reichbus schreef:Oei. Dan zou ik toch een probleem hebben met het vinden van een goede auto ben ik bang.campr schreef:Een auto mag nooit meer kosten dan een netto maandsalaris![]()
![]()
Introductie Robert.
- Niek
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.

-
campr
- 3L Makker

- Echte naam: Robert
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
F**ck!
Ben ik net bij de dealer geweest voor wat serieuse liefde, (wel 2500 hartjes*, meer dan ik voor de auto betaald had!) en dacht ik eindelijk rond te zijn en een betrouwbare auto te hebben krijg ik vandaag van mijn vrouw een telefoontje dat ie niet meer schakeld!
Niet meer schakeld? Het is notabene een omgebouwde naar handbak!!!!
Tot nu heb ik de volgende informatie:
En op mijn werk gaat het ook al zo lekker vandaag. Gewoon echt een k*tdag dus!
AAAAARG
* De beurt bij de dealer bevatte ook een nieuwe airbag computer (~700 hartjes), omdat de origine handbak ombouwer bij het boren van de gaten voor de schakelstangen, de airbag computer op 2 plekken had doorboord!
Ben ik net bij de dealer geweest voor wat serieuse liefde, (wel 2500 hartjes*, meer dan ik voor de auto betaald had!) en dacht ik eindelijk rond te zijn en een betrouwbare auto te hebben krijg ik vandaag van mijn vrouw een telefoontje dat ie niet meer schakeld!
Niet meer schakeld? Het is notabene een omgebouwde naar handbak!!!!
Tot nu heb ik de volgende informatie:
- "Hij deed op de snelweg raar, schakelde moeilijk"
"Toen ik op de parkeerplaats was heb ik even lopen schakelen (met ingetrapte koppeling), en toen voelde de pook losjes, alsof er geen weerstand meer was"
"Ik heb geprobeerd weg te rijden, maar toen ik hem in zijn achteruit zette, had ik de eerste versnelling te pakken"
"De berger heeft onder de auto lopen kijken, maar was van gedachte dat het niet aan de pook of de verbindingen naar de bak lag. Hij denkt dat het probleem in de bak ligt"
En op mijn werk gaat het ook al zo lekker vandaag. Gewoon echt een k*tdag dus!
AAAAARG
* De beurt bij de dealer bevatte ook een nieuwe airbag computer (~700 hartjes), omdat de origine handbak ombouwer bij het boren van de gaten voor de schakelstangen, de airbag computer op 2 plekken had doorboord!
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Ik zit even snel door je topic te lezen om mijn geheugen weer op te frissen. Het beeld dat ik heb is dat de ombouw naar handschakel niet helemaal of helemaal niet deskundig is gebeurd. Waarbij:
1: ik hoop dat ik nu niet onwetend en onbedoeld een Handschakelgod aan het beledigen ben;
2: natuurlijk ook de situatie niet honderd procent in kan schatten hier van achter de pc.
Sam gaf heel in het begin van dit draadje aan dat de bak door hem gereviseerd is. Ik weet niet hoe lang dat nu is geleden, maar dan zou ik daar niet als eerste van uit gaan. Ook al niet, omdat dat denk ik in die contreien je duurst mogelijke reparatie is.
Zelf heb ik met mijn eigen handschakel een keer gehad dat ik niet meer kon schakelen naar zijn vijf. Nadat ik ouderwetsch in zijn vier naar Sam toe ben gereden zijn we er achter gekomen dat de motorsteun los zat. Toen die vast zat kon ik alle versnellingen weer gebruiken. Daarna is Sam nog onder de auto gaan toveren en ontdekte ook nog dat er van de schakelsteun nog schroeven ontbraken. Nadat die waren vast gezet heeft hij de boel verder afgesteld en schakelde hij weer als boter.
Mijn advies: ga als het enigszins kan naar Sam met die auto en laat hem er naar kijken. Hij doet dat ook nog eens voor heel schappelijke tarieven.
1: ik hoop dat ik nu niet onwetend en onbedoeld een Handschakelgod aan het beledigen ben;
2: natuurlijk ook de situatie niet honderd procent in kan schatten hier van achter de pc.
Sam gaf heel in het begin van dit draadje aan dat de bak door hem gereviseerd is. Ik weet niet hoe lang dat nu is geleden, maar dan zou ik daar niet als eerste van uit gaan. Ook al niet, omdat dat denk ik in die contreien je duurst mogelijke reparatie is.
Zelf heb ik met mijn eigen handschakel een keer gehad dat ik niet meer kon schakelen naar zijn vijf. Nadat ik ouderwetsch in zijn vier naar Sam toe ben gereden zijn we er achter gekomen dat de motorsteun los zat. Toen die vast zat kon ik alle versnellingen weer gebruiken. Daarna is Sam nog onder de auto gaan toveren en ontdekte ook nog dat er van de schakelsteun nog schroeven ontbraken. Nadat die waren vast gezet heeft hij de boel verder afgesteld en schakelde hij weer als boter.
Mijn advies: ga als het enigszins kan naar Sam met die auto en laat hem er naar kijken. Hij doet dat ook nog eens voor heel schappelijke tarieven.

-
campr
- 3L Makker

Wat bleek nu? Gescheurde schakel kabel/stang. Wel in de duw richting nog iets doen, maar in de trek-richting ho maar. Dealer: 110+80 euro. Ebay: 40 euro voor beide.
Nu alleen even wachten tot die binnenkomt.
Excuus voor het storm in een glas water. Trouwens had die routemobiel het natuurlijk helemaal mis.
Nu alleen even wachten tot die binnenkomt.
Excuus voor het storm in een glas water. Trouwens had die routemobiel het natuurlijk helemaal mis.
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Kijk dat is goed nieuws.. geen extreme problemen dus.
Maar welke wuppy maakt gaatjes in een auto, zonder te kijken wat er achter/boven zit?
Zonde van de airbag kast, niet goedkoop zoals je al ervaren hebt...
Zelf er in gezet? Of laten doen?
Maar welke wuppy maakt gaatjes in een auto, zonder te kijken wat er achter/boven zit?
Zonde van de airbag kast, niet goedkoop zoals je al ervaren hebt...
Zelf er in gezet? Of laten doen?
-
campr
- 3L Makker

Laten doen bij de dealer, want de ECU en de airbag computer moeten elkaar kennen. Dus er moet het e.e.a. geprogrammeerd worden. Uiteindelijk was ik voor die beurt ongeveer 2500 euro kwijt.
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Dat is nieuw voor me.. dat ze elkaar moeten kennen.
Heb er nu een 6 tal vervangen voor identieke model en software nummers zonder problemen..
Blijft een priegel klusje, maar mooi dat het nu weer werkt.
Heb er nu een 6 tal vervangen voor identieke model en software nummers zonder problemen..
Blijft een priegel klusje, maar mooi dat het nu weer werkt.