Een bekende 3L
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jul 2023, 11:41
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 02 okt 2000
- Kilometerstand: 000.000km
Een bekende 3L
Hoi , ik ben marvin en ben al even in het bezit van een 3L , september 2022
Kenteken 54-RRR-6 en ondertusse al de 400.000km berijkt
Bij aankoop zat er al een 3L vrienden sticker op en die heb ik lekker laten zitten
Gaat om een zwart Lupo en met edition stoelen er in (netjes omgebouwd door vorige eigenaar)
rij vooral in omgeving rotterdam en utrecht
Nu heb ik alleen een probleem met mijn bak dus vandaar dat ik me aanmeld en even ga speuren hoe ik dit ga oplossen
Kenteken 54-RRR-6 en ondertusse al de 400.000km berijkt
Bij aankoop zat er al een 3L vrienden sticker op en die heb ik lekker laten zitten
Gaat om een zwart Lupo en met edition stoelen er in (netjes omgebouwd door vorige eigenaar)
rij vooral in omgeving rotterdam en utrecht
Nu heb ik alleen een probleem met mijn bak dus vandaar dat ik me aanmeld en even ga speuren hoe ik dit ga oplossen
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Een bekende 3L
Hallo en welkom,
deze auto is door Tiemen liefdevol in eigendom geweest, hij heeft de stoelen ook geplaatst. Zie deze viewtopic.php?f=32&t=9
Vervelend dat je bakproblemen hebt, wat is er aan de hand?
deze auto is door Tiemen liefdevol in eigendom geweest, hij heeft de stoelen ook geplaatst. Zie deze viewtopic.php?f=32&t=9
Vervelend dat je bakproblemen hebt, wat is er aan de hand?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: Een bekende 3L
Hey!
Dat is mijn oude Lupotje! Heerlijks autootje!
Ik heb destijds de versnellingsbak laten reviseren
Dat is mijn oude Lupotje! Heerlijks autootje!
Ik heb destijds de versnellingsbak laten reviseren
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jul 2023, 11:41
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 02 okt 2000
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Een bekende 3L
Leuk om te zien allemaal! Jammer dat niet alle fotos meer beschikbaar zijn maar dat geeft ook niet. Zal van de week eens fotos maken! Blij dat er toen zuinig mee om is gegaan en dat doe ik zeker ook!
Heb de zetels wel veranderd naar golf3 cabrio zetels (leer een verwarming) moet ik ook nog allemaal aansluiten en doen en edition zetels heb ik nog bewaard
Probleem met mijn bak is nu als ik basisafstelling heb gedaan dan naar 1 of 2 dagen kan ik hem niet meer starten , dan weer opnieuw basisafstelling doen en kan ik weer even door. De storing die ik krijg is 00263 transmision signal.
Deze blijft terug komen. Heb 1x storing gehad op de koppeling elektro motor maar die komt niet meer terug. Pomp hoor ik ook niet draaien totdat ik de basisafstelling heb gedaan. Slip percentage wat ik zie is rond de 80% , dus mischien mogelijk dat de koppeling zelf op is?
Alvast bedankt allemaal !
Heb de zetels wel veranderd naar golf3 cabrio zetels (leer een verwarming) moet ik ook nog allemaal aansluiten en doen en edition zetels heb ik nog bewaard
Probleem met mijn bak is nu als ik basisafstelling heb gedaan dan naar 1 of 2 dagen kan ik hem niet meer starten , dan weer opnieuw basisafstelling doen en kan ik weer even door. De storing die ik krijg is 00263 transmision signal.
Deze blijft terug komen. Heb 1x storing gehad op de koppeling elektro motor maar die komt niet meer terug. Pomp hoor ik ook niet draaien totdat ik de basisafstelling heb gedaan. Slip percentage wat ik zie is rond de 80% , dus mischien mogelijk dat de koppeling zelf op is?
Alvast bedankt allemaal !
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Een bekende 3L
Ik heb niet echt heel goede kennis van de bak, maar weet wel een paar dingen:
1) start hij wel in de N stand, maar niet in stop stand? dan koppelt de cilinder niet. Misschien is deze defect.
2) schakelt de pook goed? krijg je hem wel goed in zijn achteruit? Dan kan het zijn dat de versnellingspook stuk is.
3) Misschien is de bak niet meer goed. Als de snelheidssensor te veel splinters om zich heen heeft, dan geeft ie geen signaal meer door en kan je volgens mij deze storing ook krijgen.
1) start hij wel in de N stand, maar niet in stop stand? dan koppelt de cilinder niet. Misschien is deze defect.
2) schakelt de pook goed? krijg je hem wel goed in zijn achteruit? Dan kan het zijn dat de versnellingspook stuk is.
3) Misschien is de bak niet meer goed. Als de snelheidssensor te veel splinters om zich heen heeft, dan geeft ie geen signaal meer door en kan je volgens mij deze storing ook krijgen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Een bekende 3L
Ik had de verkeerde likjes gebruikt, foto's staan er nu bij.
En wat ik lees over de fouten, vrees ik ook dat de bak ver heen is.
Hou de opmerkingen en tips van Foppe in de gaten!
En wat ik lees over de fouten, vrees ik ook dat de bak ver heen is.
Hou de opmerkingen en tips van Foppe in de gaten!
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jul 2023, 11:41
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 02 okt 2000
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Een bekende 3L
Sorry voor late antwoord , erg druk met eigenzaak en lupo staat even aan de kant , maar ik heb wel een nieuwe storing gezien : backup switch (F41) 00789 , dit lijkt mij de versnellingspook waar foppe het al over hadfoppe schreef: ↑11 jul 2023, 00:00 Ik heb niet echt heel goede kennis van de bak, maar weet wel een paar dingen:
1) start hij wel in de N stand, maar niet in stop stand? dan koppelt de cilinder niet. Misschien is deze defect.
2) schakelt de pook goed? krijg je hem wel goed in zijn achteruit? Dan kan het zijn dat de versnellingspook stuk is.
3) Misschien is de bak niet meer goed. Als de snelheidssensor te veel splinters om zich heen heeft, dan geeft ie geen signaal meer door en kan je volgens mij deze storing ook krijgen.
1) als die de storing heeft dan start die niet in Neutraal
2) pook schakeld wel verder prima maar wel een storing erop nu
3) gok niet dat het de bak is omdat ik al las dat deze al gerevisieerd is
Zodra ik tijd heb dan zal ik wat verder er in duiken , iemand mischien een handig linkje voor me waar ik allemaal op moet letten?
Dank jullie wel en groetjes!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Een bekende 3L
Das gewoon je achteruitrijschakelaar en zit op je versnellingsbak. Als je een beetje handig bent, kan je hem vervangen. Hij zit bij de lupo bovenop de bak, is wel een onhandige plek.
Hij kost rond de 6-8 euro online.
Let wel, als je het zelf doet, Het schakelaartje is van aluminium en hoeft echt niet hard aangedraaid te worden, je draait hem zo kapot. Een beetje loctite erop is wel handig, als dat er niet vantevoren al op je nieuwe zit.
handig linkje: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00789.html
Hij kost rond de 6-8 euro online.
Let wel, als je het zelf doet, Het schakelaartje is van aluminium en hoeft echt niet hard aangedraaid te worden, je draait hem zo kapot. Een beetje loctite erop is wel handig, als dat er niet vantevoren al op je nieuwe zit.
handig linkje: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00789.html
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jul 2023, 11:41
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 02 okt 2000
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Een bekende 3L
Zijn een tijdje verder en erg druk geweest maar probleem is opgelost!
Heb de koppeling cilinder laten vervangen bij meneer Elzinga en geen problemen meer en rijd weer als een zonnetje!
In de tussentijd heb ik nog een 3L aangeschaft
Denk geen bekende van deze groep maar is een mooie aanwinst (dakje , airco , stuurbekrachtiging ,etc etc)
Ga kijken of ik in deze ook cruisecontrol kan inbouwen maar zal vast hier ergens op het forum staan.
Iedereen nog bedankt voor de hulp!
Heb de koppeling cilinder laten vervangen bij meneer Elzinga en geen problemen meer en rijd weer als een zonnetje!
In de tussentijd heb ik nog een 3L aangeschaft
Denk geen bekende van deze groep maar is een mooie aanwinst (dakje , airco , stuurbekrachtiging ,etc etc)
Ga kijken of ik in deze ook cruisecontrol kan inbouwen maar zal vast hier ergens op het forum staan.
Iedereen nog bedankt voor de hulp!
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Een bekende 3L
Foto's zeggen meer over de "bekendheid"
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jul 2023, 11:41
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 02 okt 2000
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Een bekende 3L
Hoi allemaal is weer even geleden maar heb de nieuwe lupo laten poetsen en vergeleken met de oude lupo.
Heb gemerkt dat bij de nieuwe lupo de bak pomp pas aangaat als je het contact aanzet en bij de oude gebeurd dit al als je de deur open doet ( slot slecht mischien? )
Bij de nieuwe lupo staat hij standaard al in eco als je hem start en heeft geen start/stop ( of werkt niet maar heb geen storngen in vcds , motor en bak)
Merkte heel erg dat de wagen bokte met wegrijden en remmen dus had de basisafstelling gedaan maar was niet verholpen. Nu had ik netjes alle aanwijzingen gevolgd van gerritspeek incl de koppelingslip functie (met handrem). Later bedacht ik me dat ik dit vergeten was met de oude lupo en deze veel soepeler rijd. Dus bij de nieuwe lupo opnieuw basisafstelling gedaan en wel gekeken in livedata kanaal 025 maar de handrem niet gebruikt en rijd weer heerlijk soepel. Weet niet zeker of dit de manier is maar vind het een stuk aangenamer rijden.
Groetjes
Heb gemerkt dat bij de nieuwe lupo de bak pomp pas aangaat als je het contact aanzet en bij de oude gebeurd dit al als je de deur open doet ( slot slecht mischien? )
Bij de nieuwe lupo staat hij standaard al in eco als je hem start en heeft geen start/stop ( of werkt niet maar heb geen storngen in vcds , motor en bak)
Merkte heel erg dat de wagen bokte met wegrijden en remmen dus had de basisafstelling gedaan maar was niet verholpen. Nu had ik netjes alle aanwijzingen gevolgd van gerritspeek incl de koppelingslip functie (met handrem). Later bedacht ik me dat ik dit vergeten was met de oude lupo en deze veel soepeler rijd. Dus bij de nieuwe lupo opnieuw basisafstelling gedaan en wel gekeken in livedata kanaal 025 maar de handrem niet gebruikt en rijd weer heerlijk soepel. Weet niet zeker of dit de manier is maar vind het een stuk aangenamer rijden.
Groetjes
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Een bekende 3L
Mogelijk is de deurschakelaar stuk (en niet het slot!)
Komt veel voor. Staat over geschreven op forum hoe te vervangen.
Niet starten in stop-stand komt ook vaak voor en kan voorteken van (dure) reparaties zijn.
Bokken bij wegrijden en stoppen lijkt op een koppeling/koppelingscylinder pronbleem.
Wel iets mee doen, want voor je het weet sta je midden op een kruising stil
En een basisinstelling kan -inderdaad- bovenstaande problemen verhelpen, als is het altijd maar tijdelijk.
Hou vol met de steeds zeldzamer wordende Lupo 3L
Komt veel voor. Staat over geschreven op forum hoe te vervangen.
Niet starten in stop-stand komt ook vaak voor en kan voorteken van (dure) reparaties zijn.
Bokken bij wegrijden en stoppen lijkt op een koppeling/koppelingscylinder pronbleem.
Wel iets mee doen, want voor je het weet sta je midden op een kruising stil
En een basisinstelling kan -inderdaad- bovenstaande problemen verhelpen, als is het altijd maar tijdelijk.
Hou vol met de steeds zeldzamer wordende Lupo 3L