WouteLLL
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
WouteLLL
Hallo allemaal,
Ik introduceer mij in dit topic, maar voor velen zal ik niet nieuw zijn. Na het vele gedoe wat er eerder op een forum was (en vanwege drukte) ben ik een poosje niet meer bezig geweest met het gebeuren om de auto heen. De auto zelf heb ik natuurlijk niet weg gedaan en we rijden er nog steeds met veel plezier in rond.
Ik heb dus een Audi A2 1.2TDI. In de jaren zijn er enkele aanpassingen gedaan om nog verder op één tank te kunnen rijden. Dit zijn het afdoppen van de EGR, het verwijderen van de warmtewisselaar en het plaatsen van een grotere tank. Ik vond het trouwens leuk te lezen dat ik deze tank ook bij het aanmelden voor dit forum kon aanvinken, aangezien dit toch een behoorlijk zeldzame aanpassing is.
Wensen voor de toekomst zijn nog: LED dagrijverlichting (op de plaats waar normaal de mistlampen zitten) en een standkachel.
Ik introduceer mij in dit topic, maar voor velen zal ik niet nieuw zijn. Na het vele gedoe wat er eerder op een forum was (en vanwege drukte) ben ik een poosje niet meer bezig geweest met het gebeuren om de auto heen. De auto zelf heb ik natuurlijk niet weg gedaan en we rijden er nog steeds met veel plezier in rond.
Ik heb dus een Audi A2 1.2TDI. In de jaren zijn er enkele aanpassingen gedaan om nog verder op één tank te kunnen rijden. Dit zijn het afdoppen van de EGR, het verwijderen van de warmtewisselaar en het plaatsen van een grotere tank. Ik vond het trouwens leuk te lezen dat ik deze tank ook bij het aanmelden voor dit forum kon aanvinken, aangezien dit toch een behoorlijk zeldzame aanpassing is.
Wensen voor de toekomst zijn nog: LED dagrijverlichting (op de plaats waar normaal de mistlampen zitten) en een standkachel.
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: WouteLLL
Idd een bekende. Welkom hier!
- Wybren
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
- Echte naam: Wybren
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 07 jun 2001
- Kilometerstand: 450.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: HHW
Re: WouteLLL
Van harte welkom op het forum, altijd leuk om nog een A2 te zien.
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: WouteLLL
Hoi Wouter,
Leuk dat je er bent. Welkom. En iemand moet het zeggen: foto's zijn we gek op hier .
Leuk dat je er bent. Welkom. En iemand moet het zeggen: foto's zijn we gek op hier .
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: WouteLLL
Speciaal voor jou zit die optie erin! Je bent de enige die het heeft!WouteLLL schreef:Hallo allemaalIk vond het trouwens leuk te lezen dat ik deze tank ook bij het aanmelden voor dit forum kon aanvinken, aangezien dit toch een behoorlijk zeldzame aanpassing is.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: WouteLLL
Welkom Wouter!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: WouteLLL
Hey Wouter,
Hartstikke leuk om weer wat van je te horen man Alles goed
ennuh, mede dankzij jou heb ik nu ook een A2 hoor, dus je wordt bedankt
En ik ben er wat blij mee.
Ik zit er ook aan te denken om een 42lt tank te nemen, maar dat was toch een heel gedoe, Je had toch een heel gedoe met je uitlaat?
Ik zou best nog wel eens willen weten hoe dat ook alweer zit
Hartstikke leuk om weer wat van je te horen man Alles goed
ennuh, mede dankzij jou heb ik nu ook een A2 hoor, dus je wordt bedankt
En ik ben er wat blij mee.
Ik zit er ook aan te denken om een 42lt tank te nemen, maar dat was toch een heel gedoe, Je had toch een heel gedoe met je uitlaat?
Ik zou best nog wel eens willen weten hoe dat ook alweer zit
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: WouteLLL
Welkom en veel plezier met met je A2.
Laatst gewijzigd door Johan op 09 dec 2014, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
Hallo Foppe,
Leuk te horen dat je nu ook een A2 hebt. Met de tank zijn de twee uitdagingen: De achteras moet los en de uitlaat moet verlegd worden.
De achteras hoeft niet helemaal eronderuit, maar moet wel een stuk naar beneden. Omdat de tank groter is, heeft de A2 met de 34 litertank een iets ander stuk uitlaatbuis tussen de dempers. Van de 42 litertank is die weer anders omdat er nog meer ruimte gemaakt moest worden voor de tank. De tank komt van een sloopauto en ik heb de uitlaat erbij gekocht. Dit zijn de belangrijkste onderdelen. De beugel die erbij hoort zat er niet bij.
Paul heeft mij geholpen. (of eigenlijk: Paul heeft het gedaan en ik heb een beetje meegeholpen.) We zijn er enkele uren mee bezig geweest. De meeste tijd zat voor mij in de reistijd omdat Marum en Veldhoven nogal ver uit elkaar liggen. Ook stond Paul op tijd en we konden het niet helemaal af krijgen. Gelukkig was de buis van de 'nieuwe' uitlaat iets dikker en konden we ze zo over elkaar heen schuiven. Het plan was er later een verloopstuk tussen te zetten maar het bleek handiger om ze gewoon aan elkaar vast te lassen. Dit heeft Eldert-Jan gedaan. Het beugeltje zat er ook zo onder en het plastic in de wielkasten moest met nieuwe dopjes worden vastgezet. (Enkele waren stuk gegaan bij de demontage.)
Ik vind het een geweldige verbetering. Als ik een 34 liter tank had gehad was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen, maar 21 liter was echt heel weinig. Zeker als je bedenkt dat je niet altijd je tank bijna leeg wilt rijden, en je dus telkens 15 liter staat te tanken. (dus ongeveer elke 450 km)
Een 34 litertank plaatsen leek meer voor de hand te liggen omdat die ook zo door de fabriek geleverd werd, maar dit is evenveel werk als vervangen door een 42 liter tank. (Op het lassen van de twee verschillende maten buis na, dan.)
Ik heb de tank nog nooit helemaal leeg gereden maar ik weet dat er dan ongeveer 48,5 liter in past indien je de nippeltruc toepast. Ik weet niet of ik de tank helemaal leeg kan rijden of dat er altijd nog één of twee liter in blijft zitten. Ik kom op 48,5 omdat ik er na de ombouw 5 liter uit een jerrycan in heb gegooid. Daarna gestart, even laten lopen, en naar een pomp gereden. Toen ging er 44 liter bij. Het is alleen geen 49 omdat er ook wat brandstof is verbruikt door het stationair draaien en het rijden naar de pomp. Ik heb al eens een verbruik van 2,6 l/100 km gehaald over een lange afstand. Als ik dit verbruik over een hele tank kan volhouden dan zou ik zonder tanken van huis naar Lapland kunnen rijden. En dat is iets wat ik ooit nog eens wil uitproberen.
Leuk te horen dat je nu ook een A2 hebt. Met de tank zijn de twee uitdagingen: De achteras moet los en de uitlaat moet verlegd worden.
De achteras hoeft niet helemaal eronderuit, maar moet wel een stuk naar beneden. Omdat de tank groter is, heeft de A2 met de 34 litertank een iets ander stuk uitlaatbuis tussen de dempers. Van de 42 litertank is die weer anders omdat er nog meer ruimte gemaakt moest worden voor de tank. De tank komt van een sloopauto en ik heb de uitlaat erbij gekocht. Dit zijn de belangrijkste onderdelen. De beugel die erbij hoort zat er niet bij.
Paul heeft mij geholpen. (of eigenlijk: Paul heeft het gedaan en ik heb een beetje meegeholpen.) We zijn er enkele uren mee bezig geweest. De meeste tijd zat voor mij in de reistijd omdat Marum en Veldhoven nogal ver uit elkaar liggen. Ook stond Paul op tijd en we konden het niet helemaal af krijgen. Gelukkig was de buis van de 'nieuwe' uitlaat iets dikker en konden we ze zo over elkaar heen schuiven. Het plan was er later een verloopstuk tussen te zetten maar het bleek handiger om ze gewoon aan elkaar vast te lassen. Dit heeft Eldert-Jan gedaan. Het beugeltje zat er ook zo onder en het plastic in de wielkasten moest met nieuwe dopjes worden vastgezet. (Enkele waren stuk gegaan bij de demontage.)
Ik vind het een geweldige verbetering. Als ik een 34 liter tank had gehad was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen, maar 21 liter was echt heel weinig. Zeker als je bedenkt dat je niet altijd je tank bijna leeg wilt rijden, en je dus telkens 15 liter staat te tanken. (dus ongeveer elke 450 km)
Een 34 litertank plaatsen leek meer voor de hand te liggen omdat die ook zo door de fabriek geleverd werd, maar dit is evenveel werk als vervangen door een 42 liter tank. (Op het lassen van de twee verschillende maten buis na, dan.)
Ik heb de tank nog nooit helemaal leeg gereden maar ik weet dat er dan ongeveer 48,5 liter in past indien je de nippeltruc toepast. Ik weet niet of ik de tank helemaal leeg kan rijden of dat er altijd nog één of twee liter in blijft zitten. Ik kom op 48,5 omdat ik er na de ombouw 5 liter uit een jerrycan in heb gegooid. Daarna gestart, even laten lopen, en naar een pomp gereden. Toen ging er 44 liter bij. Het is alleen geen 49 omdat er ook wat brandstof is verbruikt door het stationair draaien en het rijden naar de pomp. Ik heb al eens een verbruik van 2,6 l/100 km gehaald over een lange afstand. Als ik dit verbruik over een hele tank kan volhouden dan zou ik zonder tanken van huis naar Lapland kunnen rijden. En dat is iets wat ik ooit nog eens wil uitproberen.
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: WouteLLL
Ik rij mijn 21 liter tank wel altijd 'leeg'.
De teller geeft aan hoeveel km er nog in je tank zit. Deze heb ik zelfs in de min gereden, ofwel je kan op 0.0 nog minstens 10 plus km doorrijden.
Ik zit dan op 550 a 700 km uit een tank. Een stand die menig 40 liter benzine tank niet haalt!
De teller geeft aan hoeveel km er nog in je tank zit. Deze heb ik zelfs in de min gereden, ofwel je kan op 0.0 nog minstens 10 plus km doorrijden.
Ik zit dan op 550 a 700 km uit een tank. Een stand die menig 40 liter benzine tank niet haalt!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: WouteLLL
Dank je Wouter,
Dus een 34liter tank of een 42 liter tank is ongeveer net zoveel werk. Aha, weet ik dat ook weer.
@Jeroen, Ik heb ook dezelfde actieradius ongeveer. Meestal haal ik de 600km wel maar 1000km is wel zo lekker
Dus een 34liter tank of een 42 liter tank is ongeveer net zoveel werk. Aha, weet ik dat ook weer.
@Jeroen, Ik heb ook dezelfde actieradius ongeveer. Meestal haal ik de 600km wel maar 1000km is wel zo lekker
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
Dat is zeker waar. 700 Kilometer heb ik nooit gehaald, wel 660 als ik het mij goed herinner. En als al je vervoer planbaar is dan kan je je tank bijna helemaal leeg rijden. Ik hou er niet van dat de auto niet direct inzetbaar is, in mijn dagelijkse werk heb ik al vaak meegemaakt dat er iemand een beetje vlot naar het ziekenhuis gebracht moest worden maar dat deze mensen dan eerst moesten tanken. Soms moesten ze zelfs eerst geld regelen om te KUNNEN tanken.
Daarnaast ben ik vrijwilliger bij het SIGMA-team, en dat betekent dat ik in het geval van een ramp of calamiteit zo snel mogelijk naar de standplaats moet en dan kan je niet nog even tanken onderweg. Vandaar dat ik er altijd genoeg brandstof in laat zitten om minimaal 100 kilometer te rijden.
Daarnaast ben ik vrijwilliger bij het SIGMA-team, en dat betekent dat ik in het geval van een ramp of calamiteit zo snel mogelijk naar de standplaats moet en dan kan je niet nog even tanken onderweg. Vandaar dat ik er altijd genoeg brandstof in laat zitten om minimaal 100 kilometer te rijden.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
@ Foppe: Ja, klopt. Het enige dat ik nog was vergeten: De boordcomputer moet anders worden ingesteld i.v.m. de te berekenen actieradius. Helaas kan je niet het aantal liters ingeven en in de computer van de A2 3L kan je dus alleen kiezen tussen 21 en 34 liter. In werkelijkheid kan je daarna ongeveer 25% meer rijden als de boordcomputer aangeeft. Als je een 34 liter tank vervangt door één van 42 dan verander je dus niets.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
Vandaag staat er een verse APK op het programma. Straks naar Kootstertille, ik ben benieuwd of er veel gedaan moet worden.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: WouteLLL
Jij hebt je 3L inmiddels ook al een tijdje !
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
Volgende week vier ik dat ik 5 jaar 3L rijdt. Daarmee is de A2 de auto die tot nu toe het langst in mijn bezit is, op mijn oldtimer na.
Dit komt omdat ik meestal best wel oude auto's koop voor dagelijks gebruik en na een paar jaar komen er dan zoveel kosten dat het voordeliger is een andere te kopen.
Bij de A2 bespaar ik zoveel op brandstof dat het wel uit kan deze goed te laten onderhouden en indien nodig te repareren.
Dit komt omdat ik meestal best wel oude auto's koop voor dagelijks gebruik en na een paar jaar komen er dan zoveel kosten dat het voordeliger is een andere te kopen.
Bij de A2 bespaar ik zoveel op brandstof dat het wel uit kan deze goed te laten onderhouden en indien nodig te repareren.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
De APK is weer gelukt. Een paar kleine dingetjes: remschijven, remblokken en de aandrijfashoezen. Daarna is de basisinstelling gedaan en de auto schakelt weer heerlijk soepel.
Maar... Daarna wilde de auto steeds moeilijker blijven draaien. Om de één of andere reden zit er meer lucht in de leiding, of dit is om een nog onbekende reden een groter probleem als anders. (Bijvoorbeeld de aanzuigpomp die minder kracht heeft?) Uiteindelijk is zelfs het oude filter teruggezet en nu kan ik weer rijden. Volgende week moet ik weer even heen om alsnog een nieuw brandstoffilter te laten plaatsen.
Maar... Daarna wilde de auto steeds moeilijker blijven draaien. Om de één of andere reden zit er meer lucht in de leiding, of dit is om een nog onbekende reden een groter probleem als anders. (Bijvoorbeeld de aanzuigpomp die minder kracht heeft?) Uiteindelijk is zelfs het oude filter teruggezet en nu kan ik weer rijden. Volgende week moet ik weer even heen om alsnog een nieuw brandstoffilter te laten plaatsen.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: WouteLLL
O ringen van de pompverstuivers?
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: WouteLLL
De afgelopen jaren is de auto nooit onbedoeld afgeslagen. Zelfs niet direct na de inbouw van de grotere tank. Nadat de auto vanmiddag even heeft gedraaid op een maatbeker diesel (dus niet vanuit de tank) was het probleem over.
Het gekke is dat andere A2's ook wel een paar keer afslaan bij het vervangen van het brandstoffilter maar dat ze het daarna altijd wel blijven doen. Eldert-Jan denkt dat de grotere tank ook een rol kan spelen maar die zit er al jaren in en functioneert probleemloos. Het lijkt mij sterk dat daar valse lucht wordt aangezogen.
Het gekke is dat andere A2's ook wel een paar keer afslaan bij het vervangen van het brandstoffilter maar dat ze het daarna altijd wel blijven doen. Eldert-Jan denkt dat de grotere tank ook een rol kan spelen maar die zit er al jaren in en functioneert probleemloos. Het lijkt mij sterk dat daar valse lucht wordt aangezogen.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: WouteLLL
Mag ik zo vrij zijn te vragen, waarom je naar Kootstertille gaat, terwijl je in Heerhugowaard woont, bij een 3L specialist "om de hoek".WouteLLL schreef:Vandaag staat er een verse APK op het programma. Straks naar Kootstertille, ik ben benieuwd of er veel gedaan moet worden.
Of vraag ik iets raars?