook is het mogelijk om de accucapaciteit stabiel te houden op bijvoorbeeld 50%, waarvoor de save-modus dient te worden geactiveerd.
Beide opties, te bedienen met de druktoetsen onder de drive-selector, zijn bedoeld om op een later moment voldoende of meer accucapaciteit beschikbaar te hebben om zodoende in de Pure EV mode te kunnen rijden. Bijvoorbeeld om in de nabije toekomst in milieuzones EV-only te kunnen rijden.
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Bendert
- 3L Maat
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
- Echte naam: Martijn
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 498.400
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Groningen
Re: Homer's Outlander PHEV
Mooie bak hoor! Heel wat anders dan een Lupo'tje
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Homer's Outlander PHEV
Nietsnut schreef:Veel plezier met je nieuwe auto Rene, hij ziet er wel dik uit in ieder geval. Is het een automaat of een handbak? Ik heb 0/0 kennis van de technische specs van deze auto...
Momenteel is elke electro / benzine of diesel (7%) nog voorzien van een automaat.
Leuke auto is t wel Rene, vooral de bijtelling dan ehh, monenteel rij ik een Passat GTE 7% was dat niks voor jou geweest ?
Handschakel = Probleemloos!
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
Passat was uitverkocht...
Maar vind dit veel stoerderder :D
Maar vind dit veel stoerderder :D
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Homer's Outlander PHEV
Homer schreef:Passat was uitverkocht...
Maar vind dit veel stoerderder :D
Ach, wat is nou uitverkocht haha ...
Zijn er nog genoeg beschikbaar nu hoor Mijne is ook een import
Handschakel = Probleemloos!
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
Ja snap ik wel...
Ik heb vrij impulsief voor de outlander gekozen... tot op heden geen spijt iig.
Ik heb vrij impulsief voor de outlander gekozen... tot op heden geen spijt iig.
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Homer's Outlander PHEV
Homer schreef:Ja snap ik wel...
Ik heb vrij impulsief voor de outlander gekozen... tot op heden geen spijt iig.
Ben benieuwd naar je verbruik in de toekomst!
Handschakel = Probleemloos!
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
ik ook. Aangezien ik nog geen laadpaal thuis heb is laden nog lastig... en dus verbruik hoger
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: Homer's Outlander PHEV
Tip;
Als er 2 normale voertuigen zonder stekker staan met verlengsnoer jou Stekker mobiel aansluiten en Politie bellen voor wegslepen en boete!
Ja, het komt erg vaak voor dat beide plekken vol staan met normale voertuigen ondanks de borden en dan is dubbel parkeren en met
verlengsnoer rustig gaan laden toegestaan.
Pas als de Politie de parkeer boetes heeft geschre ven laat ik ze gaan.
Ja vandaag een Tesla en stond dus fout geparkeerd wegens lege accu dus overmacht.
2 boze buren maar werkte wel!
Gelukkig waren de beide foutparkeerders aanwezig want na 4 politie voertuigen na melding zag ik nog nergens een sleepauto.
Hoewel er geen boetes zijn geschreven wegens de vertraging en niet weg kunnen weten we nu alle 3 hoeveel het
eigenlijk had moeten zijn....
Als er 2 normale voertuigen zonder stekker staan met verlengsnoer jou Stekker mobiel aansluiten en Politie bellen voor wegslepen en boete!
Ja, het komt erg vaak voor dat beide plekken vol staan met normale voertuigen ondanks de borden en dan is dubbel parkeren en met
verlengsnoer rustig gaan laden toegestaan.
Pas als de Politie de parkeer boetes heeft geschre ven laat ik ze gaan.
Ja vandaag een Tesla en stond dus fout geparkeerd wegens lege accu dus overmacht.
2 boze buren maar werkte wel!
Gelukkig waren de beide foutparkeerders aanwezig want na 4 politie voertuigen na melding zag ik nog nergens een sleepauto.
Hoewel er geen boetes zijn geschreven wegens de vertraging en niet weg kunnen weten we nu alle 3 hoeveel het
eigenlijk had moeten zijn....
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
goeie tip. . thanx
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
pfoe! ik heb het veel te druk met sociale dingen en hobby'''s om me daar zo druk om te maken.A2rijder schreef:Tip;
Als er 2 normale voertuigen zonder stekker staan met verlengsnoer jou Stekker mobiel aansluiten en Politie bellen voor wegslepen en boete!
Ja, het komt erg vaak voor dat beide plekken vol staan met normale voertuigen ondanks de borden en dan is dubbel parkeren en met
verlengsnoer rustig gaan laden toegestaan.
Pas als de Politie de parkeer boetes heeft geschre ven laat ik ze gaan.
Ja vandaag een Tesla en stond dus fout geparkeerd wegens lege accu dus overmacht.
2 boze buren maar werkte wel!
Gelukkig waren de beide foutparkeerders aanwezig want na 4 politie voertuigen na melding zag ik nog nergens een sleepauto.
Hoewel er geen boetes zijn geschreven wegens de vertraging en niet weg kunnen weten we nu alle 3 hoeveel het
eigenlijk had moeten zijn....
Bovendien vind ik dat we allemaal wegenbelasting betalen, en dus allemala recht hebben op een mooi parkeerplekje.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Homer's Outlander PHEV
Goeiedag Homer,
Nu je inmiddels wat langer "electrisch" rijdt, heb je nu meer inzicht in je verbruik?
Electra en brandstof, en zou je die willen delen?
Nu je inmiddels wat langer "electrisch" rijdt, heb je nu meer inzicht in je verbruik?
Electra en brandstof, en zou je die willen delen?
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
Ik zal eens kijken of ik een historie-staatje kan uitdraaien
grt rene
grt rene
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
Ik kan niet echt een staatje uitdraaien maar bijgaand het verbruik over een aantal dagen. Als ik langere afstanden moet rijden ben ik niet zuinig met het gaspedaal, dan kom ik gemiddeld uit op 9 liter per 100 km (rit utrecht-musselkanaal)
Als ik in de biuurt rij zit ik onder de 3 liter tot 5 liter per 100 km. Als ik er wat meer op zou letten kan je best zuinig rijden. [emoji16]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
Overigens kleine update voorste en achterste "skidplate" zijn origineel zilver ik heb deze in de mat zwarte plastidip gezet....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Homer op 23 aug 2016, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
.
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Homer's Outlander PHEV
Dit is dan neem ik aan het fossiele brandstofverbruik, daar komt dan nog eens het opladen van de accu bij.Homer schreef:
Ik kan niet echt een staatje uitdraaien maar bijgaand het verbruik over een aantal dagen. Als ik langere afstanden moet rijden ben ik niet zuinig met het gaspedaal, dan kom ik gemiddeld uit op 9 liter per 100 km (rit utrecht-musselkanaal)
Als ik in de biuurt rij zit ik onder de 3 liter tot 5 liter per 100 km. Als ik er wat meer op zou letten kan je best zuinig rijden. [emoji16]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Valt het me eerlijk gezegd toch tegen.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Homer's Outlander PHEV
komt idd 20+ kw per 100 km bij.... je rijd met volle accu (ik schat 10kw) minder dan 50 km... 10 kw is ongeveer €2,50
Dat het tegen valt is duidelijk... maar nogmaals ik rij echt niet zuinig... zeker niet gezien het feit dat ik extra 150 euro bruto per maand aan mijn werkgever betaal omdat ik benzine rij ipv diesel.... dus betaal in mijn "vaste kosten" al 150 euro plus 150 extra is 300 euro... moeten we er wel uithalen natuurlijk ik tank soms 1x in de maand a 55 euro (kleine tank van 45 liter)
Dat het tegen valt is duidelijk... maar nogmaals ik rij echt niet zuinig... zeker niet gezien het feit dat ik extra 150 euro bruto per maand aan mijn werkgever betaal omdat ik benzine rij ipv diesel.... dus betaal in mijn "vaste kosten" al 150 euro plus 150 extra is 300 euro... moeten we er wel uithalen natuurlijk ik tank soms 1x in de maand a 55 euro (kleine tank van 45 liter)
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor