Ik zal mezelf ook even voorstellen ik ben Nander en woon in Harbrinkhoek, onder de rook van Almelo.
Ik heb een maand geleden een lupo 3L gekocht en ben er al helemaal weg van
Mijn vorige auto was een polo steilheck uit 1983 maar die reed ongeveer 1 op 8 dus de Lupo is echt een verademing nu ik meer kilometers maak.
Het verbruik valt me nog enigzins tegen. Toen ik erg mijn best deed op de terugweg laatst bij een ritje van groningen naar huis (alleen maar 100 en 80 weg) Was mijn gemiddelde verbruik 3.9, het was toen gemiddeld 13 graden. Nu in de winter met de kachel aan zit ik ongeveer op 4.4 maar dit komt mede door veel stadsverkeer en stilstaan voor het stoplicht, warm laten draaien (om de ruiten te ontdooien
Nu het kouder werdt merkte ik dat het soms wel 2 minuten duurde voor ik de lupo kon starten. Dankzij dit super handige forum kwam ik erachter dat dit de accumulator was. (bedankt hiervoor!) De lupo staat op het moment even stil omdat ik zelf de accumulator wou vervangen. Ik heb de deur goed dichtgelaten en de accu ontkoppeld, alleen toen ik de huidige accumulator (uit 1999) 2 slagen losdraaide knapte mijn resevoir en liep alle olie hieruit :(. Deze zat denk ik te vol? Ik had de dop dus beter eerst kunnen losdraaien voor het losdraaien van de accumulator. Later las ik ook op het forum dat sommige doppen een gaatje hebben om overmatige olie weg te laten lopen maar dat had mijne helaas niet!
Dus een beetje lange welkomspost. Dingen die voor mij op de planning staan de komende tijd:
Nieuw reservoir
Bodemplaat fixen
Eco aluminium velgen met zomerbanden
1 Buitenspiegel rechts verwijderen
1 deurbox is kapot dus vervang het door een setje deurboxen van sony die ik nog heb liggen
inbouwen centrale deurvergrendeling
Zuinigere koplampen (tips?)
Ik ga het in stapjes uitvoeren omdat ik ook druk ben met afstuderen etc.
Groetjes en tot op het forum
PS foto zal ik morgen even uploaden!

Dit is de Lupo trouwens