russelheimer stelt zich voor, Mistlamp linksvoor gezocht
- Russelheimer
- 3L Buddy

- Echte naam: sebas
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 210.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
russelheimer stelt zich voor, Mistlamp linksvoor gezocht
Goededag allemaal,
ik ben Russelheimer aka sebas.
ik ben woonzaam in Groningen en heb gister 16-5 mijn nieuwe vw lupo 3L aangeschaft
het is wel een beestje met een beetje werk voor de apk en mede daarom hoop ik hier wat wijzer over de techniek van deze (voor mij moderne) iervolkswagen
hiervoor reed ik en seat arosa 1.7 sdi die ik nog steeds heb maar mij te kaal uitgevoerd was vandaar de keuze voor de lupo hier zit electrische ramen stoel verwarming en airco op wat niet op de arosa zit.
de hobby auto`s is mij niet geheel onbekent ik heb veel ervaring met tuning ivm drag racen als hobby te hebben.
maar eerlijk in de vw scene heb ik nog een hoop te leren.
zo heeft mijn lupo geen apk en brand het abs lampje. (nog nooit een auto met abs gehad te hebben weet ik niet 123 waar ik het in moet zoeken.
daarom komt hij morgen aan een vagcom om wijzer te worden ik heb de abs wel getest en hij doet het inderdaad echt niet nou vind ik dit niet heel hinderlijk mocht ik er niet uit komen overweeg ik het lampje door te linken aan het anders.
ik heb al wel veel over lupo 3L gelezen en dan schrik je je dood echter heb ik besloten om het zelf te gaan ervaren omdat er over elke auto wel wat negatiefs te vinden is.
ik wacht met smart jullie reactie af.
mvg russelheimer
ik ben Russelheimer aka sebas.
ik ben woonzaam in Groningen en heb gister 16-5 mijn nieuwe vw lupo 3L aangeschaft
het is wel een beestje met een beetje werk voor de apk en mede daarom hoop ik hier wat wijzer over de techniek van deze (voor mij moderne) iervolkswagen
hiervoor reed ik en seat arosa 1.7 sdi die ik nog steeds heb maar mij te kaal uitgevoerd was vandaar de keuze voor de lupo hier zit electrische ramen stoel verwarming en airco op wat niet op de arosa zit.
de hobby auto`s is mij niet geheel onbekent ik heb veel ervaring met tuning ivm drag racen als hobby te hebben.
maar eerlijk in de vw scene heb ik nog een hoop te leren.
zo heeft mijn lupo geen apk en brand het abs lampje. (nog nooit een auto met abs gehad te hebben weet ik niet 123 waar ik het in moet zoeken.
daarom komt hij morgen aan een vagcom om wijzer te worden ik heb de abs wel getest en hij doet het inderdaad echt niet nou vind ik dit niet heel hinderlijk mocht ik er niet uit komen overweeg ik het lampje door te linken aan het anders.
ik heb al wel veel over lupo 3L gelezen en dan schrik je je dood echter heb ik besloten om het zelf te gaan ervaren omdat er over elke auto wel wat negatiefs te vinden is.
ik wacht met smart jullie reactie af.
mvg russelheimer
Laatst gewijzigd door Russelheimer op 26 jun 2018, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
Re: russelheimer stelt zich voor
Ach, je kan beter een kapotte Lupo kopen voor een klein prijsje dan een goede voor een hoge prijs die dan later toch wel heel erg kapot blijkt te zijn, zoals sommige mensen is overkomen...
Wat betreft de technische kant van mij geen commentaar. Daar heb ik namelijk helemaal geen verstand van.
Ik ben binnen deze club van de afdeling Hongaarse Bier zaken.
Wat betreft de technische kant van mij geen commentaar. Daar heb ik namelijk helemaal geen verstand van.
Ik ben binnen deze club van de afdeling Hongaarse Bier zaken.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Russelheimer
- 3L Buddy

zo denk ik er ook over hij was niet duur.
vannaaf gaat de lupo aan de vagcom om uit te lezen wellicht kunnen we dan ook het abs lampje uit zetten.
en ik zou ook graag cruise controle er op willen. als iemand dit voor mij kan instaleren tegen kleine vergoeding heb ik daar zeker oren naar en zn blauw obd schermpje lijkt me ook handig ik vind het maar raar dat ik de temperatuur van de motor niet kan zien.
ook wil ik er graag golf 4 recaro stoelen in omdat ik lange benen heb. echter passen die wel op de bodem van een normale lupo maar niet van een 3L dus ik hoop dat daar wat op te vinden is.
mvg. sebas
vannaaf gaat de lupo aan de vagcom om uit te lezen wellicht kunnen we dan ook het abs lampje uit zetten.
en ik zou ook graag cruise controle er op willen. als iemand dit voor mij kan instaleren tegen kleine vergoeding heb ik daar zeker oren naar en zn blauw obd schermpje lijkt me ook handig ik vind het maar raar dat ik de temperatuur van de motor niet kan zien.
ook wil ik er graag golf 4 recaro stoelen in omdat ik lange benen heb. echter passen die wel op de bodem van een normale lupo maar niet van een 3L dus ik hoop dat daar wat op te vinden is.
mvg. sebas
-
luposuctie
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Marcello
- Productiedatum: 04 aug 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Planetsilver - LR7V
Hallo Sebas
Welkom ! Ik zou gaan voor Golf3 GTI Recaro stoelen die kun je er zo inschuiven !!! -)
Golf 4 moet je lassen !!
mvg
Welkom ! Ik zou gaan voor Golf3 GTI Recaro stoelen die kun je er zo inschuiven !!! -)
Golf 4 moet je lassen !!
mvg
-
Harry00
- 3L Maat

- Echte naam: Harry
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: 313.000km
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Ehh... ABS-lampje kan je zomaar niet uitschakelen hoor, dat moet voor de APK gewoon werken. Wordt als het goed is ook door de keurmeester getest op juiste werking, dus branden bij contact aan en later uit. Die ABS-storing moet dus gewoon even opgelost worden. Waarschijnlijk gewoon een wielsensor, komt er vanzelf wel uit bij de diagnose. Simpel te herstellen.
Verder veel plezierige kilometers gewenst van een ook nieuw lid.
Crono-Yellow Lupo 1.2 TDI 2000.
Black-Black-Black A2 1.2 TDI 2003.
Black-Black-Black A2 1.2 TDI 2003.
- Russelheimer
- 3L Buddy

bedankt voor de tip, ik wist dat golf 4 stoelen zo maar pasten in elke andere lupo/arosa maar bleek later pas dat de 3l een andere bodemplaat heeftluposuctie schreef:Hallo Sebas
Golf 4 moet je lassen !!
mvg
ik zal is rond kijken naar golf 3 stoelen.
- Russelheimer
- 3L Buddy

ik heb vandaag de vagcom er aan gehad en toen de melding verwijdert en toen ging het lampje ook uit echter ging denoze na 1 km al weer aan. dus in princiepe als ik hem weghaal vlak voor de deur van het apk station (in theorie) zou ik er wel een apk mee kunnen scoren. ik ben wel van plan om de storing te verhelpen maar daar heb ik nu ff geen tijd voor omdat ik elke dag moet werken.Harry00 schreef:Ehh... ABS-lampje kan je zomaar niet uitschakelen hoor, dat moet voor de APK gewoon werken. Wordt als het goed is ook door de keurmeester getest op juiste werking, dus branden bij contact aan en later uit. Die ABS-storing moet dus gewoon even opgelost worden. Waarschijnlijk gewoon een wielsensor, komt er vanzelf wel uit bij de diagnose. Simpel te herstellen.
het was de linker r voor en achtewiel sensor. mechanies defect dus of vieze sensor of gescheurde abs ring of sensor kapot of kabeltje beschadigd
bedankt voor de leuke en behulpzame reacties ik ben echt wijs met de lupo, morgen ff langs de apk kijken wat hun er van zeggen, en een vriend van mij gaat me helpen er CC er in te bouwen
viel me overigens mee hoe goedkoop die abs sensoren/ ringen zijn echter schijnen ze wel erg vast te zitten.
mvg sebas
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
ABS-ringen zijn een onderdeel van de lagers in tegenstelling tot de normale Lupo's en daardoor 'iets' duurder (:
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Welkom sebas,
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Kilometerstand: 68.000
die stoelen van een golf 4 passen zo in mijn lupo3l hoor, geen probleem,ha,ha,ha.Russelheimer schreef:bedankt voor de tip, ik wist dat golf 4 stoelen zo maar pasten in elke andere lupo/arosa maar bleek later pas dat de 3l een andere bodemplaat heeftluposuctie schreef:Hallo Sebas
Golf 4 moet je lassen !!
mvg
ik zal is rond kijken naar golf 3 stoelen.
- Russelheimer
- 3L Buddy

bedankt voor het welkom heten, ben jij de foppe van het blauwe obd schermpje of is dat toeval dat iedereen het hier zo noemt?foppe schreef:Welkom sebas,
als dat het geval is zou je me een pb willen sturen met een prijs van zn obd schermpje ik vind het raar dat ik geen temperatuur zie
mvg sebas
- Russelheimer
- 3L Buddy

ben vandaag btw naar de apk geweest.
en zoals te verwachten was afgekeurd.
-homokineet rubber.
stabistang zat los
remblokken rechtsvoor
abs werkt niet. (lampje)
ruitenwissers
en veiligheidsgordel achter.
zitplaats verstelling gefixt
remlicht links achter. gefixt
laatste 2 heb ik al weer klaar stelt niet echt veel voor op de abs na dan daar heb ik geen ervaring mee.
zit er over te denken tijdelijk de aansturing van het lampje elders bij op te solderen en dan later wanneer ik tjid heb de abs te bekijken.
en zoals te verwachten was afgekeurd.
-homokineet rubber.
stabistang zat los
remblokken rechtsvoor
abs werkt niet. (lampje)
ruitenwissers
en veiligheidsgordel achter.
zitplaats verstelling gefixt
remlicht links achter. gefixt
laatste 2 heb ik al weer klaar stelt niet echt veel voor op de abs na dan daar heb ik geen ervaring mee.
zit er over te denken tijdelijk de aansturing van het lampje elders bij op te solderen en dan later wanneer ik tjid heb de abs te bekijken.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Dt laatste klinkt behoorlijk prutserig Sebas, volgens mij ga je door de mand vallen bij de APk op deze manier.
Ik had je trouwens nog geen welkom geheten dus bij deze
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Russelheimer
- 3L Buddy

bedankt voor het welkom heten!Nietsnut schreef:Dt laatste klinkt behoorlijk prutserig Sebas, volgens mij ga je door de mand vallen bij de APk op deze manier.
het is ook niet zoals het hoort maar ik heb alleen morgen vrij deze week om hem apk klaar te maken en nieuwe sensoren zit gewoon levertijd op los van het feit dat ik nog niet exact weet waar de fout in zit de sensor de ring of de kabelaansluiting oid.
zolang het lampje maar aangaat als hij op contact staat en na een paar sec uit gaat is het goed. en ik ben tevens nog nooit eigenaar geweest van een auto met abs dus voor mij is het niks nieuws :P
en ik moet komend weekend werken in de andere kant van NL ik rij dan z,n 2000 km en dat doe ik het liefst met apk.
het is maar een tijdelijke oplossing ik weet alleen nog niet hoe ik het cockpitje er uit krijg iemand tips?
btw net hoedeplank met speakers gescoord! :D want die miste ook aan de lupo.
mvg Sebas.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: mario
- Kilometerstand: 270.000km
Cockpit is simpel te verwijderen zit met torx schroefjes .
Verder wijst het de weg vanzelf .
De uitdaging zal zitten in het los solderen van de smd led,s
Mij lijkt het beter de abs uit te lezen en daar het probleem aan te pakken
Verder wijst het de weg vanzelf .
De uitdaging zal zitten in het los solderen van de smd led,s
Mij lijkt het beter de abs uit te lezen en daar het probleem aan te pakken
Wat niet kapot is moet je niet repareren 
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

hoop dan wel voor je dat ze de rem niet mechanisch gaan testen of de abs wel werkt.
en dat van die golf 4 stoelen klopt bij mij wel maar die lupo van mij is een verhaal apart.
nog zeer ,zeer welkom op dit mooie ,leerzame ,behulpzame forum.
en dat van die golf 4 stoelen klopt bij mij wel maar die lupo van mij is een verhaal apart.
nog zeer ,zeer welkom op dit mooie ,leerzame ,behulpzame forum.
- Russelheimer
- 3L Buddy

kan iemand mij vertellen welke maat inbus de centrale moer van de naaf is?
ik ben gewend dat dat altijd dop 30 was bij andere auto.s maar helaas
ik ben gewend dat dat altijd dop 30 was bij andere auto.s maar helaas
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

imbus om de moer van het wiellager te halen?
denk dat je dop 32 nodig hebt om de moer van het lager te halen.
denk dat je dop 32 nodig hebt om de moer van het lager te halen.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

Hij doelt op het blikken dopje op de voorassen, dat is een 17 of 19 volgens mij. Dit zijn eenweg moertjes. Zoek eens in de technische hoek, dikke kans dat je dat vindt.
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Russelheimer
- 3L Buddy

wist niet dat het een blikken dopje was.
iemand tips hoe ik die verwijder of gewoon schroevedraaier dr tossen en wrikken?
iemand tips hoe ik die verwijder of gewoon schroevedraaier dr tossen en wrikken?