Voor de rest tikte de 3-cilinder vrolijk verder en zo kon ik leuke dingen doen buiten het normale onderhoud om.
De normale halogeen lampjes voor de kenteken, stads en interieurverlichting vervangen voor LED. Oogt lekker modern en fris. Halogeen H4'tjes vervangen voor aftermarket xenon. Was ook lekker want de originele H4 lampjes leken net waxinelichtjes! Bijna geen licht joh.
Nou, ik vind het toen wel allemaal welletjes.... En heb welgeteld 3 weken zonder update dooregereden.
Toen een cv setje gemonteerd, uit Duitsland via Ebay voor 25 euro.
Kort erna weer via Ebay een set LED-DRL gewonnen, 4 Ledjes per unit. Meteen erna naar de dealer gegaan om de mistlampkapjes te kopen met uitsparring voor de 'mistlampen'
Daarna werd het echt leuk, was namelijk op zoek naar velgen. En gewonnen via Ebay!
Eerst bandjes op de velgen laten draaien door mn neefje:
("Dude, do you see what I see??"
Man, that's some wheelgap!!!

)
Toen ik terug was van vakantie moest ik nog iets doen, namelijk de ophanging vernieuwen. Het leek op een wip met een prostituee op de wallen... Het reed prima, maar het ging van de ene kant naar de andere en het ging allemaal niet strak en was niet zoals het hoorde.....
Dus toen kwam er een schroefset!
Jaaaaa, dit reed gaaf zeg, rete strak! En zag er veel beter uit..
Heb er niet al te lang van mogen genieten want toen begon mijn Luupje mij een beetje in de steek te laten... Het zat even drie weken tegen!
Het begon met een lekke (?) band op 21 oktober 2013 op de terugweg van mijn werk. ANWB heeft toen mijn band opgepompt en er bleek niks aan de hand te zijn. Achteraf ben ik erachter gekomen dat ik die dag dus de canvas in mijn band kapot had gereden waardoor de band op interessante manier bol is gaan staan.
Weekje gereden en een week later zou ik met vriendin, nichtje van haar en mijn zusje naar Duitsland gaan! Moviepark Germany, here we come
Op de terugweg gestopt want door de kapotte band (wist ik achteraf pas) was de auto zo erg gaan trillen dat de moer op de dynamo los is komen te trillen.
Gelukkig hadden we een bungalow huisje in Gees dus konden we snel naar huis om te slapen.
Wegens 'nood' dus een wintersetje gekocht:
En tussendoor wat kleinigheidjes zoals de Arosa Type2 achterlichten, geplastidipde spiegels, logos en interieurdelen, nieuwe radio.
Entoen, BAM!!!!!!! Oem-gti xenon koplampen.
Veel aangepast aan het front om het allemaal passend te krijgen, en dan krijg je dit:
Oem xenon vs aftermarket xenon:
Oem xenon: super lichtbeeld, gebundeld, verspreid van links tot in de berm. en verschrikkelijk veel licht

Aftermarket xenon: vergeleken met halogeen beter licht, grootlicht gaf echt veel licht (naar mijn mening meer dan oem), maar veel strooilicht, vervormd lichtbeeld en nier fatsoenlijk af te stellen. Irritaties bij medeweggebruikers.
Dit somt het zo ongeveer wel op