zie het als een soort vliegtuig motor.
door de propellor werking ben ik nu aan het testen of de snelheid en zuinigheid omhoog kan gaan.
voor deel van een grote accu en een grote dynamo. heb nu dus een hybrid diesel lupo
Emiel heeft niets toegevoegd, ik heb een draadje gesoldeerd.
Nee het was in het kader van Emiel zijn CC project. we hebben de fan aan zijn relais aangesloten en getest.
CC doet het nog niet, vrijdag weer even verder testen en zoeken.
vandaag stond in de planning om even de achterremmen na te lopen, rechts liep wat stroever
Dus alles los, en alles nagekeken.
daarna verder met rechts voor. hier was een lager dood gaan het gaan.
dat begon mij behoorlijk te irriteren.
Maar het probleem met lagers vervangen, is dat je daarna moet uitlijnen omdat je de wielnaaf van de veerpoot haalt.
nu even als test de complete demper los maken ipv de naaf. en het werkt.
is wel een 2 mans klus, immers moet het hele pakket 2x onder de pers, maar het is prima gelukt.
nu alles weer terug, en heerlijk rijden:)
onluchten nadat de remmen los waren ging weer shit.
mijn auto heeft de voorkeur naar een echt handmatige ontluchting. ook met het apparaat van david haalt hij er niet alle lucht uit.
handmatig al weer stukken beter gekregen
tja en een airco lekage, niet heel groot maar groot genoeg om leeg te zijn...na een tijdje
Wees blij dat je auto zoveel onderhoud nodig heeft Emiel, anders weet je niet wat je met al die vrije tijd aan moet. Tenzij je een tweede baan vindt ofzo
Ik lees "probleem met de achterremmen dus alles loshalen" ... en zie een plaatje van een leeg gat waar de voorwielophanging moet zitten
Ohwkeejjjjjjjj , dat is wel heel erg veel alles loshalen .....
Gelukkig werd daarna duidelijk dat het voorwiellager vervangen moest worden. En inderdaad, om uitlijnen te voorkomen kan je dan het hele MacPherson pakket loshalen.
Oud truukje wat misschien wat omslachtig is, maar inderdaad uitlijnen voorkomt.
In en uitpersen is ff wat minder makkelijk maar werkt prima. Zelf destijds ook wel eens zo gedaan, toen ik nog BYMonteur was
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Ik kijk daar niet meer van op. Als Emiel zegt dat zijn ruitenwissers voor gerepareerd moeten worden begint hij de kofferbak te demonteren en daarna wisselt hij de tank om voor een andere om uiteindelijk bij de ruitenwissers uit te komen. Hij is nog erger dan ik.
klein lekje hier en daar, nu weer dicht (als ik mazzel heb) en gevuld
vcds geeft geen fouten, en geeft als status dat de aircopomp loopt.
Maar koud wordt hij niet, dus vermoedelijk toch pomp stuk... nu weer ik gelukkig nog een pompje te vinden.
dus vermoedelijk in de toekomst zal dit wel gaan werken.
verder weer een super upgrade gedaan, en zonder dat ik ook maar een draadje moest doortrekken.
gewoon plug and play. mag ook wel een keer...
Ter info, wanneer op contact altijd verwarmd, werkt niet via de achteruit verwarmings schakelaar.
Wolf schreef:Ruitensproeierverwarming ? --> winterpakket ?
si, de voorbereiding zat al fabrieksaf in de auto (nou ja voorbereiding. 12v geschakeld op contact)
dus nu de verwarmde sproeikopjes en kabels uit een sloop lupo getrokken en geïnstalleerd.
zo, mijn lupo en ik hebben een nieuw spelletje bedacht,
het is een kleine variatie op het volgende filmpje
[youtube][/youtube]
mijn rechter deur motor is stuk (of stuk aan het gaan)
en opent dus niet altijd meer.
Wanneer ik van binnen uit via de hendel de deur wil ontgrendelen, sluit hij hem 0.5 sec daarna gewoon weer.
dus pinnetje omhoog, en pinnetje naar beneden.
Net maar een nieuwe unit besteld, en hoop dat deze volgende week een beetje snel binnen is.
daarnaast bezig met de keuze voor de nieuwe zomerband, mijn huidige dunlop streetresponse zijn met 30dkm op (winterkm op winterset er niet eens afgehaald, dus werkelijk minder km)
en was/ben een beetje aan het tobbe over welke band.
conti eco3 in de maat 155/65r14. maar ik neig meer naar de 165/65r14 eco5. beter, nieuwer, en het past.
Daarnaast ben ik voorbereidingen aan het treffen voor een nieuwe aanwinst in de familie.
Mijn ouders hebben een 2014 (model 2015) vw Polo 1.4TDI DSG7 highline gekocht.
3 cilinder, 7 traps DSG, lekkere auto.
Maar er moeten een paar dingen veranderen,
1 en 2 kunnen makkelijk zijn, de auto is reeds voorzien van 2 sensors tegen de voorruit. zou dus zomaar een inbouw van een nieuwe lichtschakelaar zijn en aanzetten via vcds.
3 is lastiger. Mijn moeders grootste ergenis is een niet up to date navigatie systeem. en eigenlijk zijn alle fabrieks systemen niet up to date.
misschien 1 keer per jaar een update, a 129 euro. Dat is gewoon waarde loos.
Dus het zou kunnen dat het een losse tomtom gaat worden,, maar ook die is niet echt up to date.
Dan kan er nog via de media aansluiting een 1000euro kastje aangesloten worden,, en heb je navigatie, maar vrees niet beter dan fabrieks af.