Ik ben Albert en kom uit Groningen. Ben een 1ste autotechnicus en hou dus erg van sleutelen. Afgelopen september mijn eerste 3l taft groen gekocht voor een prikkie met schakelproblemen. Mijn insteek voor de auto was om hem direct om te bouwen naar handgeschakeld en zo het geschiede. Genoeg werk aan de auto, maar dat zijn dingen die gaande weg wel gebeuren.
Tot dusver deze dingen aan de auto gedaan:
Dashboardkastje met verlichting geplaatst (Golf 2)
Middenconsole van een handgeschakelde Lupo
Bekerhouder
Tellerkap van een Arosa
Cruisecontrolehendel en MFA hendel van een 6k2 geplaatst (nog niet aangesloten)
Wat ik al wel gekocht heb maar nog niet gemonteerd:
Elektrische spiegels
GTI spoiler
Klapramen
Verder nog veel plannen voor de toekomst!
Foto bij aankoop

Info over de ombouw:
Toen ik begon met de ombouw van de auto ben ik opzoek gegaan naar de geschikte onderdelen. Allereerst kwam ik een pedalenblok tegen van een Lupo GTI voor een zacht prijsje. Deze heb ik expres direct gekocht vanwege de hydraulische koppelingscilinder. Deze zit dus aangesloten op de koppelingsnemercilinder op de bak van het originele systeem net als bij een ombouw van een A2. Super lichte koppeling dus!

Daarna heb ik een schakelpook van een 6n2 gebruikt en kwam toen aan bij het maken van een weerstandslager. Toevallig kwam ik op Marktplaats een 3l uit 2002 voor onderdelen tegen waar ik graag onderdelen van wou hebben. Na een paar berichten te hebben verstuurd met de oude eigenaar kwam aan het licht dat deze Lupo al handgeschakeld was. Auto heb ik gekocht voor €150,-