Ap's 3L
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Zijn twee pompen inderdaad.
Heb ook genoeg ruimte achter de haldex, zodat ik dat achterste deel daar kan wegwerken.
Hopen op > 55 liter tankinhoud
Heb ook genoeg ruimte achter de haldex, zodat ik dat achterste deel daar kan wegwerken.
Hopen op > 55 liter tankinhoud
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
55 liter zonder te nippelen, daar haal je pas een afstand mee!! Oh wacht het is straks geen 3L meer . Overigens ben ik benieuwd naar het verbruik als je uitgespeeld bent
HIER staat mijn topic.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Ap's taftgroene 3l - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
-Ap- schreef:
Ap kan je niet ook iets met die aluminium plaat met TT doen?
afschuren, polijsten En iets in graveren.
Bv.
lupo
lupo3l
lupo7l
lupoXxx (Xxx=aantal pk...
lupo 4x4
lupo gtd
GTD
vw
etc?
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
TTDI
3LGTI4motion
3LGTI4motion
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Leeuwarden
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Blijf Ap-normaal nog steeds de leukste vinden......
HIER staat mijn topic.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Ik verwacht dat deze auto erg zuinig gaat worden simpelweg omdat hij zo licht is, de 1.9 ARL van Jorrit Pasma haalt 1 op 17 met fwd, ik denk dat Ap ongeveer het zelfde gaat halen. (Ap is wat lichter dan Jorrit).
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Daarentegen stopt ap er een beest van een turbo in , met hele dikke sloffen. En al die beschikbare pk's en dito wegligging met rolkooi etc etc gaan je natuurlijk niet motiveren tot een zuinige rijstijl. En ap doet de hele ombouw natuurlijk ook totaal niet met zuinigheid in gedachten.
Voor zuinigheid had er eerder 1 cilinder uit gesloopt moeten worden. Een 0,8 TDI zoals onze finse vriend. Zonder brede wielkasten maar juist aerodynamische kasten. Of de 3L standaard houden, zuinig zat.
Maar ap wilde een dikke bak, een bommetje!
Voor zuinigheid had er eerder 1 cilinder uit gesloopt moeten worden. Een 0,8 TDI zoals onze finse vriend. Zonder brede wielkasten maar juist aerodynamische kasten. Of de 3L standaard houden, zuinig zat.
Maar ap wilde een dikke bak, een bommetje!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
@emiel:
Die tt klep verdwijnt. Ik ga een rns daarin bouwen en verplaatst het climatronicpaneel een vak naar beneden.
@david
Je hebt grotendeels gelijk. Plan is om er een dikke lupo van te maken zowel motorisch als optisch. Maar met het idee dat die nog enigzins zuinig is. Anders had ik er een 1.8 turbo ingelepeld.
Die tt klep verdwijnt. Ik ga een rns daarin bouwen en verplaatst het climatronicpaneel een vak naar beneden.
@david
Je hebt grotendeels gelijk. Plan is om er een dikke lupo van te maken zowel motorisch als optisch. Maar met het idee dat die nog enigzins zuinig is. Anders had ik er een 1.8 turbo ingelepeld.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 350.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Ziet er allemaal perfect uit!-Ap- schreef:Hier wat foto's
Was even improviseren hoe ik alles omhoog kan houden in een hondenhok en Zonder brug
Moet nog alles vastlassen, wanneer het uiteindelijke resultaat daar is.
Op naar goede balken scoren, zodat ik de haldex kan ophangen.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
netjes hoor en wat een werk zeg.
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Bedankt heren.
Geen progressie meer geboekt. Even geen tijd ervoor.
Daarnaast wel weer wat leuks binnen gehad: de cayenne's. Wat een joekels!!
Mijn remmensetup alsvolgt:
Daarnaast ook r32 remklauwen onderweg zodat die als handrem kunnen fungeren. Van het weekend maar weer eens aan de slag met de balken.
Geen progressie meer geboekt. Even geen tijd ervoor.
Daarnaast wel weer wat leuks binnen gehad: de cayenne's. Wat een joekels!!
Mijn remmensetup alsvolgt:
Daarnaast ook r32 remklauwen onderweg zodat die als handrem kunnen fungeren. Van het weekend maar weer eens aan de slag met de balken.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Stoppie powerrrrrrrr
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Zo. Dan zit je wel met je neus tegen de ruiten...
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Dat wordt nog wat
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Gelukkig vandaag even na twee weken, wat tijd kunnen vinden voor het sleutelen. Volle bak aan het blokken voor de examens
Balken hangen er nu mooi onder inclusief de haldex. Ontzettend veel lopen zwoegen en zweten. Halleluja!! Leek wel alsof ik in sportschool bezig was
Vond de haldex niet precies in het midden hangen. Scheelde 1 cm, wat problemen zou opleveren met de stabistang. Dus alles er weer onderuit gehaald en het verschil gecorrigeerd. Nu hangt die mooi gecentreerd
Over twee weken maar weer eens aan de slag met het vastlassen van de brackets en het inkorten van de steekassen. Dan kan de vaart er weer in. Kan dan namelijk genieten van de zomervakantie
Daarnaast geen gehoor meer gekregen van die vent met die 4motion tank. Dus even zien of ik elders wat tegenkom...
De achterbank laat ik btw achterwege. Even rustig bekijken hoe ik dat mooi ga afwerken. Wordt waarschijnlijk een vlakke plaat die ik dan overtrek met tapijt. En ik verleng de onlangs custom gemaakte achterpanelen. Lekker smooth zonder poespas. Naja, ik zie het dan wel...
Balken hangen er nu mooi onder inclusief de haldex. Ontzettend veel lopen zwoegen en zweten. Halleluja!! Leek wel alsof ik in sportschool bezig was
Vond de haldex niet precies in het midden hangen. Scheelde 1 cm, wat problemen zou opleveren met de stabistang. Dus alles er weer onderuit gehaald en het verschil gecorrigeerd. Nu hangt die mooi gecentreerd
Over twee weken maar weer eens aan de slag met het vastlassen van de brackets en het inkorten van de steekassen. Dan kan de vaart er weer in. Kan dan namelijk genieten van de zomervakantie
Daarnaast geen gehoor meer gekregen van die vent met die 4motion tank. Dus even zien of ik elders wat tegenkom...
De achterbank laat ik btw achterwege. Even rustig bekijken hoe ik dat mooi ga afwerken. Wordt waarschijnlijk een vlakke plaat die ik dan overtrek met tapijt. En ik verleng de onlangs custom gemaakte achterpanelen. Lekker smooth zonder poespas. Naja, ik zie het dan wel...
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
..........smeek smeek.........
foto's
..........smeek smeek.........
foto's
..........smeek smeek.........
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Die voeg ik nadien nog toe. Moet ze nog nemen namelijk.
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Vanochtend even een paar uur gewerkt aan de auto. De brackets zitten eronder en de fusees hangen waterpas op de juiste positie
Echt klote werk om het in je eentje te bewerkstelligen, maar mijn doorzettingsvermogen helpt me er gelukkig doorheen.
Daarnaast heb ik de dwarsbalken die de fusees vasthouden ingekort.
Rest me nu alleen de aandrijfassen in te korten en dan is de 4motion eindelijk een feit. Rest me natuurlijk nog hetgeen af te lassen, te verzinken en te lakken.
Sneller gezegd dan gedaan
Van de week ga ik de tank ophalen, om hopelijk hetgeen onder de auto te kunnen hangen na wat aanpassingen
Echt klote werk om het in je eentje te bewerkstelligen, maar mijn doorzettingsvermogen helpt me er gelukkig doorheen.
Daarnaast heb ik de dwarsbalken die de fusees vasthouden ingekort.
Rest me nu alleen de aandrijfassen in te korten en dan is de 4motion eindelijk een feit. Rest me natuurlijk nog hetgeen af te lassen, te verzinken en te lakken.
Sneller gezegd dan gedaan
Van de week ga ik de tank ophalen, om hopelijk hetgeen onder de auto te kunnen hangen na wat aanpassingen
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Vandaag even een uurtje in de garage geweest om de velg te passen. Eens zien of het keurig recht stond. Aan de ene kant was het helemaal in orde, maar aan de andere kant moest de velg een cm naar binnen toe. Dus moet de twee balkjes nog ietsjes inkorten
Verder heb ik de velg gepast aan de voorkant om te zien of het ergens aanliep. Maar dat was niet het geval. Vervolgens de cayenne klauw erbij gepakt en gekeken in hoeverre de velg naar buiten toe moest. Heb al een idee, maar om het exact te weten heb ik de remklauwadapter van epytec alvast besteld. Moet toch ooit gebeuren. Die zal aan het einde van aankomende week wel binnen zijn. Dan wordt het passen en spoorverbreders bestellen voor de voor- en achterzijde.
Heb ook maar eens een offerte aangevraagd bij de rdw voor de herkeur. Aangezien de lupo nu met 4motion is uitgerust en ik tussen het tarieventabel een 4x4 baan zag staan, leek me het een goed idee om alvast te weten wat het ongeveer moet gaan kosten. Ben benieuwd....
Verder heb ik de velg gepast aan de voorkant om te zien of het ergens aanliep. Maar dat was niet het geval. Vervolgens de cayenne klauw erbij gepakt en gekeken in hoeverre de velg naar buiten toe moest. Heb al een idee, maar om het exact te weten heb ik de remklauwadapter van epytec alvast besteld. Moet toch ooit gebeuren. Die zal aan het einde van aankomende week wel binnen zijn. Dan wordt het passen en spoorverbreders bestellen voor de voor- en achterzijde.
Heb ook maar eens een offerte aangevraagd bij de rdw voor de herkeur. Aangezien de lupo nu met 4motion is uitgerust en ik tussen het tarieventabel een 4x4 baan zag staan, leek me het een goed idee om alvast te weten wat het ongeveer moet gaan kosten. Ben benieuwd....
Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...
Krijg ik vanochtend dit mailtje van de rdw:
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het beoordelen van een motorwijziging.
Helaas is het verkrijgen van een offerte op deze wijze niet mogelijk. U dient eerst uw voertuig voor een motorwijziging aan te bieden op een RDW keuringsstation. Daar wordt eerst de legale herkomst van alle hoofdonderdelen vastgesteld en de eerste technische beoordeling gemaakt. Uw voertuig dient tijdens de keuring te voldoen aan de gestelde toelatings- en permanente eisen. De RDW beoordeeld alle toelatings- en permanente eisen opnieuw welke de wijziging hebben geraakt. Denk hierbij aan de emissie-eisen, remmen, etc. De eisen kunt u vinden via de volgende linken: Wijze van keuren versie tot 1 juli 2014 en hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen. Alleen de eisen welke niet op een regulier keuringsstation kunnen worden beoordeeld, worden op het Testcentrum te Lelystad beoordeeld. U wordt van het keuringsstation doorverwezen naar het testcentrum. Op het testcentrum worden de beoordelingen uitgevoerd op basis van uurloontarief á € 125,00. De kosten kunnen variëren, dit is afhankelijk van de volgende punten:
Staat voertuig
Voorbereiding klant
Documenten
Is exclusief een eventuele herkeuring
Daar zitten af en toe van die gasten die er ook echt niets van bakken. Hier kan ik namelijk niets mee
Heb weer een mailtje teruggestuurd met meer verduidelijking. Eens zien of ik wat concreets toegestuurd krijg....
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het beoordelen van een motorwijziging.
Helaas is het verkrijgen van een offerte op deze wijze niet mogelijk. U dient eerst uw voertuig voor een motorwijziging aan te bieden op een RDW keuringsstation. Daar wordt eerst de legale herkomst van alle hoofdonderdelen vastgesteld en de eerste technische beoordeling gemaakt. Uw voertuig dient tijdens de keuring te voldoen aan de gestelde toelatings- en permanente eisen. De RDW beoordeeld alle toelatings- en permanente eisen opnieuw welke de wijziging hebben geraakt. Denk hierbij aan de emissie-eisen, remmen, etc. De eisen kunt u vinden via de volgende linken: Wijze van keuren versie tot 1 juli 2014 en hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen. Alleen de eisen welke niet op een regulier keuringsstation kunnen worden beoordeeld, worden op het Testcentrum te Lelystad beoordeeld. U wordt van het keuringsstation doorverwezen naar het testcentrum. Op het testcentrum worden de beoordelingen uitgevoerd op basis van uurloontarief á € 125,00. De kosten kunnen variëren, dit is afhankelijk van de volgende punten:
Staat voertuig
Voorbereiding klant
Documenten
Is exclusief een eventuele herkeuring
Daar zitten af en toe van die gasten die er ook echt niets van bakken. Hier kan ik namelijk niets mee
Heb weer een mailtje teruggestuurd met meer verduidelijking. Eens zien of ik wat concreets toegestuurd krijg....