-Judith, de eigenaresse van de Lupo 3L
-Johan, de broer die technisch het zoveel als mogelijk bij zal houden
......Vandaar de gebruikersnaam JuJo, Judith/Johan......
Sinds 19-10-2020 in bezit van een gele lupo 3L bouwjaar 2003, in 2010 geïmporteerd uit Duitsland. De Lupo hebben we gekocht bij een kleine handelaar in het zuiden des lands en was, na bij de proefrit een aankoopkeuring te hebben uitgevoerd bij een VW dealer, in redelijk goede staat voor haar leeftijd. De motor klinkt goed en de bak schakelt nog soepel. Dus we zullen er alles aan doen om dit zo te laten blijven. Zelfs de originele volkswagen cassetteradio zit nog ingebouwd
Bij de aankoopkeuring kwamen de volgende punten naar voren:
-Ruitensproeier achterzijde werkt niet (na inspectie en test bleek dat vermoedelijk het sproeikopje simpelweg naar beneden wees)
-Het rechterraam gaat niet open met de bestuurdersschakelaar. Omhoog wel.
-Het stuur staat licht naar rechts tijdens het rijden (zal wel uitlijning zijn)
-Er zit een sterretje in de voorruit
-De klaphendel van de bestuurdersstoel ontbrak (bleek los te zijn en in de deur te liggen. Alweer vastgezet door het metalen klemmetje wat open te buigen)
-De remblokken aan de voorzijde zijn bijna versleten
-Er komt wat vet langs de klem van de ashoes linksvoor
-De hoesjes van de fuseekogels worden slecht
-De banden rondom zijn matig; voorzijde rond 1.8mm en achter 2.1
-De motor is nat van de olie. Al vanaf bovenaan dus ik vermoed de dekselpakking.
-De auto zit ongeveer 2000km af van een onderhoudsbeurt, Nog even uitzoeken wat ik dan ga uitvoeren. Sowieso wil ik alle vloeistoffen vervangen en de bak extra vullen via de plug van de snelheidsmeter.
Tot zover de punten uit de keuring.
Ik zal even kijken waar ik het beste een foto kan uploaden die niet snel weer verdwijnt. Suggesties?
De volgende zaken buiten onderhoud willen we op korte termijn aanpakken:
-We willen Cruise Control inbouwen, maar de hendels zijn niet meer te krijgen. Dat wordt de tweedehands-markt in de gaten houden...
-Stoelverwarming bestuurderszijde werkt niet. Passagierszijde werkt wel, dus ik vermoed de bedieningsknop. Er is maar één 15A zekering voor beide, toch?
-Ruitensproeiers verder testen en afstellen.
-Interieur reinigen. Het is een nogal grondachtig uitgeslagen donker interieur. Ook de lichtgrijze hemel heeft vlekken
-Nieuwe rubber bestuurdersmat zien te vinden, die was versleten en weggegooid door de verkoper/handelaar.
-Pioneer navgate installeren. Overblijfsel van de vorige auto, een seat ibiza 6L.
-Motor ontvetten en dan zien waar de lekkerij vandaan komt. Het zal een langzaam lek zijn want er hangt geen druppel onder de auto.
-Er mist 1 dopje van een wielbout. Die ergens vinden en toevoegen.
Door mijn vriendin is het idee opgevat om alle auto's in onze familie een naam te geven. Deze moet verband houden met het merk of type, dus we noemen haar Lupin, hehe.
Als jullie naar aanleiding van deze voorstelronde nog tips en trucs hebben, altijd welkom!
Groetjes ook namens Judith,
Johan