Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, lichtverklikker reparatie
- Wybren
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
- Echte naam: Wybren
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 07 jun 2001
- Kilometerstand: 450.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: HHW
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
Mocht het nodig zijn bij de 5ton dan weet ik wie ik moet vragen....
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
Gaaf dat je zo trouw bent aan het 3L concept.
Ik voel me een beetje een verrader nu ik mijn A2 verkocht heb...
Vele tonnen plezier Foppe!
Ik voel me een beetje een verrader nu ik mijn A2 verkocht heb...
Vele tonnen plezier Foppe!
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:10
- Echte naam: Albert van Balen
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 325.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
Dat is een hoop werk, maar gelukkig ook een leuk blok om aan te sleutelen. Die stalen bussen in de kop heb ik eerder van gehoord maar nog niet eerder in een kop gemonteerd gezien. Is dat een dure grap geweest of valt dat wel mee?
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
Dat kost wel wat hoor. alleen een koprevisie is ca 600 - 700 euro, dan moet je nog een pakking hebben etc.
Al met al, heeft dit grapje qua onderdelen alleen me ca 1100 euro gekost, maar dan heb ik wel een nieuwe distribituriem, nieuwe oliepomketting, grote beurt, nieuwe filters, gereinigde verstuivers en een zgan kop.
Al met al, heeft dit grapje qua onderdelen alleen me ca 1100 euro gekost, maar dan heb ik wel een nieuwe distribituriem, nieuwe oliepomketting, grote beurt, nieuwe filters, gereinigde verstuivers en een zgan kop.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
Tnx Jeroen, alleen zo moet je je niet voelen hoor, na verloop van tijd maakt ieder zijn eigen keuzes. Ik kan er mee doortuffen omdat ik elke dag nog 160km rij en dan blijft een 3L nog steeds de meest economische auto om te rijden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
De mrb van mijn Rav4 op gas is marginaal duurder, ook na de verhoging per 1 jan.
Per km nu 2 cent duurder (A2 4 cent, Rav 6 cent). Met 25dkm x 2 = €500 per jaar.
Vermoedelijk rij jij ca 50dkm per jaar. Dan rij je je verbouwing er in een jaar weer uit.
Tenzij het alternatief geen Rav4 is maar een Panda op LPG
Per km nu 2 cent duurder (A2 4 cent, Rav 6 cent). Met 25dkm x 2 = €500 per jaar.
Vermoedelijk rij jij ca 50dkm per jaar. Dan rij je je verbouwing er in een jaar weer uit.
Tenzij het alternatief geen Rav4 is maar een Panda op LPG
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Nieuw blok
Geen 50dkm, maar 40dkm, maar idd rij ik het er heel gauw weer uit.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, olie lekkage
Ok, ik heb nogal erge olie lekkage.
Hoe erg, nou, zeg maar de voorkant van het blok was zeik en zeiknat van de olie, van top tot teen en moest er elke week meer dan een halve liter bijvullen.
Je kon goed zien dat de olie aan de rand van de kleppendeksel vandaan komt. Dus die maar weer losgehaald.
Deze foto is gejat van internet overigens, is niet mijn kleppendeksel.
Rambo had al eens hier geroepen dat je de bouten met bussen dan moet vervangen, dus heb die maar eens bekeken:
Links zie je een die veel te strak is aangedraaid, rechts zie je een goede.
Als je goed kijkt, zie je dat de aluminium schacht inelkaar geperst en bolgetrokken is. De vlakke rand staat nu scheef. Zodra de verf eraf gespat is, weet je dat hij vervormd is.
Het bleek dus dat ik de meeste veel te strak had vastgezet:
Drie waren nog okee, de rest was krom en verbogen.
Deze bouten mag je dus ook maximaal met maar 10Nm vastzetten
Ja dat wist ik natuurlijk niet en ik dacht destijds laat ik ze maar extra goed vastdraaien. Niet doen dus, want anders krijg je hetzelfde als ik !
Ook moet je de rubberen pakking, de groef in het kleppendeksel en de rand van je blok goed vetvrij maken met remmenreiniger, anders kan het hierlangs nog zweten/lekken.
In hoeverre je hier last van hebt met goede bouten geen idee, maar ik heb het in ieder geval brandschoon gemaakt natuurlijk.
Ik heb er andere bouten ingezet en nu is het hopen dat het opgelost is. Je zou zeggen van wel, maar het is nog wel even afwachten of het nu opgelost. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.
Hoe erg, nou, zeg maar de voorkant van het blok was zeik en zeiknat van de olie, van top tot teen en moest er elke week meer dan een halve liter bijvullen.
Je kon goed zien dat de olie aan de rand van de kleppendeksel vandaan komt. Dus die maar weer losgehaald.
Deze foto is gejat van internet overigens, is niet mijn kleppendeksel.
Rambo had al eens hier geroepen dat je de bouten met bussen dan moet vervangen, dus heb die maar eens bekeken:
Links zie je een die veel te strak is aangedraaid, rechts zie je een goede.
Als je goed kijkt, zie je dat de aluminium schacht inelkaar geperst en bolgetrokken is. De vlakke rand staat nu scheef. Zodra de verf eraf gespat is, weet je dat hij vervormd is.
Het bleek dus dat ik de meeste veel te strak had vastgezet:
Drie waren nog okee, de rest was krom en verbogen.
Deze bouten mag je dus ook maximaal met maar 10Nm vastzetten
Ja dat wist ik natuurlijk niet en ik dacht destijds laat ik ze maar extra goed vastdraaien. Niet doen dus, want anders krijg je hetzelfde als ik !
Ook moet je de rubberen pakking, de groef in het kleppendeksel en de rand van je blok goed vetvrij maken met remmenreiniger, anders kan het hierlangs nog zweten/lekken.
In hoeverre je hier last van hebt met goede bouten geen idee, maar ik heb het in ieder geval brandschoon gemaakt natuurlijk.
Ik heb er andere bouten ingezet en nu is het hopen dat het opgelost is. Je zou zeggen van wel, maar het is nog wel even afwachten of het nu opgelost. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, olie lekkage
Heb je het blok nog gereinigd met ontvetter? Sommige wasboxen hebben deze optie, kan je controleren of je lekkage echt weg is.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, olie lekkage
Jazeker,. Ik gebruik altijd dasty, of een andere vergelijkbare ontvetten. Even inspuiten en voorzichtig afspuiten.
Het blok is nog steeds hartstikke droog en schoon
Ben weer blij
Het blok is nog steeds hartstikke droog en schoon
Ben weer blij
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, olie lekkage
Super! Nu de dijk maar weer afknorren!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Hallo allemaal,
Hier ben ik weer even, dit keer met een niet zo goed bericht. Mijn A2'tje heeft helaas een ongeluk gehad. Het was slecht zicht, waardoor een bocht te ruim is genomen en een lantaarnpaal is geraakt.
De politie is erbij geweest.
Bumper, motor, rechtervoor spatbord, rechtervoorwiel, draagarm, en de wielophanging moet allemaal vervangen worden.
En ook beide airbags zijn geploft.
Uiteindelijk is ie afgesleept.
Hij heeft het toch maar 510.000km volgehouden, de koets is zelfs nog recht, maar dit wordt toch te duur om te repareren.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een andere auto, even overwogen om weer een A2 te nemen, want het is nog steeds de meest goedkope manier om te rijden, maar uiteindelijk gekozen voor een Seat Ibiza op LPG. LPG is nl. ook erg voordelig om te rijden en ben eigenlijk wel toe aan iets anders.
Dus helaas mannen, Mijn 3L tijdperk is iets vroeger dan vewacht aan mijn einde gekomen. Ik heb altijd geroepen dat ik de 7 ton wilde halen en als de Corona geen roet in het eten had gegooid, had ik de 6 ton denk ik ook nog wel gehaald. Motorisch had het geen probleem geweest, want het motortje en het bakkie is nog prima in orde.
Hier ben ik weer even, dit keer met een niet zo goed bericht. Mijn A2'tje heeft helaas een ongeluk gehad. Het was slecht zicht, waardoor een bocht te ruim is genomen en een lantaarnpaal is geraakt.
De politie is erbij geweest.
Bumper, motor, rechtervoor spatbord, rechtervoorwiel, draagarm, en de wielophanging moet allemaal vervangen worden.
En ook beide airbags zijn geploft.
Uiteindelijk is ie afgesleept.
Hij heeft het toch maar 510.000km volgehouden, de koets is zelfs nog recht, maar dit wordt toch te duur om te repareren.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een andere auto, even overwogen om weer een A2 te nemen, want het is nog steeds de meest goedkope manier om te rijden, maar uiteindelijk gekozen voor een Seat Ibiza op LPG. LPG is nl. ook erg voordelig om te rijden en ben eigenlijk wel toe aan iets anders.
Dus helaas mannen, Mijn 3L tijdperk is iets vroeger dan vewacht aan mijn einde gekomen. Ik heb altijd geroepen dat ik de 7 ton wilde halen en als de Corona geen roet in het eten had gegooid, had ik de 6 ton denk ik ook nog wel gehaald. Motorisch had het geen probleem geweest, want het motortje en het bakkie is nog prima in orde.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Dat is even goed klote!
Seat ibiza rijdt ook erg lekker en best zuinig, wij hebben een Ibiza 1.0 station gehad. Nu hebben we een Renault Scenic uit 2015; saai, maar we rijden ook bijna niet.
Af en toe zie ik nog wel eens een 3L rijden, doet altijd nog een klein beetje pijn...
Natuurlijk ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar.
Seat ibiza rijdt ook erg lekker en best zuinig, wij hebben een Ibiza 1.0 station gehad. Nu hebben we een Renault Scenic uit 2015; saai, maar we rijden ook bijna niet.
Af en toe zie ik nog wel eens een 3L rijden, doet altijd nog een klein beetje pijn...
Natuurlijk ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar.
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Hallo Foppe, balen man, jouw A2 was de beste van het hele forum en volgens mij ook van heel Nederland. Veel succes met de nieuwe auto toegewenst!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Ik krijg een dejavu
komt me bekend voor deze situatie.
Maar de cirkel is bijna weer rond, want Tiemen heeft het over een Ibiza station. laat ik die nou precies zo een hebben.
Wel met DSG uiteraard
@Foppe Iets voor jou? een Ibiza
komt me bekend voor deze situatie.
Maar de cirkel is bijna weer rond, want Tiemen heeft het over een Ibiza station. laat ik die nou precies zo een hebben.
Wel met DSG uiteraard
@Foppe Iets voor jou? een Ibiza
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Thanks mannen, het is inderdaad balen en even slikken.
Ik heb hem altijd goed onderhouden, wat ervoor gezorgd heeft, het is altijd een betrouwbare auto geweest.
Een ibiza heb ik al Johan een hatcback met 1.2 TSI motor lekker pittig karretje met 105pk. Volgende week gaat er LPG in, ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden.
Ik heb hem altijd goed onderhouden, wat ervoor gezorgd heeft, het is altijd een betrouwbare auto geweest.
Een ibiza heb ik al Johan een hatcback met 1.2 TSI motor lekker pittig karretje met 105pk. Volgende week gaat er LPG in, ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Oh ja man, die koprol die jij hebt gedaan met jou A2, dat was wat zeg.
De koets was nog vrijwel intact, moet je nagaan hoe stevig de alu koets is.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Ondertussen ben ik de goede onderdelen van mijn ouwe A2'tje aan het verkopen: Marktplaats A2
Zie je iets staan, of mocht je ergens anders interesse in hebben, laat het maar weten.
Zie je iets staan, of mocht je ergens anders interesse in hebben, laat het maar weten.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- JHL
- 3L Maat
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:53
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 280.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Premium diesel
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, einde oefening
Jammer zeg, mooi dat je er zelf goed vanaf gekomen bent.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, nieuwe A2
Hallo mannen,
het bloed kruipt waar het niet gaan kan en toevallig liep ik tegen deze A2 aan.
Hij was van Jan Vriendje (die vroeger een rode Lupo met 800.000 op de teller had staan). Puur toeval dat dit dezelfde kleur is.
De versnellingsbak was kapot en daardoor niet meer rendabel om te repareren. Ik heb nog een goede versnellingsbak liggen en heb hem voor een mooi prijsje over kunnen nemen.
De verschillen met mijn oude A2 is, dat deze stoelverwarming heeft, geen stuurbekrachtiging en aftermarket parking distance control. Ook hebben de sleutels geen afstandsbediening, maar ik heb de sleutels, contactslot en deurslot nog van mijn vorige A2 en die kan ik mooi overbouwen.
Intussen is dit toch best een flink project aan het worden, ik heb hem al een maandje en heb het volgende al aan de auto gedaan:
- versnellingsbak vervangen
- bakolie ververst
- nieuwe koppeling
- nieuwe geleidebus
- nieuwe olie + filter vervangen grote beurt
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe interieurfilter
- nieuwe distributieriem + waterpomp
- basisafstelling
- remolie ververst
- nieuwe remschakelaar
- nieuwe voorbanden, (waren versleten)
- EGR afgedopt middels Bart buis
- 3e zonneklepje
- kortsluiting SB38 bij airco pomp gerepareerd
- gebroken achterveer vervangen
- apk
- vervangen dashboardkastje (hendel afgebroken)
- vervangen stuurkolom & slot & comfort module (originele sleutels met afstandsbediening inbouwen)
- gangsteller lekkage gefixed
- verwarming gefixed (is soms erg heet)
- Ruitenwisser gefixed (ze wissen niet)
- remtrommels achter nakijken
Het volgende staat gepland om nog te doen:
- brandstoffilter vervangen
- airco opnieuw afvullen
- vervangen bumper (deze bumper heeft een tikkie gehad en heb de vorige nog)
- grotere 49lt tank inbouwen (heb de vorige nog)
- uitlaat freeflow monteren (heb de vorige nog)
Als alles gedaan is, is ie weer in top conditie en kan ie weer een hele tijd mee
het bloed kruipt waar het niet gaan kan en toevallig liep ik tegen deze A2 aan.
Hij was van Jan Vriendje (die vroeger een rode Lupo met 800.000 op de teller had staan). Puur toeval dat dit dezelfde kleur is.
De versnellingsbak was kapot en daardoor niet meer rendabel om te repareren. Ik heb nog een goede versnellingsbak liggen en heb hem voor een mooi prijsje over kunnen nemen.
De verschillen met mijn oude A2 is, dat deze stoelverwarming heeft, geen stuurbekrachtiging en aftermarket parking distance control. Ook hebben de sleutels geen afstandsbediening, maar ik heb de sleutels, contactslot en deurslot nog van mijn vorige A2 en die kan ik mooi overbouwen.
Intussen is dit toch best een flink project aan het worden, ik heb hem al een maandje en heb het volgende al aan de auto gedaan:
- versnellingsbak vervangen
- bakolie ververst
- nieuwe koppeling
- nieuwe geleidebus
- nieuwe olie + filter vervangen grote beurt
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe interieurfilter
- nieuwe distributieriem + waterpomp
- basisafstelling
- remolie ververst
- nieuwe remschakelaar
- nieuwe voorbanden, (waren versleten)
- EGR afgedopt middels Bart buis
- 3e zonneklepje
- kortsluiting SB38 bij airco pomp gerepareerd
- gebroken achterveer vervangen
- apk
- vervangen dashboardkastje (hendel afgebroken)
- vervangen stuurkolom & slot & comfort module (originele sleutels met afstandsbediening inbouwen)
- gangsteller lekkage gefixed
- verwarming gefixed (is soms erg heet)
- Ruitenwisser gefixed (ze wissen niet)
- remtrommels achter nakijken
Het volgende staat gepland om nog te doen:
- brandstoffilter vervangen
- airco opnieuw afvullen
- vervangen bumper (deze bumper heeft een tikkie gehad en heb de vorige nog)
- grotere 49lt tank inbouwen (heb de vorige nog)
- uitlaat freeflow monteren (heb de vorige nog)
Als alles gedaan is, is ie weer in top conditie en kan ie weer een hele tijd mee
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers