Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Joost, 24 jaar, woonachtig in Haarlem en momenteel in het bezit van een Alfa Romeo Spider (916) met volledig zelf opgebouwd 2.0 Twin Spark turbo motorblok.
Omdat deze auto me wat te duur is voor dagelijks gebruik (ik rij ca. 1800 km per maand) ben ik sinds een paar maanden op zoek naar een zuinige auto waar ik dagelijks in wil gaan rijden.
Ik dacht al gelijk aan een Lupo 3L maar toen ik hoorde dat ze toch wat gevoelig zijn voor problemen ben ik eerst gaan zoeken naar andere auto's zoals Smart, Clio LPG, Saxo LPG en Arosa 1.7 SDI.
Gisteren heb ik toch maar even een Lupo 3L bekeken en vond dat toch wel heel erg lekker rijden (stukken beter dan een Smart!)... Ik heb een goed gevoel bij de auto en de huidige eigenaar (heeft 2 Lupo's 3L) maar zou toch graag willen weten wat jullie mening is over deze auto:
http://link.marktplaats.nl/m879747516

Pas na de proefrit heb ik het aankoop tips topic gelezen en is het me opgevallen dat de verkoper ook wel eerlijk was. Een hoop dingen die in het topic staan heeft hij zelf ook laten zien en uitgelegd (zoals bijv. bak problemen, starten in stop stand etc.)
Mijn bevindingen:
- Op het oog een nette en goed verzorgde auto
- Schone bekleding
- Start in de stop stand en slaat af zodra rem los wordt gelaten
- ECO stand niet getest (nodig om start/stop te testen?)
- Lak verkleurt een beetje, geen drama... wil hem toch gaan plasti dippen op termijn
- Kleine plekjes blanke lak die los laat (door steenslag)
- Geen roest op het dak
- Rijdt en schakelt prima
- Alle knopjes werken
- Rollen in de E stand zonder gas geven gaat goed (zowel voor- als achteruit)
- Geen rammeltjes
- Motor heeft wat olie plekken hier en daar maar leek me verder niet schokkend
Is de auto hier misschien bekend en wat is jullie indruk op basis van de advertentie?
Verder ga ik vanavond naar deze 3L kijken met gereviseerde bak: http://link.marktplaats.nl/m880607347

Is deze hier bekend? Ik kon met de zoekfunctie niets vinden. Kenteken is 72-TXT-1.
Ik hoor graag van jullie!