Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Mn luupje is helaas afgekeurd omdat de accu los staat. Nou heb ik die inderdaad 2 jaar geleden vervangen, maar dat is al 2 keer door de keuring gekomen. Hij staat gewoon achterin in de accu bak, maar hoe hoor je die dan vast te zetten? De vorige stond precies op dezelfde manier...
Tips?
Tips?
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Normaal zit er een stale plaat in de bak geschroefd. Hierop komt de accu te staan met een klem.
Ook te zien in mijn topic http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=14&start=440#p48479, bij het vernieuwen van de accu
Ook te zien in mijn topic http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=14&start=440#p48479, bij het vernieuwen van de accu
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
de accu zit achterin net zo vast als voorin door middel van een beugel die over de onderste rand van de accu vastgezet word.
aan de andere kant schuif je eerst de accu onder een vaste soort van hoekplaat en daarna gaat de andere losse beugel erop en word meestal door middel van een bout vastgezet.
aan de andere kant schuif je eerst de accu onder een vaste soort van hoekplaat en daarna gaat de andere losse beugel erop en word meestal door middel van een bout vastgezet.
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Apart, die beugel zit er bij mij niet bij, misschien omdat het een deense lupo is...
heb het opgelost met een spanbandje, ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen bij de herkeuring
Ook vreemd dat hij al al iets van 4 keer is goedgekeurd!
heb het opgelost met een spanbandje, ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen bij de herkeuring
Ook vreemd dat hij al al iets van 4 keer is goedgekeurd!
- Pluto
- 3L Maat
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15 feb 2016, 21:20
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Kilometerstand: 333.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Fryslân
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Ja, bij Deense 3L's zit de accu met een "BØGEL" vast !David3L schreef:Apart, die beugel zit er bij mij niet bij, misschien omdat het een deense lupo is...
Jazzblue 3L-ish Lupo TDI 208 Kw, 532 Nm
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Ik ben weer vele kilometers verder! Heb inmiddels 100.000 km met mijn lupo gereden. Onlangs de distributieriem vervangen, en ik had een kapotte wiellager, nadat ik iets te enthousiast door een iets te diepe goot was gereden.
Bij welke kilomterstand is de versnellibgsbak aan vervanging toe? Ik zit nu op 185.000, en mn 2e distrubutieriem. Ik merk dat hij langzasm in zn achteruit gaat, de andere versnellingen zijn geen probleem.
Bij welke kilomterstand is de versnellibgsbak aan vervanging toe? Ik zit nu op 185.000, en mn 2e distrubutieriem. Ik merk dat hij langzasm in zn achteruit gaat, de andere versnellingen zijn geen probleem.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Wanneer is de basisinstelling voor het laatst gedaan David?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Bij 185.000 hoeft de bak nog niet aan vervanging toe te zijn, maar alles hangt af van het gedane onderhoud. In de link onder mijn bericht vind je de onderhoudshistorie van mijn Lupo, die qua leeftijd naast die van jou op de productieband gestaan kan hebben.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Basis instellingen worden regelmatig gedaan, en hebben geen effect op het langzaam in zn achteruit gaan.
Ik ben vorige week door de 200.000 km barrière gereden
Ik heb weer een nieuwe uitdaging, mn sigarettenaansteker plug geeft geen spanning meer.
Ik vermoed dat het hiermee samenhangt:
Dit is onder het dashboard aan de bijrijderszijde. Bij het uploaden is de foto kennelijk op zijn kop gezet
Maar ik ben er nog niet achter waar die kabel hoort te zijn aangesloten. Ik heb al geprobeerd hem tegen de carrosserie te houden, maar daardoor ging de aanstekerplug niet werken, al kan het zijn dat ik geen goed contact had gemaakt. Weet iemand de oplossing? Alvast bedankt!
Ik ben vorige week door de 200.000 km barrière gereden
Ik heb weer een nieuwe uitdaging, mn sigarettenaansteker plug geeft geen spanning meer.
Ik vermoed dat het hiermee samenhangt:
Dit is onder het dashboard aan de bijrijderszijde. Bij het uploaden is de foto kennelijk op zijn kop gezet
Maar ik ben er nog niet achter waar die kabel hoort te zijn aangesloten. Ik heb al geprobeerd hem tegen de carrosserie te houden, maar daardoor ging de aanstekerplug niet werken, al kan het zijn dat ik geen goed contact had gemaakt. Weet iemand de oplossing? Alvast bedankt!
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Haha het was de zekering
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Het motorlampje gaat tegenwoordig regelmatig aan. Storingen uitgelezen, het is de koelvloeistof temperatuur sensor. Heeft iemand een linkje naar een how-to om die te vervangen?
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
David, die is bijzonder makkelijk om te vervangen alleen is het wat gepriegel om erbij te komen. Kijk even in de how-to's of er een beschrijving voor is.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Ik had in de howto's niets gevonden, wel een filmpje voor een polo. Neem aan dat de procedure hetzelfde is, hooguit de locatie anders. Ik ga straks even kijken of ik de plaatsing in de lupo kan vinden en zo'n sensor bestellen.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
De sensor is zo goed als hetzelfde, alleen een andere plek. Ik dacht in de slang ergens, hier kom je wel uit.
Misschiennog wel handig om eerst de bedrading naar de sensor te controleren. Hier wil ook wel eens een draadbreuk in zitten.
Misschiennog wel handig om eerst de bedrading naar de sensor te controleren. Hier wil ook wel eens een draadbreuk in zitten.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Ik heb het veravangen van de T-sensor nog niet aangedurfd
Het schijnt ook dat er twee sensoren zijn? Misschien dat ik dit toch maar door de garage laat doen.
Verder nog een vraag. Ik heb zelf ooit de type 1 bekerhouder ingebouwd. Nu wil ik hem er tijdelijk uithalen, er is koffie met suiker in gekomen en dat ding plakt helemaal, en de bekerhouder gaat nog maar moeilijk open. Ik dacht, zo gepiept, maar het valt vies tegen. Inmiddels de radio eruit gehaald, de beugel voor de radio ook, maar nog zit de bekerhouder muurvast. Moet je deze via de zijkanten nog losmaken, zoals een autoradio?
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Niemand die weet hoe je de bekerhouder Type I verwijderd? Er was ooit zelfs een hele how to voor, maar die is onvindbaar ...
- JHL
- 3L Maat
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:53
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 280.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Premium diesel
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Nope, heb hier alleen een type2.
misschien kun jij hier iets in erkennen hoe het vast zit?
Bekerhouder demonteren
Bekerhouders type 1 + 2 inbouwen
misschien kun jij hier iets in erkennen hoe het vast zit?
Bekerhouder demonteren
Bekerhouders type 1 + 2 inbouwen
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Voor JHL is niets onvindbaar!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Helaas... Ik had die topics al doorgespit. Zeer frustrerend, ik rijd al een paar weken zonder radioJHL schreef: ↑09 apr 2020, 16:32 Nope, heb hier alleen een type2.
misschien kun jij hier iets in erkennen hoe het vast zit?
Bekerhouder demonteren
Bekerhouders type 1 + 2 inbouwen
Gelukkig hoef ik tegenwoordig niet zoveel in de auto te zitten...
-
- 3L Makker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
- Echte naam: David
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 103.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Eindhoven
Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken
Heeft er iemand tips om aan een nieuwe drukaccumulator te komen? Dit onderdeel lijkt niet meer te worden gemaakt...
De artikelcode is 6n0142433
De artikelcode is 6n0142433