Helaas brak (dacht ik) mijn rugleuning af avn de bestuurderstoel.
Ik dacht das meteen een mooie reden om de stoelen te vervangen voor iets beters, echter alleen Golf3 stoelen passen standaard op de rails van de 3L.
Alles wat na de golf 4 komt heeft een compleet ander stoelframe die onderling wel weer passen dus Gol5/6/7 audi en Passat zijn dus uitwisselbaar.
Dat werd dus op zoek aan iets anders en beetje veel werk.helaas het is niet anders...
Ik had deze gevonden op Ebay en dicht bij mij in de buurt.
Dus maar begonnen met de Lupo leeghalen :
Wat een zooi komt er dan nog uit zeg!
Oude rails weggehaald en stukken uitgeslepen voor de nieuwe frames.
Ik heb in tegenstelling tot wat Emiel en Melvin gedaan hebben geen 40x40 stukken boven op de koker onderste koker van 40x40 gelast maar 40x20 vanwege mijn lengte van 1,96 Mtr waardoor ik wat lager in de auto zit.
De stoel kan hoger gezet worden met behulp van een hendel dus dat moet als er een ander in zit geen probleem zijn.
Hier zie je de frames die ik op de bodem heb gelast, mijn kameraad zit nog even met de Fohn te spelen omdat het nogal koud was en ik er nog epoxy op wil spuiten.
De frames voorzien van Epoxy, hierna afgewerkt met strijkkit en voorzien van de originele VW kleur.
Zo ziet de bodem er na het lassen dus uit, dus alle loszittende delen verwijderd, en behandeld met epoxy primer, strijkkit en als laatste behandeld met coating voor een nettere zwarte afwerking.
Ben nu bezig met de bodem ( en andere plekken oa. de binnenzijden naast de achterbank)aan de binnenzijde te voorzien van Bitumen antidreun een een extra laag vilt van 12 mm om het iets beter te isoleren voor geluid, foto's volgens nog.
Ook nog even een Thermotop E ingebouwd en voorzien van een GSM module die volgens de Webasto Thermocall App werkt.
Word vervolgd!