Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, lichtverklikker reparatie
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, hier is mijn A2
Bij de Passat niet Foppe, wel microfoon en andere dingen, maar climate gebeurde allemaal via de bedieningspaneel zelf, daar zat de sensor, of iig in t dash.
Low is a lifestyle..
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, hier is mijn A2
Tijdens de verkoop van de Lupo wat niet doorging
heb ik ook de achterremmen laten vervangen bij David.
Het was allemaal nl. flink versleten achter en David heeft nieuwe stalen trommels met nieuwe remvoeringen en nieuwe handremkabels geplaatst.
Het zit toch een beetje aan de strakke kant, en wordt best heet. De velgen worden ook warm. Zo valt er dus geen lange afstanden mee te rijden.
Ik heb gisteren de remvloeistof vervangen en vanochtend de remvoeringen iets opgeschuurd. Dit opschuren heeft wel wat geholpen, maar het wordt nog steeds iets te warm.
Wat wel jammer was, is dat ik een poetsbeurtje van Jaouad heb af moeten zeggen, voor vandaag. Anders hadden hier mooie nieuwe foto's gestaan nu van een mooie glimmende delphin grau A2'tje.
Ik ga er toch even mee terug naar David, misschien is er iets met het mechanisme aan de hand.
Het was allemaal nl. flink versleten achter en David heeft nieuwe stalen trommels met nieuwe remvoeringen en nieuwe handremkabels geplaatst.
Het zit toch een beetje aan de strakke kant, en wordt best heet. De velgen worden ook warm. Zo valt er dus geen lange afstanden mee te rijden.
Ik heb gisteren de remvloeistof vervangen en vanochtend de remvoeringen iets opgeschuurd. Dit opschuren heeft wel wat geholpen, maar het wordt nog steeds iets te warm.
Wat wel jammer was, is dat ik een poetsbeurtje van Jaouad heb af moeten zeggen, voor vandaag. Anders hadden hier mooie nieuwe foto's gestaan nu van een mooie glimmende delphin grau A2'tje.
Ik ga er toch even mee terug naar David, misschien is er iets met het mechanisme aan de hand.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- foppe
- 3L Vriendenteam

Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, hier is de Rassel chip
Oh de remmetjes was ik alweer vergeten. Alles was toch goed hoor, een nieuw setje zit vaak vrij strak. Ik heb de remvoering 2 a 3 kee licht opgeschuurd en het probleem was opgelost.
Maaarrrrr... Vandaag was onze Rasselman even op bezoek. Hij heeft mijn ECU van nieuwe inhoud voorzien, Nu heb ik een werkende Cruise control maar heb hem nu ook laten chippen
Bij een audi ECU blijkt kun je 3 mappings programmeren, dat had Rassel nog niet eerder bij een 3L gezien, maar bij mij dus wel
Ik heb in de eerste mapping gewoon het origineel zitten, ca 62pk geloof ik.
in de 2e mapping zit ca 90 pk (meeste uitgeleverd)
in de 3e mapping zit nu ca 95pk (heeft ie zelf ook in de lupo)
Dit kun je kiezen met vagcom, gewoon codering veranderen naar 2,3 of 5 en hop het is overgeschakeld.
Dus wij samen een stukkie rijden met de 3e mapping en merkte meteen onderin een stuk meer trekkracht. Bovenin merkte ik maar weinig en riep ook dat bovenin zeker weinig veranderd was. Nou dat valt wel mee hoor zei onze Wesley, het vermogen is nu ongeveer 95pk bij 3700 toeren en dat is toch de helft meer. Het gaat alleen nu zo geleideijk, dat je het minder goed merkt.
de 2e mapping is dus door hem het meeste uitgeleverd, maar ik heb hem nu de 3e mapping staan. Wessel zei dat deze zo lekker soepel trekt en dat rijdt zo ontzettend lekker.
Nou ik moet zeggen, hij heeft niets te veel gezegd. vanavond ben ik effe een stukkie naar Alkmaar gaan rijden en weer terug. Ik rij lekker rustig en trek altijd rustig op. Je merkt stationair al dat het motor iets rustiger loopt en dat alleen geeft al een goed gevoel. Als je wegrijd, begint hij zo soepel en geleidelijk op te trekken, maar lekker stevig en niet te fel. En bij elke keer schakelen pakt ie veel beter op, geen turbolag meer.
Toen ik ging optrekken op de invoegstrok op de randweg, merkte ik het verschil ineens heel goed. Bij 80-90 trekt ie lekker stevig door en je zit zo boven de 110.
Wesley bedankt hoor top gedaan
Het rijdt zo lekker nu, heerlijk gewoon. Ik rij morgen met plezier naar mijn werk .
Maaarrrrr... Vandaag was onze Rasselman even op bezoek. Hij heeft mijn ECU van nieuwe inhoud voorzien, Nu heb ik een werkende Cruise control maar heb hem nu ook laten chippen
Bij een audi ECU blijkt kun je 3 mappings programmeren, dat had Rassel nog niet eerder bij een 3L gezien, maar bij mij dus wel
Ik heb in de eerste mapping gewoon het origineel zitten, ca 62pk geloof ik.
in de 2e mapping zit ca 90 pk (meeste uitgeleverd)
in de 3e mapping zit nu ca 95pk (heeft ie zelf ook in de lupo)
Dit kun je kiezen met vagcom, gewoon codering veranderen naar 2,3 of 5 en hop het is overgeschakeld.
Dus wij samen een stukkie rijden met de 3e mapping en merkte meteen onderin een stuk meer trekkracht. Bovenin merkte ik maar weinig en riep ook dat bovenin zeker weinig veranderd was. Nou dat valt wel mee hoor zei onze Wesley, het vermogen is nu ongeveer 95pk bij 3700 toeren en dat is toch de helft meer. Het gaat alleen nu zo geleideijk, dat je het minder goed merkt.
de 2e mapping is dus door hem het meeste uitgeleverd, maar ik heb hem nu de 3e mapping staan. Wessel zei dat deze zo lekker soepel trekt en dat rijdt zo ontzettend lekker.
Nou ik moet zeggen, hij heeft niets te veel gezegd. vanavond ben ik effe een stukkie naar Alkmaar gaan rijden en weer terug. Ik rij lekker rustig en trek altijd rustig op. Je merkt stationair al dat het motor iets rustiger loopt en dat alleen geeft al een goed gevoel. Als je wegrijd, begint hij zo soepel en geleidelijk op te trekken, maar lekker stevig en niet te fel. En bij elke keer schakelen pakt ie veel beter op, geen turbolag meer.
Toen ik ging optrekken op de invoegstrok op de randweg, merkte ik het verschil ineens heel goed. Bij 80-90 trekt ie lekker stevig door en je zit zo boven de 110.
Wesley bedankt hoor top gedaan
Het rijdt zo lekker nu, heerlijk gewoon. Ik rij morgen met plezier naar mijn werk .
- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Lekker he? Zo'n chipje! kan die Rasselman wel! 
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Homer
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: Rene
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Contacteer:
Wesley is goed bezig....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Nissan 350z roadster
- Suzuki GSX 600f motor
- foppe
- 3L Vriendenteam

Ja en hij is echt niet dom hoor. Hij weet echt wel wat ie doet.
- Het is volgens hem nog steeds veilig. Zo ligt de turbodruk ligt nog 0,2bar tot onder de grens dat ie kan hebben.
- voor de APK heeft ie in de neutraal de boel extra goed begrensd. Zo wordt er maar weinig ingespoten en is het toerental begrensd tot 3500 rpm.
Hij vind het maar niks dat gasgeven in zijn vrij voor de APK en de roetmeting wordt zo geen enkel probleem.
- Het is volgens hem nog steeds veilig. Zo ligt de turbodruk ligt nog 0,2bar tot onder de grens dat ie kan hebben.
- voor de APK heeft ie in de neutraal de boel extra goed begrensd. Zo wordt er maar weinig ingespoten en is het toerental begrensd tot 3500 rpm.
Hij vind het maar niks dat gasgeven in zijn vrij voor de APK en de roetmeting wordt zo geen enkel probleem.
- Homer
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: Rene
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Contacteer:
wil ik oooowwwwkk haha eerst maar eens de andere projectjes afronden zaterdag.....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Nissan 350z roadster
- Suzuki GSX 600f motor
- Nissan 350z roadster
- Suzuki GSX 600f motor
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Goed bezog!
Mn paps a2 krijgt het ook
als vaderdag kedo
Mn paps a2 krijgt het ook
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- foppe
- 3L Vriendenteam

Wes heeft een paar avonden flink zitten puzzelen op deze versie voor een audi. Voor je pa is ie nu klaar. Hij kan er zo in 
- Rasselman
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Wesley
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Brandstof: 100% biodiesel
Haha,
Thanks jongens maar niet te he.. straks ga ik nog naast me "oude" schoenen lopen
Nee maar ff sirieus, Ik vind het heel leuk om te doen tevens moet ik ook wel bekennen dat ik heel veel informatie tbv het verbeteren van de software heb aan foppe zn Reader!!!!
Wat een geweldig ding is dat zeg
Ben blij dat je tevreden bent Foppe en als er wat is of als ik iets kan verbeteren kan je me altijd appen
Gr Wesley
Thanks jongens maar niet te he.. straks ga ik nog naast me "oude" schoenen lopen
Nee maar ff sirieus, Ik vind het heel leuk om te doen tevens moet ik ook wel bekennen dat ik heel veel informatie tbv het verbeteren van de software heb aan foppe zn Reader!!!!
Wat een geweldig ding is dat zeg
Ben blij dat je tevreden bent Foppe en als er wat is of als ik iets kan verbeteren kan je me altijd appen
Gr Wesley
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
- foppe
- 3L Vriendenteam

Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Een boekje
Vandaag heb ik een instructieboekje voor de A2 gekocht:
Het bleek dat iemand bij ons om de hoek gestopt was met zijn verzameling en 5000 boekjes op marktplaats heeft gezet

Het boekje is echt als nieuw, geen vouwtje en niks. Ik denk dat ik het boekje opberg en niet in de auto leg.
Ik heb weer mazzel dus
Het bleek dat iemand bij ons om de hoek gestopt was met zijn verzameling en 5000 boekjes op marktplaats heeft gezet

Het boekje is echt als nieuw, geen vouwtje en niks. Ik denk dat ik het boekje opberg en niet in de auto leg.
Ik heb weer mazzel dus
- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, Een boekje
Hij heeft ook altijd maar van alles he
Ziet er inderdaad gaaf uit!
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- foppe
- 3L Vriendenteam

Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, G65 past niet.
Vandaag wilde ik een G65 sensor monteren maar hij past niet.
Ik had hem bij autoteilemann.de, daar bestel ik vaker en heb goede ervaringen met ze.
Nu is het alleen misgegaan, de schroefdraad van de nieuwe lijkt 1mm groter te zijn. Met een boor voorzichtig opgemeten,
de oude is ongeveer 8.5mm, de nieuwe 9.5mm

Hij is ook anders.
Ik heb autoteilemann op de hoogte gesteld, Wordt dat niets, dan bestel ik hem bij mister-auto
Ik had hem bij autoteilemann.de, daar bestel ik vaker en heb goede ervaringen met ze.
Nu is het alleen misgegaan, de schroefdraad van de nieuwe lijkt 1mm groter te zijn. Met een boor voorzichtig opgemeten,
de oude is ongeveer 8.5mm, de nieuwe 9.5mm

Hij is ook anders.
Ik heb autoteilemann op de hoogte gesteld, Wordt dat niets, dan bestel ik hem bij mister-auto
-
lex84
- 3L Maat

- Kilometerstand: 269676
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, G65 past niet.
foppe,
mischien heb je hier wat aan! http://www.audi-a2.nl/hogedruk-sensor-s ... t1654.html
heb nog ff verder zitten zoeken, het orginele onderdeel is een aantal keer vervallen met daarbij horende verschillende onderdeelnummers. Momenteel geeft etka het volgende onderdeelnummer aan voor de sensor: 3R0959126. Dit onderdeelnummer is nog niet vervallen en moet dan het goede onderdeelnummer zijn voor de sensor!
mischien heb je hier wat aan! http://www.audi-a2.nl/hogedruk-sensor-s ... t1654.html
heb nog ff verder zitten zoeken, het orginele onderdeel is een aantal keer vervallen met daarbij horende verschillende onderdeelnummers. Momenteel geeft etka het volgende onderdeelnummer aan voor de sensor: 3R0959126. Dit onderdeelnummer is nog niet vervallen en moet dan het goede onderdeelnummer zijn voor de sensor!
- foppe
- 3L Vriendenteam

Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, G65 past & airco werkt
Zo de airco is gefixed, De fan gaat draaien en de airco pijpjes worden lekker koud.
Uiteindelijk heb ik deze gekocht: http://www.autoonderdelen-onlineshop.nl/nl/products/koelsysteem/airconditioning-drukschakelaar/209/audi-audi-airconditioning-drukschakelaar-3r0959126-3r0959126-v10-73-0238.html
Het enige is, de oude moet los met een steeksleutel 17, De nieuwe met een lange dop 24mm.
Die had ik alleen niet bij de hand, dus heb hem met een waterpomptang het laatste stukje aangedraaid.
Dat is wat lastiger, maar ging op zich wel. Met een lange dop draai je hem er zo op.
Oh ja, het Audi'tje heeft ook weer een APK in the pocket. Er hoefde alleen een hoesje te worden gekit, dus we kunnen er weer een jaartje tegenaan
Uiteindelijk heb ik deze gekocht: http://www.autoonderdelen-onlineshop.nl/nl/products/koelsysteem/airconditioning-drukschakelaar/209/audi-audi-airconditioning-drukschakelaar-3r0959126-3r0959126-v10-73-0238.html
Het enige is, de oude moet los met een steeksleutel 17, De nieuwe met een lange dop 24mm.
Die had ik alleen niet bij de hand, dus heb hem met een waterpomptang het laatste stukje aangedraaid.
Dat is wat lastiger, maar ging op zich wel. Met een lange dop draai je hem er zo op.
Oh ja, het Audi'tje heeft ook weer een APK in the pocket. Er hoefde alleen een hoesje te worden gekit, dus we kunnen er weer een jaartje tegenaan
- foppe
- 3L Vriendenteam

Re: Re:Hallo mijn beste 3L vrienden, nee he niet weer de bum
De voorbumper van de lupo was stuk, maar nu is de Audi ook aan de beurt hoor.
Deze is wel heel lullig, ik wilde naar huis gaan en reed net weg en reed maar 10cm achteruit. Dan hoor je een kraak, je stapt uit en Tja dan zie je dit tafereel......

De trottoirband is aan de hoge kant. en mijn bumper bleef erachter haken. Toen ik hem vanochtend parkeerde heb ik niets gevoeld of gemerkt.
Ik vraag me welke normeringen er bestaan voor de aanleg van dit soort trottoirbanden. Stel dat ie te hoog is aangelegd, is dat dan te verhalen?
Deze is wel heel lullig, ik wilde naar huis gaan en reed net weg en reed maar 10cm achteruit. Dan hoor je een kraak, je stapt uit en Tja dan zie je dit tafereel......

De trottoirband is aan de hoge kant. en mijn bumper bleef erachter haken. Toen ik hem vanochtend parkeerde heb ik niets gevoeld of gemerkt.
Ik vraag me welke normeringen er bestaan voor de aanleg van dit soort trottoirbanden. Stel dat ie te hoog is aangelegd, is dat dan te verhalen?
- Johan
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Shit man.
Ik parkeer vaak met de kont naar achteren, dan voorkom je dit soort kneuzingen.
Ik parkeer vaak met de kont naar achteren, dan voorkom je dit soort kneuzingen.
- foppe
- 3L Vriendenteam

ja zo parkeer ik normaal ook. Dit is mijn eerste keer dat ik deze schade heb.
- BoksD5
- Handgeschakelde vriend

- Echte naam: René
- Kilometerstand: 000.000km
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
Das echt klote. Bumper is zeker ook nog uit een stuk?
<scirDSL> I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next".
They stopped that when I started doing it to them at funerals.
They stopped that when I started doing it to them at funerals.
-
luposuctie
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Marcello
- Productiedatum: 04 aug 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Planetsilver - LR7V
shit balen Foppe!!!!!!!!