Ik ben Jochem, 39--> 40 jaar en woon samen met mijn vrouw en 3 kinderen in Purmerend. Verdien de kost als NOC medewerker bij Liberty Global. Naast de 3L, wat onverwacht toch een beetje een hobby is geworden doe ik graag aan traillopen, dit is offroad als een dwaas door bossen, duinen en bergen rennen. Daarnaast besteed ik graag veel tijd aan mijn gezin en heb als tweede hobby een zeewateraquarium.
Maar goed, beginnen bij het begin. Op 15-12-2012 kocht ik van David (Ecomotive) een goedkope Moonsilvere 3l met 259.000km, de kale uitvoering uit 10/2000. Het zg tussenmodel. Nog wel aluminium deuren, motorkap en achterklep maar wel de accu achterin. Technisch was hij in orde, optisch zat er nog wel wat werk aan.
http://www.3-liter.nl/forum/viewtopic.p ... 394#p90394
Interieur was vies, dus schoongemaakt


Luchtroostertjes waren afgebroken maar van David een andere meegekregen dus vervangen

Turbo werkte niet naar behoren, auto ging in noodloop, David heeft toen de turbo gereinigd.


Bekerhouders plus dashboardkasje ingebouwd

Bordit houder voor m'n Note 1 geplaatst

Lupo had redelijk wat lakschade, via via voor een mooie prijs de auto bijna volledig laten spuiten



Resultaat

Ik miste erg de electrische ramen en cv in de auto, dus een complete set gekocht OEM uit een sloop Lupo




En ingebouwd
[geen foto van]
Winterbanden met up dopjes

Voor in de zomer originele 3l velgen

1x pech gehad, sensor op de gangsteller defect, gelukkig bij David om de hoek



Ik bleef turboproblemen houden, van Jack (msstona) het super aanbod gehad om een turbo te mogen lenen, deze met Emiel en Marcel ingebouwd. Bleek dus inderdaad mijn oude turbo defect te zijn.


Dus moest er een nieuwe turbo komen, samen met Melvin en Jack naar C&E turbochangers geweest als club zijnde. Daar goede afspraken kunnen maken en een gereviseerde turbo aangeschaft. Meteen maar de EGR aanpakken/weghalen tesamen met de warmtewisselaar.



Het inbouwen, wederom met behulp van Marcel en Emiel, jongens top!




Emiel was toen in zijn fluo oranje periode

Met Marcel nog even de achter- en zijramen getint, top Marcel, wederom bedankt!

Betere zetels geplaatst, later er nog stoelverwarming ingezet.


DRL's

Geschiedenis
15-12-2012: Aankoop Lupo bij Ecomotive
?: Dashboardkastje plus bekerhouders ingebouwd
?: Rechterzijkant, motorkap plus bumpers laten spuiten
?: OEM electrische ramen plus CV ingebouwd
?: Ramen getint
?: Golf VR6 stoelen met stoelverwarming ingebouwd
17-4-2013 Olie- lucht- interieur en brandstoffilter wissel gedaan
29-5-2013 Distributieriem incl. waterpomp en rollen + versnellingsbak olie vervangen door David (ecomotive)
07-2013: Gereviseerde turbo van C&E turbochargers, EGR deletepipe, Olie + filter, luchtfilter, interieurfilter
07-08-2013: Nieuwe accu Varta Blue Dynamic F17 80Ah accu geplaatst
16-02-2014: Lupo uit voorzorg om laten bouwen bij Samir.
01-03-2014: Schrijfremmen achter gemonteerd.
21-3-2014: Pornoramadak ingebouwd
10-8-2014: CC ingebouwd
11-8-2014; Beide deurvangers vervangen
26-8-2014 - 288.000km :Koppakking vervangen, bouwde druk op in koelsysteem, diverse leidingen koelsysteem vervangen wegens doorroesten, Thermostaat vervangen, Olie + filter vervangen
30-8-2014 - 288.000km(Meetingdag): Schijven en blokken voor vervangen (Zimmermann en TRW blokken), Brandstoffilter vervangen, DRL's ipv mistlampen
11-3-2015 - 292.000km Achter veren vervangen (beide gebroken)
5-6-2015 - 294.500km Thermostaat + koelvloeistof, luchtfilter en interieur filter vervangen
17-6-2015 - 295.000km: Olie Castrol Edge FST 5w-30 + oliefilter vervangen
--------------------------------------
KM standen (ivm terugklokken)
Eerste toelating 06-10-2000
5-2009 bij apk 311.948 (?)
1-12-2010 334000
Import naar NL 09-05-2011 km stand?
27-12-2011 247.271
22-05-2012 258.903
02-07-2012 258.926
15-12-2012 259.000
29-05-2013 266.291
13-10-2013 271.350
10-9-2014 289.000