BLAUWE Lupo 3l van Patrick

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Stones
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Patrick
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 179.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

BLAUWE Lupo 3l van Patrick

Bericht door Stones »

Hallo allen.

Ik lees al een ruime maand mee op dit forum, omdat ik aan het zoeken was naar een Lupo 3L. Inmiddels heb ik een mooi exemplaar gekocht, een BLAUWE 3L, met net geen 170000 op de teller. Ik moet dit nog (laten) controleren.

:banana-gotpics:

Over mij: officieel 32 jaar oud, in mijn hoofd nog lang niet... getrouwd, 2 kids (4 en 1) woon in Havelte, in het mooie Drenthe.
Sinds kort een nieuwe baan in Emmen, dus elke dag 120 km rijden. Vandaar de 3L, als 2e auto. De eerste is een toyota corolla liftback 1.4 vvti uit 2001

De 3L is redelijk standaard, inclusief originele radio.

Ik heb al een hele wenslijst gemaakt, waar ik de komende tijd mee bezig ga:
Bezoekje aan JB in Dieverbrug. Bij mij om de hoek. Auto laten nakijken, vooral de kwetsbare delen.
Mistlampen in de voorbumper aansluiten. Ze zitten er wel maar doen het niet. Er zat een verkeerde schakelaar in, met alleen mistlicht achter. Inmiddels een andere gekocht en gemonteerd, maar nog steeds geen licht...
Nieuwe/andere radio en speakers. Het liefst een met bleutooth en als het kan DAB+. Nieuwe composet voor. Achter kijken of er speakers in de zijpaneeltjes te maken zijn.
Cruise control in bouwen. Twijfel nog tussen OEM en de goedkope Eagle...

De auto staat nu op winterbanden, op de originele 3L velgen (volgens mij) 2 zijn goed en 2 zijn redelijk. Ik twijfel nog tussen overgaan op 4 seizoen banden (michelin kwam heel goed uit de test) of toch een extra set velgen aanschaffen.

Nu al blij met het verbruik van de auto. Ik maakte in de toyota al een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, in de 3L ben ik nog fanatieker! op dit moment ( nog maar 1x getanked) gem. 3.4 op de verbruiksmeter, terwijl ik de banden nog maar op 2.5 heb staan!

Groet'n Patrick!
Laatst gewijzigd door Stones op 08 okt 2016, 21:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Re: BLAUWE Lupo 3l van Patrick

Bericht door Nietsnut »

Welkom op ons kleine doch gezellige forum, een 3L met 'maar' 170dkm is erg zeldzaam tegenwoordig, als kloppende kilometerstand tenminste. Ik hoop voor je dat alles dus ook correct is aan de auto want je kan anders meer onderhoud verwachten. Wat de CC betreft zou ik gewoon voor OEM kiezen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Dirk
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Contacteer:

Bericht door Wolf »

Welkom hier en we komen elkaar vast wel eens tegen onderweg... :mrgreen:
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375

Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z

Bericht door foppe »

Welkom patrick, zet ze maar gauw op 3,3. Dat merk je !
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld

Bericht door lupocor »

welkom en veel probleemloze km toegewenst.
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: sjoerd
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W

Bericht door sjoerd »

Van harte welkom, goed dat er weer een 3L kilometers gaat draaien. SLim om bij een expert langs te gaan. Op dit soort afstanden kun je je gebruik goed laag krijgen omdat de auto dan ook echt opwarmt. Veel mooie kilometers!

Sjoerd
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Echte naam: cor
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld

Bericht door lupocor »

Stones schreef:Hallo allen.

Ik lees al een ruime maand mee op dit forum, omdat ik aan het zoeken was naar een Lupo 3L. Inmiddels heb ik een mooi exemplaar gekocht, een BLAUWE 3L, met net geen 170000 op de teller. Ik moet dit nog (laten) controleren.

:banana-gotpics: Foto's heb ik nog niet, komen binnenkort!

Over mij: officieel 32 jaar oud, in mijn hoofd nog lang niet... getrouwd, 2 kids (4 en 1) woon in Havelte, in het mooie Drenthe.
Sinds kort een nieuwe baan in Emmen, dus elke dag 120 km rijden. Vandaar de 3L, als 2e auto. De eerste is een toyota corolla liftback 1.4 vvti uit 2001

De 3L is redelijk standaard, inclusief originele radio.

Ik heb al een hele wenslijst gemaakt, waar ik de komende tijd mee bezig ga:
Bezoekje aan JB in Dieverbrug. Bij mij om de hoek. Auto laten nakijken, vooral de kwetsbare delen.
Mistlampen in de voorbumper aansluiten. Ze zitten er wel maar doen het niet. Er zat een verkeerde schakelaar in, met alleen mistlicht achter. Inmiddels een andere gekocht en gemonteerd, maar nog steeds geen licht...
Nieuwe/andere radio en speakers. Het liefst een met bleutooth en als het kan DAB+. Nieuwe composet voor. Achter kijken of er speakers in de zijpaneeltjes te maken zijn.
Cruise control in bouwen. Twijfel nog tussen OEM en de goedkope Eagle...

De auto staat nu op winterbanden, op de originele 3L velgen (volgens mij) 2 zijn goed en 2 zijn redelijk. Ik twijfel nog tussen overgaan op 4 seizoen banden (michelin kwam heel goed uit de test) of toch een extra set velgen aanschaffen.

Nu al blij met het verbruik van de auto. Ik maakte in de toyota al een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, in de 3L ben ik nog fanatieker! op dit moment ( nog maar 1x getanked) gem. 3.4 op de verbruiksmeter, terwijl ik de banden nog maar op 2.5 heb staan!

Groet'n Patrick!
liggen er wel aansluit kabels in voor de mistlampen?
er zijn ook mensen die er mistlampen in bouwen puur voor de looks en deze dus niet aansluiten.
vaak is het zo als er mistlamvoorbereiding op de lupo zit er ook al de juiste schakelaar inzit en dat was bij jou niet het geval en denk dus dat er geen kabels inliggen en aangesloten zijn.
achter zij panelen kun je er met beleid aftrekken en kijken of er grote gaten achter zitten waar boxen in geplaatst kunnen worden.
hoop voor je dat ze er zitten maar zo niet moet je een andere oplossing bedenken.
geluid van achteren is naar mijn mening niet nodig ,beter is het geluid uit de boxen voor verbeteren en eventueel een subje plaatsen met goede versterker.
Stones
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Stones »

vandaag flink aan het zoeken geweest... blijkt dat de mistlampen wel zijn aangesloten, maar door een beunhaas.
het rare is, de draden zijn bij de schakelaar op 2 andere draden gezet:

weet iemand wat deze draden horen te doen? Ik meet hier 12v op, op het moment dat ik de auto op contact zet.
ook al staat de verlichting nog uit. dus theoretisch zouden de lampen moeten gaan branden zodra ik de auto aan zet. wat dus niet zo is....
onder de motorkap zit de verdeling van de draden naar de 2 lampen. ik heb niet goed kunnen meten, of er klopt iets niet. Ik krijg geen 12v op de draden, als ik ze samen meet. afzonderlijk meten met de massa van de auto levert 2x 12v op. ik denk dat ik maar de oude draden weg haal, en zelf nieuwe draden trek.

Wie kan me vertellen welke pinnen of welke draden ik moet gebruiken, om de mistlampen voor via de lichtschakelaar te schakelen??
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door 3L-Emiel »

Uit mijn hoofd.

Geelwit en massa. Volgens mij positie 9of8 op de schakelaar zelf.

Eerst nameten, want het is al een tijd geleden. Eigen verantwoording..
Stones
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Stones »

Vanmiddag na het werk, even langs JB in Dieverbrug gereden. Hier kom ik elke dag langs, maar vandaag had ik ff tijd.
Ik was van plan om een kijkje in de garage te nemen en een afspraak te maken om de auto eens te inspecteren.

na even wachten, wou een monteur meteen wel even goed kijken, nu ik er toch was.
goed nieuws en minder goed nieuws:
De auto bleek al eerder bij JB geweest te zijn, het 'deksel' van de gangsteller was vervangen door een exemplaar van JB.
Na een kijkje in de computer bleek de auto in 2014 van de volgende nieuwe onderdelen te zijn voorzien:
Koppelingcillinder, bakolie, deksel gansteller en accumolator.

dus die onderdelen zijn prima.

Helaas bleek er een bak keering wat te lekken en zit er veel speling op de gangsteller.
Meteen een afspraak gemaakt (over 5 weken) om dit te verhelpen, zodat hij er weer ff tegen kan.
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: sjoerd
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W

Bericht door sjoerd »

Slim om te laten fixen. Als je reparatie aan de schakel/hydrauliek uitstelt dan loop je het risico dat een schade aan één component de ook schade toebrengt elders in de keten.

Veel succes.

SJoerd
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
Stones
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Stones »

inmiddels bij JB het onderhoud laten uitvoeren:
stabilisatiestang links en rechts voor vervangen
keerring in de versnellingsbak vervangen + bak olie ververst
nieuw stangetje op de gangsteller ivm speling
basisinstellingen uitgevoerd

kost een paar centen maar auto is weer top! schakelt nu niet wat vloeiender op en veel vloeiender terug!

gister bij conrad een eagle cruise control besteld, in de kerstvakantie ga ik deze proberen te monteren.
Ook de mistlampen moeten nog aangesloten worden
dan nog centrale vergrendeling
3l velgen kopen
nieuwe antenne
bekerhouders
en... en...
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”